torsdag den 9. februar 2012

Solopgang og flere blandede bolcher

Koldt klart og smukt, sådan kan vi vist betegne vejret og dagen i dag. Godt nok har termometret stået på nul, men vinden har alligevel gjort det koldt at bevæge sig udendøre. Men ud måtte jeg, hvis jeg ville have billeder af solopgangen. Månen blev taget indefra.
Månen tidligt i morges


Smukt og koldt
Her kommer så en fortsættelse af de blandede bolcher.
Perlebusk the Bride, den er meget yndig, når den blomstrer, bagefter kommer der fine frøstande
Her noget helt andet, lidt tiltrængt forår :o)
Min smukke hosta Queen Josephine, den er så skøn
Mere dejligt forår, Skilla

Staudeclematis Recta er en skøn frodig plante.
Troldel Fothergilla Major får de smukkeste efterårsfarver.
Trådbladet kastanie i udspring
Rød Paradisæble som knækkede i en storm, men alligevel kom sig, da vi efter en måned gav den forbinding på. Nu kan skaden ikke ses mere og træet er smukt og frodigt.
Min forårsyndlingsbusk, den skønne velduftende Viburnum

Jeg har haft travlt med at læse i denne her i dag
Den kom med posten i dag, dejlig informativ bog, den bedste jeg har set endnu. Tak for hjælpen Tim Skovrup.

Til slut solnedgangsbilleder, alle verdenshjørner er stort set repræsenteret
 Mod nord
 Sydvest
Og mod øst


Rigtig god aften til jer alle fra mig, som stadig sidder her og nyder solnedgangen.

10 kommentarer:

  1. Tak for flere blandede bolsjer og inspiration :o)
    Ærgeligt du ikke ku se navnet på Stjernetoppen, men det er jo heller ikke aktuelt lige nu :o)
    Hvor gammel er din have egentlig ?

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  2. Endnu en flot billled kavalkade fra din flotte have, smukt er det om vinteren ,men den største glæde er jo heldigvis om sommeren, når buske blomste står struttende med alle farverne .
    Koldt har det været idag, jeg skulle til frisør og måtte ta´cyklen, bare 1.5 km, jeg frøs som en lille hund....

    SvarSlet
  3. Kære Lisbeth
    Nu har jeg igen haft mulighed for at læse lidt dernedad. Hvor er det dog et skønt foto af de blå Geranium i forrige indlæg - det er næsten ikke til at forestille sig at det bliver så skøn en sommerdag igen.
    Jeg bliver stadig forundret over alle de forskellige planter du og Bent har, det er noget af en samling.
    Jeg havde engang Clematis Recta, men den blev for stor i mit runde staudebed, men jeg savner den i mit hvide bed.

    SvarSlet
  4. Det er som altid spændende at lukke op for de blandede bolsjer.
    Utroligt, at jeres paradisæbletræ overlevede sin skade.

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig hver dag til at se dit indlæg. Som altid gode billeder af solopgang/solnedgang og ikke mindst af dine smukke planter.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  6. Hej Bettina
    Jeg håber stadig, at skiltet dukker op, når sneen smelter. Ellers må du kigge på Lønbæk Planteskole, der er gode billeder af de smukkeste Deutzia. Vi købte jorden til den stor have i 2002, så den er 10 år.
    Hej Jonna
    Heldigvis kan vi nyde sommerens blomster på fotos, når vinteren bider og du skal cykle til frisør. Ikke sjovt.
    Hej Lisbeth
    Ja jeg fatter heller ikke, at det kan blive så kønt igen, når jeg kigger på haven nu. Jeg har mange planter, fordi jeg putter pengene i jorden :o) Jeg er jo af sted for at købe planter 3-4 gange i løbet af sæsonen, og så er der alle dem jeg køber på nettet, så det kan nå at blive til noget.

    Hej Marie
    Dejligt at du synes det er spændende at se, hvad bloggen byder på i dag. Ja det var utroligt med det paradisæbletræ, jeg troede heller ikke, det kunne lade sig gøre.

    Hej Aase
    Jeg er glad for at høre, at du glæder mig til at se mit indlæg. Det er også spændende at finde nye planter og billeder, som I ikke har set. Ja og sol op og nedgange, dem skal vi jo have med dig og mig :o)

    SvarSlet
  7. Som altid skønne sommerbilleder, og så tillykke med "Ernst", det er jo ren råhygge.

    SvarSlet
  8. Tak fru Friis
    Ja det var dejligt med Ernst, jeg har snart læst den :o)

    SvarSlet
  9. Flotte billeder - igen!
    God weekend
    Skipper

    SvarSlet
  10. Tillykke med din nye bog, heldigt at Ernst havde købt restlageret! Med så mange roser du har, er det sikkert rart med sådan en opslagsbog!
    Du har så mange planter. Vidste ikke at der var noget der hed en staudeclematis! Hende dronning Josephine er da en dejlighed uden lige. Hun lyser op, skal jeg love for. Dejlige billeder, Lisbeth...

    SvarSlet