mandag den 25. marts 2024

Gode gaver og for lidt solskin

 Det var lidt skuffende, at solen knap nok skinnede på dagen, men her hos os har der været mere blæst end sol i de sidste dage. I dag skinner solen heldigvis. Jeg  fik jeg besøg af en hel speciel gæst på dagen.


Det var dejligt - Bent fik taget gode billeder af Egon.. 
Jeg fik også gaver:
Et flot fuglfoderbræt fra min bror, svigerinde og deres børn, nu skal vi have fundet det helt rigtige sted i haven til det. 
vi skal også finde det rigtige sted til disse to, jeg ønskede mig selvfølgelig en havebænk, Bent mente, det var bedst, at jeg fik to. 
som sædvanlig har Schippo indtaget bænken
Er det mon her den skal stå, nej den blev flyttet til venstre over til hækken
her er den anden bænk, som Bent prøvesidder
hov her er et par fødselsdagsgæster som afprøver den
de kom om eftermiddagen med deres far

og her er det fru Høneballe og Schippo
udsigt til Rhododendronbedet fra bænken
her er udsigten til irishøjen og huset fra den anden bænk
bag bænken er brændepladsen
her fra kan vi se ud på alle juletræerne
og gennem hele haven, jeg har taget billedet fra lågen
Camelliaen er kommet ud fra garagen, den står, så vi kan se den fra udestuen
Lidt billeder af påskeklokkerne:




Til slut en tur til Hellerup
og de fine cornus mas
samt søen med spejlinger, i morges svømmede der et andepar rundt i den. 

Nu holder bloggen påskeferie, da hele familien kommer fra onsdag til lørdag.
I må have en god påske. 











22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Så flotte gaver du fikk. Nå blir nok både fugler og ekorn glade. Krakkene så veldig flotte ut.
    God påske!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der var jeg heldig. Ja vi håber alle bliver glade. Ekorn vil ikke spise i sit hus.
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth,
    Sikke dejlige gaver du har fået, lige noget du kan bruge, for det er vigtigt med pauser i arbejdet, så man kan sidde og beundre alt det man har fået lavet.
    Smilede lidt til mig selv af billedet af dig, som i øvrigt er rigtig godt, men du er iført grønne gummistøvler, det samme som jeg altid går rundt i, dem kan man ikke undvære. Weekenden her har været kold og våd, så alle mine planer om at komme i haven har måttet vente. Godt jeg fik lavet noget i sidste uge.
    Staudestedet er klar til at sende mine stauder, så jeg skal nok få noget at lave i påsken, Jens Christian kommer først hjem i april, så jeg skal ikke noget i påsken, dog skal jeg til frokost hos min søster og niece på fredag, de skal til England og se på haver så vi skal nok få noget havesnak.
    Rigtig god Påske til dig og din familie.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Ja det er godt med pauser, og bænkene er nu fordelt rundt i haven, så vi kan sidde og se det hele. De bliver desværre våde, det er ikke nemt at undgå det.
      Ja gummistøvlerne kan jeg ikke undvære, men de er ikke så dyre som dine. Jeg går også ture med dem. Nå du har heller ikke fået lavet noget, det har desværre være noget gråt og blæsende.
      Har du bestilt stauder ved staudestedet, det er nyt, du bestiller ellers helst i udlandet. Godt der sker lidt i påsken, så må du glæde dig til Jens Christian kommer hjem.
      Tak i lige måde.
      Kh Lisbeth









      Slet
    2. Hej Lisbeth,
      Har skaffet en blodurt til dig hos min plantepusher, skal nok stille den til side sammen med dine adonis.

      Slet
    3. wow det lyder godt, det er jeg glad for <3

      Slet
  3. Virkeligt nyttige og fine gaver du kan have glæde af i årevis, og en god anledning til at tage billeder af familien. Jeg synes jo også der er solskin på billederne, så helt galt er det da ikke gået:-)
    Rigtig god påskeferie!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var gode og nyttige gaver, så må jeg se, om vi husker at tage billeder af familien. Jeg tager helst kun billeder i solskin på denne årstid, meget sol har vi ikke haft.
      Tak i lige måde.
      Knus

      Slet
  4. Ikke dårlige gaver til en havenørd. Det allerbedste ved dit indlæg er den fornemmelse, man får af, at I trives og føler jer hjemme på Fyn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nej det var gode gaver. Det glæder mig, at du fornemmer, at vi trives og føler os hjemme. Vi er rigtig glade for at bo her på Fyn.

