torsdag den 13. oktober 2022

Billeder fra efterårshaven

 Der er ikke noget nyt endnu, så I må nøjes med billeder af det skønne efterår og roserne:

først lidt billeder fra morgenen 9.10.
og 10.10.
Jeg er da vist nødt til at have mig en orangegrenet lind igen :)
Stewartia er ved at få høstfarver, men den har aldrig blomstret, det får jeg så heller ikke at se 😌

Aster Marina Wolkonsky
glasbær
også her, de er så flotte nu, og løvet får efterårsfarver
åh ja det kig holder jeg meget af
flot kig men det varer ikke længe, træet er trompetkronen
indkig en morgen
oktoberstormhat
den fanger mig jævnligt den orangegrenede lind
R. luteum får flotte efterårsfarver
Roser:
Bering Renæssance
Carolyn Knight
Gräfin Diana
Hot Chocolate
Mary Ann
Mia
Novalis
Poustinia
besøg i Strawberry Hill
Smukke Wild Eve sammen med blåskæg
I weekenden skal vi sandsynligvis over og se på huset, som vi håber at købe. Mandag er de 6 hverdage gået, så må vi se, om jeg kan fortælle noget nyt.
I må have en god dag og en god weekend



14 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Så mye fint du har som blomstrer fortsatt. Rosene dine er jo stadig like flotte. Det er nok mange planter du må ha på nytt når du får en ny hage. Du får nok kanskje ikke like stor plass der som det du har nå, men det går nok fint likevel.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg er heldig, der er ikke så mange roser i blomst mere, men der er stadig nogle. Nej jeg får nok ikke så meget plads, det er så heller ikke planen.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth,
    Sikke nogle skønne billeder fra dine morgenture og alle de dejlige roser der stadig blomstrer hos dig, men du har jo også mange. Jeg synes den duft som er i skoven på denne sig af året er skøn, men det er allerede lange mørke aftener. Lørdag er jeg inviteret til arboretet i Holstebro det glæder jeg mig til, ellers er jeg hundepasser den næste uges tid, Zulu har besøg af hans søster, det kan vi rigtig godt lide, de fungerer så godt sammen.
    Håber I finder et godt sted på Fyn, det må være spændende at skulle ud og se på ny bolig og at lave en ny have.
    Rigtig god tur derover og god weekend.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
  3. Hej Dorte
    Tak skal du have, ja jeg har dejlige morgenture for tiden, og der er også fine roser endnu. Jeg kan godt lide de lange mørke aftener, jeg er jo også gammel og nyder at kunne sidde i fred og ro herinde, så det er nok det rigtige tidspunkt, vi har solgt på. Det er hyggeligt med to hunde, hvis de nyder at være sammen. Det bliver spændende at se arboretet i Holstebro, jeg vidste ikke, at det fandtes, men du har vist fortalt mig om det før
    Ja det er spændende at komme ud og se nye huse, men det er svært at finde noget, der passer os begge.
    Tak for det og i lige måde.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Ja der er skønne morgner og aftner i øjeblikket. Flotte roser du har, de fleste af mine er noget sølle at se på.
    Der vist mange ting du må notere at vil have igen. Men det er jo osse et spørgsmål om plads det nye sted. Det bliver spændende om der er bid i denne weekend. pøjpøj
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  5. Hej Gunvor
    Ja det er det. Jeg er heldig med roserne, men så heldig er det ikke sikkert jeg er et nyt sted.
    Ja der skal en del plads til, hvis jeg skal have det med, jeg håber på. Jeg skal jo i hvert fald have en meget mindre have.
    Tak for det, ja det har vi brug for.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth
    Ja der er så smukt efterhånden i efterårshaverne, og ja det bliver helt sikkert svært med de mange planter du er nødt til at undvære i en ny og mindre have, så udvælgelse af det du ikke kan undvære bliver nok en stor opgave, og det bliver jo nok en have hvor der er noget i forvejen :-)
    Hvis du skal have en bid asters med så må det da være Marina Wolkonsky der skal satses på.
    Skønne roser, du er da vidst heldig med den Bering, det plejer da at være en af de besværlige, det er den ihvertilfald her.
    Spændende om det er det helt rigtige hus I skal se, det vil da være dejligt hvis jeres køb vil gå lige så tjept som jeres salg.
    Fortsat god aften og en god weekend
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er meget flot derude nu, der er noget at glæde sig til og over. Nej der skal mange nedskæringer til altså af planterne, men jeg lærer det vel, vi får se, hvordan det går. Marina vil jeg have en bid af med. Bering er ikke nem, jeg har ikke haft mange blomster i den, så jeg glæder mig over den ene.
      Jeg er også meget spændt på huset, jeg er helt firkantet i hovedet af at kigge på huse, nemt bliver det ikke. Ja jeg ville blive glade, hvis det gik lige så hurtigt, men det kniber med at finde det rigtige, der findes ikke så mange af den slags, vi ønsker os.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Jeres flytteplaner har næsten udviklet bloggen til en føljeton med cliffhanger effekt😊 Det må virkelig være stressende. Roserne ser smukke ud. Her har jeg faktisk klippet et par stykker tilbage, fordi de var begyndt at miste bladene og så forfærdelige ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var ikke lige planlagt på den måde, så jeg er noget frustreret og har nærmest fortrudt, men det hjælper mig ikke så meget. Jeg håber, at vi snart finder det helt rigtige. Jeg tænker ikke, jeg får så meget held med roserne et nyt sted, men man har da lov at håbe. Jeg klipper også dem, der ser grimme ud.

      Slet
  8. Det ser inte ut att vara så mycket höst hos dig ännu även om den naturligtvis syns. Men det är inte de där massiva höstfärgerna. Visst är rosorna tacksamma - de bara fortsätter att blomma.... ..och blomma

    Kram, Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Jo der er en del glødende høstfarver her, men det ses måske ikke så tydeligt, Man ja roserne de kan endnu.
      Kram

      Slet
  9. Det ligner en frosthimmel, du har fotograferet på det første billede, men I er vel langt fra nattefrost på Samsø.
    Det bliver skønt for jer, når I finder drømmehuset. Så kan du rigtig begynde at lægge planer for drømmehaven ;-)

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  10. Hej Elna
    Ja det ligner en frosthimmel, men her er absolut ingen frost endnu, vi har omkring 10 grader om natten.
    Ja det bliver skønt, jeg er allerede ved at lægge planer for den næste have, som ikke bliver så stor :)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet