søndag den 10. februar 2019

Huller i internet og vinterferie

Internettet driller meget, så det er ikke nemt at lave indlæg med billeder. Desuden er vi i gang med en større renovering af stuen, derfor bliver jeg ikke særligt stabil de næste 14 dage. Det tager tid at tømme skabe og ikke mindst at få plads til det hele andre steder og selvfølgelig male og lægge nyt gulvtæppe på.
Her kommer lidt billeder fra de sidste dage.
 Jeg tog billeder
 når solen endelig skinnede
kun en bleg vintersol fik vi at se, i dag har det regnet fra kl. 13.
 solnedgang 5.2.
og udsigten fra toilettet samme dag lige før solnedgang
Der er ved at være gang i påskeklokkerne



 men der er stadig mange, som kun er i knop

denne her har sået sig selv i rosenbedet
 Krokus er godt på vej sammen med erantis
 nogle få narcisser er nået ret langt
 i tjørnebedet er tulipanerne så småt på vej op
og i syrenhækken er der vintergækker
lidt mere cyklamensnak
 jeg fandt nemlig en knold mere
 her kan man se, hvor på knolden blomster og blade kommer op
bladene er slet ikke magen til dem på den knold, jeg viste sidst.
Lidt arkivbilleder af roser, skal vi også have med:
 Arc Angel
 også her
 Artemis klarede ikke tørken så godt, så der var ikke meget blomstring i 2018
 Astrid Lindgren
 Audrey Wilcox
Auguste Charles
til sidst et forblæst billede af Hansestadt Rostock (taget i går)
God vinterferie til jer, der har det, vi får se, hvornår jeg er med igen.
Ha´ det godt

30 kommentarer:

  1. Det var morsomt at se cyclamen-knolden, som jo er magen til dem, jeg har i vinduet. De blomstrer mærkværdigvis kun ovre i det ene 'hjørne'. Jeg troede oprindeligt, at de ville blomstre rundt i hele kanten. Man bliver hele tiden klogere.
    God arbejdslyst til jer begge og på gensyn.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var jo også til dig, de cyklamen knolde. Det bliver spændende, hvordan din ter sig, når den kommer ud i haven.
      Tak for det og i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Cyclamen må du gjerne snakke om hver gang gang, for de er så fine.
    Lykke til med nedpakking og maling! Internett må en ha, og det er jo kjedelig å ikke få lagd blogginnlegg med bilder.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der var en blomst i den cyklamen, derfor tiltrak den sig min opmærksomhed. Tak for det, så håber jeg internettet virker næste gang.
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Jamen det er da for vildt - du har jo klart overvintrende blomstrende roser - det er da lidt af en sensation! Den dere hansa ser ud til at kunne fortsætte ufortrødent!