      Slet
  5. Havebænke kan man ikke undvære. Fine nogle du har fået. Fuglehuset osse.
    Det er altså lidt sjovt jeres Egon er gråt. Vores er røde. Det virker osse som om det er lidt større??
    Jeg har lige 2 arbejdsdage tilbage inden påske. Nøj hvor jeg skal i haven, håber jeg.
    Håber I får en god påske sammen med familien.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  6. Hej Gunvor
    Nej vi havde kun en havebænk nu har vi tre, det er dejligt, hvis jeg skulle få gæster. Ja vores egern er grå eller sorte, det er de her på Fyn.
    Dejligt så kan du også holde påskeferie. Håber du kommer i haven, her hos os skal det være dårligt vejr på torsdag, da regnede vi med vi skulle trille påskeæg, men hvis det regner hele dagen, bliver der ikke meget ved det.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  7. Danielle,
    Vous avez été bien gâtée...les bancs sont indispensables au jardin, j'irais bien m'asseoir sur celui du fond du jardin, vous avez là une belle perspective....j'aime me promener dans votre jardin...on y ressent une sensation de calme et de bien être !!! Ici aussi des écureuils et des canards....certains jours un héron ....muguets et iris en boutons.... Albert a mis des bancs ( fabriqué avec des rondins d'arbres et une planche dessus ) disséminés autour du plan d'eau (1800 m carré) après le passage des jardiniers a domicile j' ai retrouvé mon petit paradis bien net...a nouveau au top !!!!
    Bonnes vacances de Pâques Lisbeth .

    SvarSlet
  8. Ja det er jeg, tænk at få to bænke, det er dejligt. Lige nu her i foråret vil jeg også helst sidde på den nederste bænk, men til sommer når roserne blomstrer er det nok også godt at sidde på den næste bænk, men du har ret, det er smukt fra den nederste bænk.
    Dejligt at du har liljekonvaller i blomst, jeg synes, de var invasive i min have på Samsø, så dem vil jeg ikke have her. Det lyder godt med dine bænke og at søen er blevet ren, sådan er det ikke her, jo nu - men ikke om en måned. Hejrer kan jeg ikke lide, de spiser mine små gulfisk.
    Vi ses efter påske - god påske fra Lisbeth

    SvarSlet
  9. Dejlige gaver til fødselaren og til haven. Altid godt med flere gode siddepladser hvor haven kan nydes fra forskellige vinkler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja det var gode gaver, nu mangler vi bare sol og læ, så vi kan nyde bænkene i godt vejr

      Slet

  10. Hej Lisbeth
    Dejligt med en fin gæst på din fødselsdag, han er da bare så sød ham Egon :-)
    Fine fødselsdagsgaver, mon du får tid til at side og nyde det på bænkene, nu hvor du har fået en mindre have, på Samsø kneb det jo med tid til det. Spændende hvilke endelige placeringer de får.
    Skal Cameliaen forblive i krukke eller skal den plantes ud senere?
    Virkelig et fint kig fra lågen op i haven.
    Ja men dog har du nu fået en andedam :-)
    så hyggeligt.
    Det har været et par fine dage her først på ugen, især i går. Skønt at kunne komme lidt ud når jeg har ferie.
    En rigtig god påske til jer
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var en skøn fødselsdagsgæst, han er nemlig sød. Ja mon ikke jeg får tid til at nyde det på bænkene, altså når vejret bliver til det, i går blæste det igen meget her, en kold vind, det er åbenbart bedre vejr på Nordfyn. Den nederste bænk bliver, hvor den står nu, den anden er vi mere usikker på.
      Cameliaen bliver i krukken, den har stået i garagen hele vinteren. Ja det er et rigtig godt kig. Ja der var ænder i i morges igen, men fløj efter noget tid. De sviner nok lidt, men tager forhåbentlig også andemaden.
      God ferie og påske
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Det er fine gaver og nyttige gaver, du har fået. Herligt at få to havebænke lige til havesæsonens start. De finder sikkert deres endelige placering, men det ser ud til, at de er til at flytte med, så i kan flytte dem rundt, hvis udsigten bliver bedre et andet sted.
    I må hygge jer med familien i påske.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det er det du har ret, de er til at flytte med, så den kan vi jo bare gøre.
      Jo tak for det og i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Sikke nogle gode gaver du fik - dejligt, at de også kan give gode minder om giverne.

    SvarSlet
  13. Hej Ellen
    Det har du ret i, jeg er glad for dem.

    SvarSlet