søndag den 5. februar 2012

Forår og tulipaner

Lige nu forestiller jeg mig, at sneen er smeltet og tulipanerne blomstrer. Derfor har jeg søgt med lys og lygte i mine arkiver efter tulipanbilleder. Jeg synes nemlig, at jeg har vist nok snebilleder de sidste dage, så nu skal der farver på, de kommer her:
Her de smukke liljeblomstrende tulipaner, desværre er der ikke mange af mine tulipaner, jeg har navn på.
Denne her blev købt i Bilka forrige år, men kan desværre ikke huske navnet på den.
Disse her har jeg haft i flere år, de er smukkest inden de springer helt ud.
De hvide her er også skønne
Disse her er også flere år gamle
Et smukt billede, kan ikke huske om jeg har den mere.
Denne her er jeg vild med og lægger nye hvert år, som I kan se er det Angelique, en skøn dobbelt tulipan.
Jeg har lagt mange tulipaner gennem årene, men da der er fugtigt/vådt mange steder i haven, rådner de desværre for mig, så jeg må vælge stedet med omhu.
Her endnu et billede af tulipanerne Esther og Apricot Beauty til Tante Grøn :o)
Mon ikke vi er mange, der er vilde med denne her, Shirley
Denne her bliver lidt for rød i udspring, den starter gul, men bliver rød. Det er ikke godt for den står sammen med mine lilla rhododendron. Så da plukker jeg en ordentlig buket ind til vasen.
Her Princess Irene

Inde i min lille skov har jeg en masse botaniske tulipaner.

Håber I har nydt min lille tulipan potpourri og glemt alt om sne og kulde for en stund.

I må have en rigtig god uge.

21 kommentarer:

  1. Åh så mange skønne tulipaner :-)

    Kan du godt have dem i fred for rådyrerne ?

    Jeg tror det var spor af rådyr der var i vores have i dag, og jeg tænkte straks åh nej........ Håber vi kan holde dem ude, når vi får sat trådhegnet ordentlig op igen. Det ligger ned flere steder rundt om grunden. Er det ikke nok, må hegnet gøres højere.

    SvarSlet
  2. Hej Vivi
    Ja er de ikke dejlige, jeg syntes lige vi trængte til sådan nogle nu.
    Faktisk har jeg aldrig så vidt vides mistet en eneste tulipan til rådyrene. Derfor har jeg undret mig mange gange,når jeg har læst på bloggene, at de ikke kan have tulipaner for dem.
    Derimod mine roser, der tager de glad og gerne knopperne.
    Ja det er det værste ved at bo på landet, rådyrene vil gerne spadsere rundt i vores haver. De hopper gladeligt over vores hegn, så I skal mindst have det 1.80 højt. Det er et stort arbejde at sætte nyt hegn op, så vi har ikke fået det gjort. Håber I slipper for dem, men de må gerne gå udenfor, så vi kan beundre dem :o)

    SvarSlet
  3. Dejlige tulipaner som vi kan glæde os til at se til foråret - du har ret det trængte vi til:)

    SvarSlet
  4. hvor befriende dejlige billeder af de smukke tulipaner,desværre er jeg ikke selv god til at få sat mange tulipaner.Det ærgrer mig så når foråret endelig kommer,nyder så de få jeg har fået sat...

    SvarSlet
  5. Hej Jonna
    Ja det må du jo så nøjes med :o) men mon ikke du også kan nyde nogen rundt om på bloggene. Det gætter jeg på.

    SvarSlet
  6. Man kan da kun blive glad når man ser tulipaner. Det er jo mange gange nogle af de første man har mulighed for at tage med ind og nyde.
    Navnlig Àngelique`, den har jeg sammen med `Queen of Night. En gudeskøn kombination.

    SvarSlet
  7. Hold da op, du har mange slags tulipaner! De er skønne på hver deres måde - og tak for farverne :o)

    SvarSlet
  8. Hej Ole
    Ja tulipaner er skønne, jeg har også Queen of Night, men jeg har haft den plantet sammen med Princess Irene, det var heller ikke dårligt. Desværre er det nogen af dem, der er svundet, men jeg tror jeg har plantet nye i efteråret.
    Med hensyn til stiklinger må jeg se at få lidt mere erfaring. Jeg har kun prøvet med Lavatera, og jeg ved ikke helt, hvordan det er gået. Var det ikke noget at lave et lille kursus/indlæg om stiklinge-formering på din blog? Det ville lige være noget for mig at høre om.

    Hej Line
    Selv tak, godt du kunne lide dem.

    SvarSlet
  9. Hvor har du mange smukke tulipaner.
    Jeg glæder mig til at se alle de 500 ny tulipanløg, som vi satte i efteråret, komme med blomst.
    Vi holder meget af tulipaner.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  10. Det var da en dejlig forestilling! Vi er også ved at drukne i sne her, så den forestilling er jeg helt med på!
    En kæmpe samling du har - frø er afsendt til dig, så de dukker nok op en af dagene!

    SvarSlet
  11. O tak, o zimie zapomniałam , jak zobaczyłam tyle ślicznych tulipanów :-). Pozdrawiam. *** Oh yeah, glemte vinteren, så jeg så mange smukke tulipaner :-). Med venlig

    SvarSlet
  12. Du har mange fine tulipaner, men ærgerligt at du ikke bare kan sætte dem hvorsom helst i din have.

    Mon ikke en del af dem er i blomst til maj...

    SvarSlet
  13. Hej Aase
    Jeg kan godt forstå, du glæder dig til dine 500 tulipaner, det bliver noget af et skue, og så er tulipaner det bedste her ovenpå vinteren, hvor vi trænger til forår.
    Hej Bente
    Ja sne og frost kan vi hurtigt få nok af, så må vi nyde billederne i stedet. Det lyder godt, at du har sendt frø, glæder mig til at så dem.
    Hej Giga
    Skønt man kan drømme sig væk fra vinteren, når man ser tulipan billeder :o)
    Hej Ulla
    Jo især hvis vinteren varer længe endnu, så bliver der jo også sen blomstring.
    Har du set, at jeg har spurgt Tim om han kan skaffe et par rosenbøger mere. Håber det er ok med dig :o)Jeg skal jo kun bruge en.

    SvarSlet
  14. hej Høneballe....

    Mail din email adresse til mig, har noget info til dig ang rosen bogen

    min email er

    tsmaskintekniker@gmail.com

    SvarSlet
  15. Sikke en masse skønne tulipaner.
    Her daler sneen, så er det rart lige at falde over din farverige blog.
    Vi glæder os sammen til foråret...men vi tager lige en uge mere med frost.

    SvarSlet
  16. Lige hvad jeg havde brug for :o)
    Hvor har du mange skønne tulipaner... ærgeligt du ikke kan navnene på alle - eller bare på den over Angelique - den ku jeg godt tænke mig i min have :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  17. Hej Lisbeth, ja tak for tippet til Tim, jeg sender ham en mail.

    kh Ulla

    SvarSlet
  18. Hej Anne
    Ja der er ingen vej udenom, vi må have en uge mere med frost og sne.

    Hej Bettina
    Ja desværre har jeg ikke navnet på den, det er en enlig svane, som har stået der i nogle år, derfor har jeg ikke navnet.

    Hej Ulla
    Jeg har ellers videresendt en mail fra Tim til dig.

    SvarSlet
  19. Jo tak, jeg nyder din tulipan potpourri og længes endnu mere efter foråret :-) Jeg har desværre ikke så mange tulipaner i haven, da jeg bruger bedene som opbevaring af stauder (salgsplanter)...

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  20. Hej Marlene
    Nej det kan jo somme tider knibe med plads til det hele. Så må du nyde vi andres :o)

    SvarSlet