lørdag den 11. februar 2012

Træfældning og en solnedgang

Heller ingen solop- og nedgange her i dag, men heldigvis havde Bent en solnedgang fra i onsdags, så den får I i stedet for.

Bent har været flittig i dag, se bare her


Sådan ser det ud, når en "gammel" skovarbejder går i gang, og så er der mere brænde til om et par år.
Nu kommer lidt af de blandede, her Acer Dissectum Garnet
Acer Palmatum Bloodgood
Og her en skøn akeleje i læ af en pæon
Her var billedet, som jeg ledte efter. Min anden dværgsyren i baggrunden, den hedder Syringa Macropylla Superba, den er smuk, velduftende og blomstrer oftest to gange.
Her et billede af mit nordligste rhododendronbed i al sin pragt.
Samme bed i efteråret
Pagodebusken i fuldt flor
Rød paradisæble i fuldt flor
Og de hvide paradisæbletræer, det er meget smukt, når de blomstrer, og de dufter stærkt.
En enkelt potte rosenskovmærke er blevet til alt dette og mere til.

Ja det var så de blandede for i dag, I må have en dejlig aften.

13 kommentarer:

  1. Hvor er det flot, når dine rhododendroner står i fuldt flor :-)

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth. Åh hvor jeg glæder mig til den 19.maj hvor jeg kan se din have i virkeligheden. Det bliver SÅ spændende. Dine billeder er flotte og du har mange dejlige planter. Sikke flittig Bent har været i dag ude i kulden. I må også have en dejlig aften!

    SvarSlet
  3. Hvor har du dog mange smukke blomster.
    Jeg kan rigtig godt li` blomsten på dit sidste billede. Den kender jeg slet ikke.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  4. Ikke dårligt at få en ordentlig ladninggodt brænde i hus, så det kan stå og tørre et år eller to...
    Vi har bare gasfyr, men der er ikke noget så hyggeligt som en brændeovn ....

    SvarSlet
  5. Tak Vivi
    Jeg må indrømme, at det er et fantastisk skue.
    Hej Birgitte
    Ja det bliver så spændende at vise jer det hele. Glæder mig meget til det. Det er rigtig Bent har været meget flittig i dag. Heldigvis er det ikke så koldt, når man arbejder.
    Hej Aase
    Hvis ikke du kender rosenskovmærken, kan jeg stærkt anbefale den, den er rigtig god som bunddække, og så dufter den fantastisk, ikke som en rose, men mere stærkt måske lidt løgagtigt, men den kan anbefales.
    Hej Jonna
    Ja det er dejligt med masser af brænde, så det kan få tid til at tørre, og så er det skønt med en brændeovn, selvom det godt nok sviner meget :o)men den er rigtig god at have i ryggen.

    SvarSlet
  6. Elsker duften af savsmuld.....så jeg bliver lige sendt tilbage til min barndom med disse billeder - elskede når min far gik igag med motorsaven ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder Lisbeth - blev helt fornøjet af den lille Akeleje som fandt det herligt at putte sig mellem Pæonens ben......det er sådan noget der er så forunderligt at opdage i sin haven :o)

    SvarSlet
  8. Hej Dorthe
    Ja duften af savsmuld, det er godt, men larmen og lugten af benzin, bryder jeg mig ikke om :o)
    Knus
    Lisbeth

    Hej Helle
    Jeg syntes også det var sødt med akelejen lige der ved pæonen, så jeg håbede også, at I andre ville se, hvor fint det var.

    SvarSlet
  9. Hvor er det dejligt, at falde i svime over dine fine havesammensætninger. Man tror næsten ikke at det kan passe, at sommeren byder på sådanne oplevelser igen, når frosten bider.
    Heldigvis falder barometeret nu og det er begyndt at dryppe fra taget.
    Det er godt med en savfører i huset, men jeg kan heller ikke lide støjen og benzinlugten.
    Bent har da godt nok været flittig med den lille dyt. Her har vi kun brændefyr, så der skal en del til.
    Ha' en god forårsdag.
    Anne Marie

    SvarSlet
  10. Hej Anne Marie
    Nej det er ikke til at forstå, at det bliver så smukt igen.
    Jeg har det ligesom dig med termometeret, men det stiger altså :o)
    Ja det er godt med en savfører i huset, selvom han stinker, når han kommer hjem :o)
    Ja med brændefyr skal der rigtig meget til. Vi har varmepumpe, den kører rigtig meget i denne tid.
    Tja forårsdag jo tak og i lige måde :o)

    SvarSlet
  11. Han er så flittig ham Bent... både med kamera og sav :o)
    Hvor har du bare mange lækkerier i din have... skønne billeder :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  12. Ah, tænk at vi snart kan gå derude mellem alle de blomstrende træer og buske igen, og uden en masse tøj på :-) Hvor bliver det skønt.
    Jeg er vildt misundelig på alle dine træstykker. Jeg elsker at lægge dem rundt omkring i haven til at sidde på, eller stille en krukke på. Men jeg har jo ikke så let adgang til nogle :-)
    Hvor er dit nordlige rhodobed smukt med farverne.

    SvarSlet
  13. Hej Bettina
    Ja Bent er en flittig mand, når det tager ham :o) Tak for ros til billederne.
    Hej Hanne
    Ja hvor vi glæder os, jeg har lige gået rundt derude og lyttet til mejserne, som var ved at gå helt amok af bare glæde over tøvejret :o)
    Hvis du kan finde plads til det i en bil, må du gerne få et med hjem :o) Faktisk har jeg nogen, han har lavet til mig, som bare venter på at blive anbragt rundt omkring, jeg tror han lavede dem for tre år siden, pinligt. Kan de mest kreative af jer ikke lige blive et par dage og komme med gode råd :o) til sådan noget. Jeg er bedst til planterne:o)Jeg skal nok give kost og logi.

    SvarSlet