fredag den 17. december 2021

Lidt mere solskin og en dramahimmel - og lidt fra arkivet (sommerbilleder)

 Man må nyde solen, når den endelig viser sig. I onsdags fik jeg et flot himmelbillede, da jeg gik til havet.


Flot og dramatisk
Solen kom først rigtigt frem, da jeg kom hjem, det blev der flere billeder ud af


der var mørke skyer, så bliver det ekstra flot
formiddag
og eftermiddag i går
Endelig lykkedes det at få fine billeder af græsserne.
Rhodoerne er flotte nu - især dem med det fine indument:
se bare så smuk R. bureavii er i solen, til gengæld nægter den at blomstre
R. fictolacteum er også flot, gad vide om den øverste er en blomsterknop
R. Hansel lige der i solen
30.maj var den i fuldt flor
R. P.J. Mezitt har meget mørke blade nu, den er så flot i solen
et forårsbillede - mange fine blomster, den blomstrer tidligt 27.4.
Aprikola blomstrer endnu
det gør Lise Nørgaard også
lige her foran nordbedet, den pynter meget i øjeblikket. 
Onsdag fik vi 3. stik, det gik ret hurtigt med at komme igennem køen, for Bent tog det længere tid, han skulle til ved 17 tiden, da var der rigtig mange. 
Jeg har haft det fint dagen derpå, så heldig var Bent ikke, han har lidt af svimmelhed hele dagen, fra morgenstunden måtte han lave en "Maude" . Han er stadig ikke helt frisk, men har det dog bedre.

Jeg vil slutte af med billeder taget for ½ år siden, mon ikke det gør godt at se nogle sommerbilleder :)
17. juni, rosen til højre er Martha, i midten er der en staudeclematis og bagved rosenskovmærker
18. juni Aicha
19. juni skønne pæoner

Rigtig god weekend til jer alle, pas nu på jer selv, julen kommer alligevel, selvom I ikke når det hele. 😏








18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Flotte himmelbilder, og deilig å se solen hos deg. Den skinner her også i dag. Det er godt å se sommerbilder også, for her er det stadig vinter.
    God weekend, klem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak ja det var dejligt med lidt sol, i dag er det gråt i gråt igen. Her er det også stadig vinter, men ikke koldt.
      Klem

