torsdag den 16. februar 2012

Solopgang, regn og trøstebilleder

Den smukkeste solopgang endte ud i kedeligt regnvejr. Det er surt og trist, men vi må glæde os over, at så forsvinder sneen. Her kommer solopgangen og lidt andre lyspunkter.


Marken bag vores hus var hård og frosset i morges, så jeg vovede mig op på bakken for at tage et billede, her kan I så se, at huset ligger i et hul,

Her er jeg gået ned igen, og det ser slet ikke ud som om billedet er taget på samme tidspunkt og næsten samme sted, for der er helt andre farver, men det er det altså.

Det var hvad jeg kunne byde på af sol i dag, bedre end ingenting :o)
Nu kommer der så lidt fra arkiverne:
Jeg har mange astilber, for jeg har fundet ud af, at de godt kan lide fugtige områder, og dem har jeg jo rigtig mange af.
Mine smukke ferskenfarvede iris
Der er somme tider nogen, som har spurgt, hvad der gror i mit ørkenbed, som I kan se gror der rigtig mange iris
Vi har tidligere haft en kæmpe stor ahorn her hvor kaprifolien nu står. Den fældede vi, fordi den var blevet for stor og stod for tæt på huset. De første år var den en glimrende parasol til vores terrasse. Til gengæld er kaprifolien efterhånden blevet stor, og den står ganske fint der.
Mjødurten her har smukke blomster, synes jeg.
Ved ikke helt hvad det er for en rose, jeg har billede af her.

Sidste år købte jeg fresia knolde hos Trifolium, det stod så smukt
Magnolia Sieboldii

Det var hvad jeg kunne byde på i dag. Fortsat god dag.

6 kommentarer:

  1. Selv om regnen kom i dag, så ER det altså nogle fantastiske solop- og nedgange du har udsigt til. Dejligt at du hver dag forsøger at trøste os med både blomster og sol.
    I min lille have har jeg forsøgt mig med en enkelt astilbe, og skal helt sikkert have flere, der kan stå og flimre i bedet :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er også meget glad for min udsigt til især solopgange, solnedgangene er det lidt sværere med, fordi vi ligger i et hul.
    Astilbe er skønne flimreplanter, kan kun anbefale flere af dem :o)

    SvarSlet
  3. super fotte solopgange og sol nedgange du har fanget med dit camera.Her til aften da jeg skulle køre til nabobyen, var der et sjask og slud,ikke sjovt at køre i bil ud over landet i det vejr...

    SvarSlet
  4. Ja, det er en meget yndig astilbe du har. Er den rigtig lilla?
    VH Nina

    SvarSlet
  5. Hej Jonna
    Ja det var heldig, at det var så fint vejr i morges, for ellers har det været regn, slud og indevejr. Så det har sikkert ikke været sjovt at køre i bil, men værre hvis det havde været på cykel :o)

    Hej Nina
    Dem er det man kalder lyslilla tror jeg, jeg har aldrig set en mørklilla astilbe.

    SvarSlet