søndag den 19. februar 2012

De fjerede væsener og sommerbilleder

Vejret her hos os er lidt skuffende i dag. Ikke fordi solen ikke skinner, for det gør den noget så skønt, men det blæser temmelig meget, og ja det er altså hundekoldt. Der var ellers mange ting, jeg kunne finde på at hygge mig med derude, men jeg er åbenbart en kylling, jeg synes, at det er for koldt.
Heldigvis fik jeg sendt fotografen ud, så der blev et par billeder af vores fjerede venner.
Dompap og grønirisk hygger sig ved foderbeholderen
På marken et stykke herfra er der gæs
og svaner, men desværre blæste det for meget, så det kneb for fotografen at holde sig ved jorden, han stod på en bakketop, så det blev desværre ikke til så mange billeder.

I stedet tager vi hul på sommerbillederne
Rosen Augusta Louise, den har en skøn duft, men er ikke glad for regn, så bliver den plettet og grim.
Min clematis sørger for blomster i rhododendron Edelweiss
Liljen her er meget smuk
Jeg holder også meget af hostaer
Et godt billede af den hvide fredløs
Smuk hvid lilje
Et farvestrålende sommerbillede af Jackmanii og phlox
Den røde kvan var så flot, jeg har sået den både ude og inde, men har hørt om mange, som ikke har haft held med den, så jeg skal nok være heldig, hvis den gror her hos mig.


Flere skønne liljer
Skøn solhat med sommerfugl
Til slut et rosenbillede mere, denne gang af Sophia Renæssance.

Fortsat god dag.

17 kommentarer:

  1. Ærgeligt det blæser en halv pelikan, for solen skinner jo så dejligt :o)
    Herlige farverige sommerbilleder... det er vildt så mange forskellige planter du har :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  2. Jeg har også altid været vild med den hvide fredløs, godt billede.
    Hvad er det for en hvid lilje, du viser ?

    SvarSlet
  3. Hvor er i heldige, at have dompap ved jeres foderbræt :-) Jeg synes, de er så flotte.

    SvarSlet
  4. Mmmm - flere blomsterbilleder. Din 'Edelweiss rhodondendron' ser spændende ud med den bladfarve. Det har jeg aldrig set før.

    SvarSlet
  5. Dejligt at se fuglene.
    VH nina

    SvarSlet
  6. Dompap er en smuk fugl. Heldig at i har den på besøg.
    Vi har kun haft den på besøg her for et par år siden.

    SvarSlet
  7. Hej Bettina
    Ja vi kunne godt have tænkt os stille vejr i dag, så havde det været rigtig dejligt. Ja jeg har godt nok mange forskellige planter, jeg samler på det hele :o)

    Hej Vivi
    Jeg er også glad for vores dompap og lidt misundelig på min søn, han har mange flere sjældne fugle i sin have. Idet naboen har nogle store smukke gran og fyrretræer, det giver et dejligt fugleliv.

    Hej Aitos have
    Der findes mange smukke rhododendron, jeg går lige så meget efter bladene, edelweiss er en af de smukkeste, når de nye skud kommer. Har du set min fane med rhododendron? Den kan man godt få noget tid til at gå med :o)
    Hej Nina
    Ja det er dejligt med fugle i haven, de får mad, så de kan gøre gavn til sommer, så snupper Bent lige nogle fine billeder af dem.
    Hej aase
    Ja heldigvis kommer den på besøg en gang imellem, den er her ikke fast.

    SvarSlet
  8. Hej Karina
    Jeg er også meget glad for den hvide fredløs, hvorimod jeg ikke bryder mig om den gule. Jeg ved desværre ikke hvad den hvide lilje hedder.

    SvarSlet
  9. Dompap og grønirisk hygger sig ved foderbeholderen
    Hvor er det et fint billede af de to fjerede venner der sidder der og mæsker sig,,

    uha ja hundekoldt,har det været hele dagen , så jeg har stået ved stafeliet og lod Ipsen gå med hunden ,,,

    SvarSlet
  10. Hej Jonna
    Ja det er et rigtig fint billede. Dejligt at have folk til det grove :o) Bent gik også med hundene her til aften. Men jeg har nu taget to ture i løbet af dagen.

    SvarSlet
  11. Jeg er altså også pjattet med jeres fotos af de fjerede venner i alle farver :o)

    SvarSlet
  12. Fine fugle ved foderautomat!

    SvarSlet
  13. Hej fru Friis og Susanne
    Godt at høre, at I kan lide fuglene, Bent kan også godt lide at tage billeder af dem.

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth
    Den gule hosta, var det den jeg fik et stykke af?
    Hilsen
    Anne marie

    SvarSlet
  15. Hej Anne Marie
    Ja jeg mener, at det var den du fik lidt af.

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth. Sikke dejlige billeder, du kan fremvise. Ja, her har der også været koldt og blæsende i dag, så det er skønnest at være indendøre! Det er nogle søde fjerede venner i holder jer. Det er så hyggeligt med småfuglene i haven. Jeg fodrer også hver dag og kan følge med i fuglelivet inde fra stuen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det er skønt at kunne følge med inde fra stuen, når det er så koldt og blæsende.

      Slet