      Slet
  2. Det var dejligt med solen, mens det varede. Sådan en lav vintersol pynter sandelig på indumentet, der ellers er flot i forvejen.
    God weekend til jer også.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var det både på landskabet og på indumentet, det er så flot nu.
      Tak for det
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. wow, flotte himmeler.. ja der var en skøn sol i går. Idag er det mere gråt. Meen om føje dage er det solhverv. ojoj skøn tanke, de mørke morgner er bare så øv.
    Græsser er flottest i sol. Eller pyntet med rimfrost eller sne.
    Jeg får 3. stik på søndag. Vi var heldige at komme ind i et "hul" så det gik ret hurtigt med at komme igennem. Hans er jo stukket 3 gang for længe siden. Håber det går lige så nemt som sidst. "lave en Maude" hi hi. godt udtryk, det vil jeg huske..
    Snart julehilser Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gunvor
      Ja det var dejligt i går med solen, i dag måtte vi igen nøjes med gråvejr. Snart går det den anden vej, det bliver godt.
      Fint at du også får 3. stik nu, ja Hans er vel for længst igennem det.
      Ja håber ikke, du skal have en Maude :)
      Jeg tager lige en gang mere, inden der bliver julehilsener her på bloggen.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth,
    Flotte himmelbilleder, og der er desuden mange flotte billeder, bl.a. af dine græsser og selvfølgelig også af rhodoerne. Selv om jeg har askillige rhodoer med indument, må jeg tilstå jeg ikke går så meget op i det, men det er dejlig blødt når man rører ved det.
    Godt I har fået 3. stik, jeg skal ind den 30. og jeg kunne heller ikke lade være med at trække på smilebåndet over dit Maud udtryk, men håber bestemt Bent er helt frisk igen.
    Vi har rygende travlt på arbejde, men alt går som det skal, det er dejligt.
    I går kom mine havebøger, så da var det juleaften hos mig, de 2 er fra Amerika og 1 om en engelsk have - uden et eneste billede og en mega svær tekst, så det er lidt op af bakke. De 2 må du se næste gang du kommer på besøg, de er helt fantastiske, hvis man er til skovhave stemning og en lidt vild havestil som jeg holder af. Man følger haven lige fra han køber huset, hvor der ingen have var, kun nogle store træer, sådan er bog kunne du nemt stykke sammen med alle dine dejlige motiver fra din skønne have, og så kunne du tjene penge, på din interesse.
    Rigtig god weekend til jer.
    Kh
    Inge Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inge Dorte
      Tak skal du have. Ja du har da en del med indument, det undrer mig, at du ikke går op i det, måske kommer det, for mig betyder det rigtig meget, du må se at blive en rigtig rhodonørd ;)
      Ja det går bedre med Bent, men han er ikke begyndt at bestille noget endnu, lige nu går han op i håndbold, det gør jeg ikke.
      Ja med det arbejde du har, må I have meget travlt nu.
      Godt du kan slappe af med i hvert fald to af dine havebøger, det lyder som gode bøger. Ja det kunne jeg måske, men jeg har nok med bloggen, selvom jeg så ikke tjener penge på det.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  5. Flotte billeder fra haven med den lave vintersol. Lækkert når den skinner - alle de nøgne træer og græsserne lyser op på en fantastisk måde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sydney
      Ja det er bare med at tage billederne på det helt rigtige tidspunkt, det lykkedes denne gang.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Det er skønt med noget solskin, både vinter og sommer. Vinter ja så er dagene lidt nemmere at komme igennem, selv om mange af døgnets timer er indendørs. Sommer ja så er der budt op til mange udendørs timer.
    Græsserne og rhodoerne er så smukke i solens stråler.
    R. Bureavii er da noget af en laban :-) måske jeg skal prøve at lave en aflægger af min, den står med en del knopper i år, og det bliver 3. år den blomstrer, selv om den er ret ung.
    Lise Nørgaard er da helt forrygende, aldrig har jeg set en rose blomstre så meget på denne tid af året.
    Åhh da, arme Bent, det er slet ikke sjovt, håber han snart er frisk igen. Det er lidt sjovt så forskelligt vi reagerer på de stik. Mogens blev vaccineret i aftes, han har heldigvis ingen problemer.
    Skønne juni billeder.
    Så er det vidst godnat herfra
    God weekend
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja her om vinteren er vi glade for solskin, om sommeren kan det blive for varmt, men vi må tage det, som det kommer.
      Ja det kunne da være fint, hvis det kan lykkes dig at lave en aflægger af din, men det er nok ingen garanti for knopper, selvom din fra ung af er ret flittig til at blomstre.
      Jeg er også imponeret over Lise Nørgaard.
      Ja det var ikke sjovt for Bent, men han har ikke fejlet noget de andre gange. Han har lidt med svimmelhed i forvejen, vaccinen fik skylden denne gang. Godt Mogens er frisk, han har lidt mere at stå i mod med ;)
      Ja her er det god morgen og god dag/weekend.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Flotte billeder fra gåturen, og sjovt hvordan indument og andet gyldent formår at fange de svage solstråler. Det er vel forholdsvis få, der får en vaccinereeaktion som Bents. Jeg fik en øm skulder, det var alt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Tak ja det er fantastisk med indumentet, det bliver så flot med selv svage solstråler, dem er der absolut ingen af i dag.
      Min søn Per siger, at der er flere på hans arbejde, som er blevet dårlige efter 3. stik. Jeg fik også bare en øm arm, men det var meget værre ved første stik.

      Slet
  8. Visst är det härligt med solen - jag tog vara på den och gjorde ärenden på stan. Det är liksom trevligare än regniga och blåsiga dagar :) De är lite tröga att blomma i ss Taliensia de behöver en ansenlig mängd år på nacken och vissa blommar aldrig särskilt rikligt. Men det är väl egentligen bladen som är grejen med dem.

    Kram, Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det er dejligt, når solen skinner. Denne R. bureavii nægter at blomstre, men du har ret, det er mest for bladene, at vi har dem.
      Kram

      Slet
  9. Skønt med solskin! det har været et par gode dage.
    Lyset gennem græsset er så smukt og dine sommerbilleder bringer gode minder frem.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja vi har nok alle nydt solen og det klare vejr, nu kan vi lidt igen.
      Vi må have lidt sommerbilleder, så vi ved, hvordan det ser ud om ½ år :)
      Kh Lisbeth

      Slet