tirsdag den 21. februar 2012

Vi ønsker os en dejlig sommer

Sidste år var en af de mest triste og våde somre, vi har haft i mange år. Se bare her:
Som oftest så himlen sådan ud, smukt men ingen varme og ingen sol
Planterne sådan ud, smukt men alligevel
Min have så sådan ud

Nu er vi så mange havebloggere, så hvis vi alle sender bønner til vejrguderne, Vorherre eller hvem ved, tror I så ikke vi kan få et langt skønt forår, en dejlig lun sommer uden hedebølge, men gode dage med sol og tilpas mængde regn. Vi håber sådan, for så ser vi i stedet skønne ting i vores have, som dette her. Skal vi sammen bede guderne om godt vejr for forår og sommer 2012? :o)



I dag har jeg også været lidt i haven, det var faktisk ikke så koldt som i går.  Jeg fik klippet græsserne og bregnerne og fyldt havebøren igen
Jeg fandt lidt flere forårstegn



Nu er der også blomst i den gule krokus, de står samme sted og får solen ind fra syd, det er nok derfor, de er tidligt på den.
Min træpæon står godt beskyttet, den er ved at skyde.
En gang forhåbentlig i år kommer den til at se sådan ud.
Fortsat god dag og ønsket om godt sommervejr til os alle.

19 kommentarer:

  1. Ja vi be'r bare guderne om godt vejr... som Kim Larsen synger :o)
    Lad os glemme sidste sommer totalt, og håbe vi får den skønneste af slagsen i år :o)
    Skønt indlæg du har lavet idag - en lille historie med de skønneste billeder. Og træpæonen... jeg kan næsten ikke få luft, så dejlig er den :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  2. Vi må simpelthen ud og finde nogle mariehøns, så vi kan få sendt vore ønsker afsted til rette vedkommende... :o)

    SvarSlet
  3. Tak for de fine billeder. Så fik du også en gul krokus.
    Jeg er spændt på hvornår der kommer blomster i mine blå, lyseblå og lysegule krokusser.
    Jeg tror og håber på at vi får en smuk sommer med kun lige tilpads med vand, så vi ikke behøver at vande.
    Det kan da ikke passe, at vi skal have 2 våde somre lige efter hinanden vel.... Så vi ber guderne om godt vejr...

    SvarSlet
  4. Jeg sender gerne ønske fra to abonnenter til ham foroven om godt vejr, en lang lun ikke hedebølge sommer, efterfulgt af et solrigt og ikke blæsende eftersommer helt indtil 21 september. I år skal det give tomater i spandevis i drivhuset. Tak for dine tanker og ønsker til mit svar fra tidligere.
    Henrik

    SvarSlet
  5. Hej Bettina
    Ja den sang istemmer vi alle, vi vil slet ikke tænke på sidste sommer. Ja træpæonen er simpelt hen fantastisk. Jeg håber, at den vil blomstre i år, jeg er meget spændt på den.
    Hej Fru Friis
    Ja ud efter mariehøner og så krydse fingre for godt vejr.

    Hej Aase
    Vi håber at tro håb og en lille sang kan give os en sommer med tilpas vand og ingen hedebølge. Nej ikke to våde somre i træk, det går bare ikke :o)

    Hej Henrik
    Lige mine ord og ja gerne til 21. september. Jeg håber, at du får tomater i spandevis i drivhuset :o)
    Selv tak håber du finder en god løsning.

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth. Jo, jeg tror på, at vi får et godt forår og en dejlig lun sommer med masser af solskin og tilpas regn (gerne om natten). Tak for de fine billeder. Og et stort tillykke med din award. Og tak fordi du giver den videre til os allesammen. Det var en sød tanke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja mon ikke det hjælper at vi tror på et godt forår og en dejlig lun sommer. Tak for din søde hilsen om min award, jeg synes alle her har fortjent en award, derfor deler jeg gerne :o)

      Slet
  7. Ja, jeg synger ihvertfald med i vilden sky :-) Og jeg er også med på Birgittes ønske om regn om natten, bare sådan en sagte rislende regn, så vi heller ikke behøver at vande.
    Hvor ser træpæonen skøn ud. Lad os håbe at den rigtigt brillerer i år. Jeg har ikke nogle endnu, så jeg nyder bare din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Dejligt med alle os der synger i kor nu, det må da hjælpe. Stille regn om natten og sol om dagen :o)
      Du må gerne nyde min træpæon, hvis det bare får den til at blomstre, så kan du selv anskaffe dig en, når du får lyst.

      Slet
  8. Jeg håber som dig , vi får en varm og solrig sommer, det pibler op alle steder med små krokus og ukuelige erantis. Da jeg gik tur med hunden idag så jeg ind i en gammel have , der var hele gule tæpper med erantis , jeg har bare ikke en eneste erantis i min have.
    dejlige billeder du har sat ind...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja vi håber alle sammen, mon det så ikke hjælper. Synd du ingen erantis har, men så må du jo nyde dem, du ser på hundeturen :o)

      Slet
  9. Hej Lisbeth

    Jeg har givet dig en Award. Se begrundelsen på min blog.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg kigger forbi hos dig.

      Slet
  10. .... jeg synger og jeg synger .... om godt vejr og beder til vejrguderne ... I år SKAL det lykkes, og vi er da ikke spor krævende, vel? Stille regn om natten, sol om dagen og skønne lune sommeraftener i 3 måneder....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Godt du stemmer med i koret, ja det må lykkes. Vi vil gerne have hele pakken: stille regn om natten, sol om dagen og lange lune sommeraftener i mindst 3 mdr :o)

      Slet
  11. Hej
    jeg er med på bønnesiden der skal bare sendes ønsker afsted i rigelige mængder så der ikke er noget at tage fejl af VI VIL HAVE GODT VEJR I 2012.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle
      Jo flere jo bedre, det må helt sikkert hjælpe :o)

      Slet
  12. Den er jeg med på, og gerne med regn om natten. Hvis vi endelig skal tænke positivt på den forgangne sommer, er det at vi har sparet på vandregningen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Lene, planterne groede meget bedre i hvert fald de fleste af dem, og vi sparede på vandregningen. Ikke noget er så skidt, det ikke er godt for noget, men alligevel gerne en lun sommer med stille natteregn.

      Slet