mandag den 6. februar 2012

Nye blandede bolcher :o)

Igen en kold dag, men kun få snebyger. Jeg har taget en del billeder inde fra og Bent har også taget nogle, så her kommer de blandede bolcher :o) De første er fra dyreriget.
I morges sad denne her lige uden for mit vindue, den sad der nogle timer og kradsede lidt i sneen.
Bent tog et billede af spætten forleden dag.
I går var vi i Netto, jeg faldt for denne her, der skulle lidt nyt til vindueskarmen, jeg har to orkideer, som lige er afblomstret.
Nu står den her og pynter sammen med de to andre jeg har.
Endelig kunne jeg også købe løgmix som I andre, de står nu i soveværelset i kulden og venter på bedre tider.
I vindueskarmen her ved min computer står denne hyacint og sender en fin duft hen i mod mig.
Her er mine første forsøg på at så, det er hostafrø fra Susanne Heaven, der er tre små spire at se nu :o) jeg var ellers ved at tabe modet, men heldigvis er der liv.

Lidt af det forår, vi alle venter på.

Så er der lige to solnedgangsbilleder. Det første har jeg taget, det andet tog Bent, han stod ovenpå.

I må have en hyggelig aften.

20 kommentarer:

  1. Sikke nogle vidunderlige billeder :)

    SvarSlet
  2. Hold da op I.P. du er godt nok hurtig, jeg har lige trykket på knappen.
    Lidt senere kigger jeg ind til dig, det ser interessant ud, så jeg vil læse, hvad du har skrevet.

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder, i er nu gode til at tage billeder du og Bent :-)
    Vi har også harer i haven, det er nu hyggeligt selvom de spiser mine æbletræer.

    Knus Anne-Mette

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth. Jeg synes også, det var dejlige billeder og godt blandet! Hvor er I heldige at I har en spætte. Det må være lidt sjovt og hyggeligt også. Himlen kan da være helt fantastisk i farverne.

    SvarSlet
  5. Jeg har af en helt særlig grund givet dig en pris i dag. Kig forbi ;-)

    /Birgitte

    SvarSlet
  6. å nej en sød lille hare ,og spætten fangede du også lige på linsen , smukke billeder

    SvarSlet
  7. En rigtig go pose blandede bolsjer. . .
    Jeg elsker billedet med haren - de kære små dyr har svært ved at finde føde for tiden :oI
    Spætten er også rigtig flot, og solnedgangen og... ja alle billederne er supergode :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  8. Ja det var en sød lille sulten hare, den blev og hyggede sig et par timer. Nu kender jeg skrabesporene i sneen, dem har jeg set mange steder under buske rundt omkring i haven.
    Tak for kommentarer til alle.

    SvarSlet
  9. Hosta-frøene skal nok komme. Jeg fik også af Susanne, over halvdelen er spiret nu, og jeg tror der er flere på vej. Spændende :-)

    SvarSlet
  10. Hej Line
    Hvordan står dine meget eller lidt lys, varmt eller ikke varmt? Mine står i mit bryggers i et nordvindue.

    SvarSlet
  11. Som altid gode billeder.
    Smuk solnedgang.
    Jeg kan især godt li` dine 2 første billeder. Der er nu noget særligt over billeder med levende dyr/fugle.

    SvarSlet
  12. Fantastiske dyrebilleder, hvor må I glæde jer over så mange spændende besøg.

    SvarSlet
  13. Sikken dog nogle skønne billeder. Jeg er især vild med Flagspætten. Hvor er den dog smuk.

    Hyacinter dufter helt fantastisk engang imellem næsten så man bliver helt rundt på gulvet :)

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  14. Du har et dejligt dyreliv lige udenfor døren.
    Jeg såede en håndfuld hostafrø for et par år siden. De blev sået efterår og stod i drivhuset (uopvarmet) vinteren over. Næste forår havde lavede så mange planter at Nakskov og omegn blev "hostafiseret".
    Såde kan altså sagtens tåle kulde. Det gør de jo også i naturen.

    SvarSlet
  15. Dejlige dyrebilleder. Det skønt når man ser naturen tæt på. Vi har også mange forskellige fugle her. Flagspætten kommer også, men den har jeg ikke set i år. Fantastiske farver den har.
    Så fik du din andel af foråret - det manglede også bare. De fleste af de hyacinter, jeg har inde i stuen er fra sidste år. Jeg fandt dem tilfældigt, da jeg ledte efter noget andet. Så nu er de kommet ind i udestuen, og så tager jeg dem ind lidt efter lidt i stuen. Det går jo stærkt, når de først får varme. Men som du siger, en dejlig duft...

    SvarSlet
  16. Så bliver det spændende og hele Samsø bliver »hostafiseret« - som Ole skriver. Herligt udtryk.

    SvarSlet
  17. Hej Aase og Ulla
    Ja det er dejligt med dyr i haven, i dag må jeg dog "nøjes" med fuglene her uden for mit vindue.
    Hej Lise Lotte
    Sjovt nok så dufter denne her hyacint ikke så kraftigt, den har en fin duft, som rammer min næse en gang i mellem, men Bent er heldigvis ikke generet af den. :o)

    Hej Ole
    Rart at høre, så vil jeg glæde mig til der dukker nogle flere af dem op, de står godt nok lunt, men det går vel alligevel. Så må vi se, om jeg kan får Samsø hostafiseret :o)

    Hej Bente
    Vil det sige, at hyacinten har overlevet i potten fra sidste år?
    Det er da imponerende at der stadig er mere kraft i løget, når de har stået tørt en hel vinter.

    SvarSlet
  18. Nej de har stået udenfor og jeg tager dem ud af potten, når de har afblomstret. Så de har ligget i en kasse og fået regn-sne og andet godt henover året. Meningen var at de skulle i jorden her i efteråret. Men så kom jeg fra det, fordi jeg fik købt nogle nye løg - tulipaner og andet godt, som jo var spændende, og jeg glemte dem helt enkelt. Jeg skulle hente en potte og vupti der lå de.. så nu har jeg pø om pø glæde af dem indenhus.

    SvarSlet
  19. I dette tilfælde kan det åbenbart betale sig at glemme :o)

    SvarSlet