tirsdag den 28. februar 2012

Øvelse gør mester eller?

I dag har det været solskin, men også noget blæsende, alligevel var det lunt, så jeg har været en del i haven i dag. Jeg fik klippet det meste af det visne af mine iris og puslet lidt hist og her med at klippe stauder ned.
Jeg øvede mig også lidt med kameraet, da jeg i går fik at vide af Hanne, at man ikke behøver at ligge på knæ for at tage billeder. Så her kommer en masse billeder af krokus :o)


Sådan helt nyudsprungne er det en skøn blomst og jeg fik øvet mig :o)
Denne her flyttede jeg i går, det ser ikke ud til, at den har taget skade af det.
Den gule her står i ørkenbedet.
Et frisk billede af Dorothealiljerne, den er godt nok lidt svær at fotografere.
Dobbelte vintergækker
Stubben fra et moreltræ, en sten og husløg ja og så iris.
Da Bent satte fuglehuset med kamera op, fik han kastet noget mere jord på herovre bagved mine rhododendron
Ja men der blev da lige plads til et par rhododendron mere :o)
Fin bregne som slet ikke er visnet ned, som de fleste af de andre. Det er vist en rigtig skovbregne, jeg tror jeg selv har indført den fra skoven.
Sådan så himlen ud da jeg gik ind, og det begyndte at blive lidt koldt.

Til slut et par billeder fra arkivet
Perlerøn og Spirea Anthony Waterer
Phlox
Til allersidst Sutters Gold, den er så smuk i knop,  og så har den en skøn duft.
Rigtig god aften til alle

18 kommentarer:

  1. Hvor er dine krokusser langt fremme, og hvor er du dog god til at tage blomsterbilleder.
    Her har solen da ikke været rigtig igennem, men det har været ret så lunt. Jeg har været i haven i en times tid efter kaffetid for første gang i år.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Aase, det er godt med øvelse og så er sådan en smuk blomst jo fotogen i sig selv :o)
      Dejligt med den første time i haven i år, jeg er sikker på, du nød det.

      Slet
  2. Ih hvor er det herligt at se helt udsprungne krokus i solskin :-). Du må da ha et godt zoom på dit kamera, siden du kan få så fine billeder, uden at gå helt i knæ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aitos Have
      Ja de er så smukke, når de er nyudsprungne. Jeg holdt kameraet helt ned til blomsten, så jeg undgik at gå i knæ :o)så jeg brugte ikke zoom, så skal man nemlig holde kameraet meget stille for at det ikke bliver rystet, og det er svært i den stilling.

      Slet
  3. Ja jeg er også vildt imponeret over dine krokusser! Mine er kun liiige oppe med bladene. Dejlige billeder og så langt dine forårsløg er kommet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg blev også overrasket, de er lige kommet op af jorden,og har først for nyligt sat blomst. Jeg tænkte, at jeg hellere lige måtte kigge, om de er ved at være sprunget ud. Det må man sige de var.
      Ja det hele er langt herovre, kan jeg forstå på I andre.

      Slet
  4. Nu begynder haven at ligne noget. Herligt.

    SvarSlet
  5. Det gik da meget godt med billederne, bare klø på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja jeg synes også det gik helt fint, så jeg klør på :o)

      Slet
  6. Godt gået, Lisbeth. Man skal bare kaste sig ud i det, det kan jeg lide :-) Og jeg synes at du er sluppet godt fra det. Især billede nr. 3 er virkelig skønt. Ah, sådanne helt åbne krokus er virkelig tegn på forår.
    Jeg har desværre slet ikke haft tid til haven idag. Til gengæld var jeg i Bilka. Men øv, de havde slet ingen af frøene og dahliaerne. Det var jeg skuffet over. Til gengæld fik jeg 10 x 50l jord, så nu kan jeg rigtigt komme igang med at potte op :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Tak ja det gik da ganske fint. Ja billede nr. 3 er fantastisk, de krokus har også en lidt anden farve, det kunne jeg godt huske fra sidste år, da jeg plantede dem. Til gengæld kan jeg ikke huske, hvor jeg har dem fra.
      Øv med Bilka det lyder da underligt, var det alt det CD havde reklameret med, som ikke var der? eller var det noget andet du var ude efter?
      Jeg skal da lige love for, at du kan komme i gang med at potte op, hold da op. Jeg har set så og priklemuld i superbrugsen, så det skal jeg have købt i morgen.

      Slet
  7. Smukke billeder, og hvor er dine krokus langt fremme, mine har dårligt stukket snuden op af jorden.
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette ja de er ret langt fremme, men jeg kan trøste dig med, at det går stærkt, når først de har stukket snuden op, i hvert fald hvis det ikke bliver alt for koldt igen.

      Slet
  8. Jeg tror din stedsegrønne bregne er en Engelsød. Man skulle kunne bruge roden som søde middel. Jeg synes kun den smager af jord!!:o).
    Dejligt når man lærer nye funktioner ved kameraet. Jeg kan bare aldrig huske dem til næste gang, så Per er ved at få grå hår af at skulle forklare det igen og igen. For ham er det jo logik og legende let.
    Prøvede et macrofoto af blomsten af Hamamelis vernalis. Et ud af ti lykkedes(jeg var for tæt på: man kan ikke både macro og zoome. Prøver at huske det).
    Hyg jer.
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie
      Du har nok ret i at det er Engelsød. Jeg tror ikke jeg vil smage :o)
      Jeg lader Bent om alt det der smarte teknik, det her kamera kan jeg lige finde ud af, det er nok lidt idiotsikret, men jeg får fine billeder, hvis jeg gør mig lidt umage.
      Mine bliver også uklare, hvis jeg zoomer for meget, så kan jeg ikke holde kameraet stille nok.
      I lige måde hyg jer :o)

      Slet
  9. Heldigt, at du lige fik plads til en ekstra rhododendron ;-)))

    Jeg kan se på det hele, at jeg desværre har alt for få krokus i haven....

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  10. Hej Marlene
    Det er altid godt, når man lige finder en ekstra plads til noget, ikke mindst når det er til en rhododendron :o)
    Ja det er så dejlig med mange krokus lige nu.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet