fredag den 17. februar 2012

Forårsbilleder ude og inde

En skøn skøn dag med forårsfornemmelser og dejligt solskin, så jeg har tilbragt et par dejlige timer i haven.
De små gule forårsbebudere dukker op forskellige steder i haven nu
Vintergækkerne kommer også rundt omkring
Påskeliljerne er langt fremme
Påskeklokkerne er igen ved at vågne op til dåd
Min fine mosdekoration står lige så fint som før sneen og frosten kom

Rhododendron retter igen sine blade ud og stråler i solen

Inden længe ser de sådan ud
Hamamelis har rettet sig efter frosten
Denne her påskeklokke er ikke nået så langt, men der er fede knopper, den bliver så fin.
I stuen er der også en buket forår

Rigtig god weekend

17 kommentarer:

  1. Du bringer forår og forhåbninger med disse billeder.

    Glædelig fredag.
    Kisten

    SvarSlet
  2. Ja, det har da været et helt fortryllende forårsvejr i dag :-)
    Mine erantis lader fortsat vente på sig, men mon ikke de også snart titter frem :-)
    Tak for dejlige forårsbilleder!
    Knus Signe

    SvarSlet
  3. Uhh det ser dejligt ud. Mine erantis er ikke sprunget ud endnu, men de er kommet op og jeg venter bare på, at de folder sig helt op og ud.
    VH Nina

    SvarSlet
  4. Der har også været rigtig dejlig vejr her i dag. Sikke mange skønne forårsbilleder du kunne vise frem. Det er lige til at blive glad af.

    SvarSlet
  5. dejlige forårs billeder. Her i haven er der stadig meget sne og IS. Anne Gine

    SvarSlet
  6. Skønne billeder af de små forårsbebuderne :-) Jeg glæder mig til at sneen er helt væk i min have.

    SvarSlet
  7. Hej alle
    Tak for søde kommentarer, der er ikke noget som forår, der kan få humøret til at stige. Og til jer, der stadig har sne i haven, i morgen får vi regn, så håber jeg også jeres sne forsvinder og at de gule erantis titter frem.

    SvarSlet
  8. Ja nu kan vi da endelig skimte lidt forårsagtigt.
    Jeg er spændt på at se din hamamelis når der er i udspring.
    Jeg tumler lidt med muligheden for sådan en. Du ved jer er fjollet med de lidt særlige planter.

    SvarSlet
  9. Hej Ole
    Ja det har været dejligt i dag, både fuglene og vi andre legede forår.
    Min hamamelis sprang ud før frosten og sneen kom, og nu blomstrer den igen. Det jeg viser er blomsterne, nogle underligt krøllede nogen. Måske ikke det kønneste, men den blomstrer tidligt. I øvrigt har dens løv meget smukke efterårsfarver, så den kan anbefales.

    SvarSlet
  10. Dt er dog utroligt, jeg leder stadig efter forårsbebudere,kikkede ellers nøje efter da jeg gik min morgentur med hunden.
    Selv på en lidt trist dag strålede solen forårsagtigt.

    SvarSlet
  11. Hej Jonna
    Har du ingen endnu, det var da mærkeligt, at de ikke snart viser bare en lille smule af sig, og så med sådan et dejligt solskin som i dag.

    SvarSlet
  12. Dejligt at se og høre at jeg ikke er den eneste der har haft lidt forårsfornemmelser idag.......det har da været heeelt fantastisk vejr. Vil gerne bede om mere, tak :o)
    Dejlige lovende forårsbilleder :o)

    SvarSlet
  13. Jeg måtte straks ind og kigge her til morgen. I går aftes kunne jeg kun se 3 - 4 af dine billeder.
    Det ser ud til at foråret er så småt på vej hos dig.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
  14. Dejligt at se at der er forår på vej :-)

    SvarSlet
  15. Hej Helle
    Ja mere forår, men det blev ikke i dag, men mon ikke det kommer i morgen, synes jeg, at jeg har læst.
    Hej Aase
    Jeg synes da at bloggene driller lidt i øjeblikket, men du kunne så godt se billederne i dag? Ja foråret er på vej skønt.
    Ja det er skønt Anne-Mette :o)

    SvarSlet
  16. Ja, det må du nok sige - dine løgplanter er langt fremme. Gad vide om det lidt mildere I har jo haft på Samsø spiller en rolle.
    Hvad er det for nogle spændende violette spirer, som popper op af jorden?

    SvarSlet
  17. Hej Susanne
    Mine løgplanter var så langt fremme inden vi fik vinter. Vi har jo også mildere vejr her ude midt i Kattegat.
    Og så skal jeg hilse og sige at det regner. Jeg måtte jo lige ud og finde de lilla spirer. Kunne knap huske, hvor jeg havde taget billedet :o) men endelig fandt jeg dem. Jeg tror det bliver til små anemoner med tiden, det ligner anemoneblade.

    SvarSlet