    Alletiders at du tager dig tid til også at få orden på huset - de truer ellers med virkelig varme nu - vi får se!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er lidt vildt, jeg tror, der er et par overvintrende roser. Hansestadt er en flittig rose.
      Ja hvis det skal være inden vinteren forhåbentlig er slut, skal det være nu, så må vi se, om det bliver forår i februar af samme grund :)
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Oh det er et større arbejde, at ordne stue. men så er I klar til foråret bagefter.
    Overvintende roser, Så har det da været en mild vinter.
    hilsne Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er et større arbejde, men det var tiltrængt, bagefter kan vi glæde os til foråret.
      Ja her hos os har det været mildt, ikke meget frost.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan have blomstrende roser i februar. Selvom vi kun har haft meget lidt frost, kan jeg ikke finde en eneste rosenblomst i haven. Sådan en gang renovering af stuen skal man lige tage sig sammen til. Men det er skønt bagefter, når der er gjort rent, og man kan begynde at stille tingene på plads.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Nej det er ikke til at forstå, jeg troede også, de alle var væk, men så stod den der og viftede i vinden. Du har ret, vi har taget os sammen eller prøvet lige til nu, det er først sjovt bagefter, når det er færdigt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Det der internet er en rigtig god opfindelse, men hvor kan man blive træt når det ikke virker. Vi havde TDC nede og kigge på både vores telefon og internet i sidste uge da det også har drillet her. Det var en fejl ude i boxnen ved vejen, så det er ordnet og alt fungerer igen.
    Det har været et par fugtige dage denne weekend og nærmest stormvejr i går. Nu lover de så 19 graders varme og tørvejr i næste uge. Det må da gi ekstra travlhed når I også har gang i stue renovering. Ja det er nærmest en umulighed at få stuen som jo det er det største rum i huset tømt og opmagasineret i de andre rum. Noget af et arbejde I er gået igang med, men det blir jo dejligt når alt er på plads igen.
    Cyclamen snak, den er jeg med på. Det er jo en af mine favoritter i have også på denne årstid hvor de der ikke er i blomst står og stråler med deres meget forskellige og smukke blade. Jeg har jo lige sået 6 nye slags, det er så spændende og selv om der jo gpr nogle år inde de blomstrer, ja så kan bladene nydes så snart de spirer. De er fine lige fra start selvom de jo ikke er så store i starten.
    Jeg er også imponeret over at du stadig har roser i blomst. Tænk at skulle klippe ned med blomster på, det er vidst en sjælden oplevelse.
    Fortsat god aften og god fornøjelse med arbejdet.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja internet er en god opfindelse, når det virker. Vi har smart tv nu, men det er ikke særligt smart, når filmen går i stå midt i, fordi der er huller i forbindelsen, åh hvor bliver jeg sur.
      Ja det har ikke rigtigt været havevejr, men der var også rigeligt at se til med at tømme stuen og finde plads til alt det, vi ikke vidste, at vi havde. Jeg glæder mig til det er overstået, men det tager mindst 1½ uge.
      Ja jeg beundrer din ihærdighed med såning af cyklamen, der skal tålmodighed til, det har jeg ikke. Jeg er heldig, når der falder lidt af. Gad vide om jeg kan lokke dig til at så syrisk rose, jeg har set en på fb, som har frø af store meget mørke blomster ligesom min sumpcypres, jeg prøvede at tagge dig, men det kunne jeg ikke, det er åbenbart en du ikke er ven med.
      Det er lidt underligt med roser i blomst nu ja, så det kan godt være, jeg kommer til at klippe dem ned med blomster på.
      Tak i lige måde, du skal nok også på arbejde.
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Hvis du kan skaffe frø så skal jeg ned glæde forsøge mig med dem. Du mener nok sumphibiscus ikke? Satte den forøvrigt brugbare frø?

      Slet
    3. Jo det er den jeg mener, jeg skal se, om jeg kan finde linket igen. Ja det er sumphibiscus, jeg mener, min satte desværre ingen frø.

      Slet
  7. I må alligevel have haft det lunere end vi har herovre. Her er i hvert fald ingen blomstrende roser. Til gengæld har vi masser af huller i internettet. Af og til er jeg ved at blive vanvittig af den tid alt billedarbejde tager! God fornøjelse med renoveringen! - Jeg ved af erfaring at det er skønt - når det er klaret :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja vi har haft det mildt her på øen. Huller i internettet er meget irriterende, også når det går ud over film. Ja du har meget erfaring med renovering. Jeg glæder mig også til det er overstået.
      Kh Lisbeth

      Slet
  8. Ja, det har da været en mild vinter indtil nu, men ligefrem roser i blomst kan jeg vist ikke prale af.
    Huller i internettet er bare irriterende, især når man som du gerne vil lægge mange billeder op. Mon der er fejl et eller andet sted, som I kan få nogen til at kigge på?
    Fortsat god arbejdslyst med stuen, vinfikndwt jo gjort sidste år i påsken og jeg nyder stadig hver dag at det blev såmfint, smågæld du dig bare :)
    Vi har ikke vinterferie, så kan kun håbe på lidt stille dage på kontoret.
    Hils, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja indtil videre har det været en mild vinter, men man ved aldrig, hvad der sker.
      Det er så træls med det internet, vi må have fat i teknikeren i dag.
      Jeg kan godt huske, at I fik lavet stuen sidste år, vi kommer nok også til at nyde det, når vi er færdige :)
      Så håber jeg, der bliver stille dage på kontoret.
      Hils igen
      Knus

      Slet
  9. Sikken en masse I har gang i, men det er selvfølgelig det rigtige tidspunkt nu, inden haven kalder for alvor. Flot udsigt fra toilettet må jeg sige, og flotte billeder når ellers solen og Internettet vil.
    Vi døjer også med net-problemer jævnligt (udkant?) og så har det regnet temmelig meget på det sidste, men vi skal vist stadig være glade for regnen efter sidste års tørke.

    God arbejdslyst!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er nu, det skal være, det er høje tid, snart kalder haven.
      Ja vi har en flot udsigt fra toilettet, om to - tre måneder kan vi nyde nordbedet med dets blomstrende rhodoer.
      Vi plejer at have fin dækning her, der har heller ikke været problemer i dag, så forhåbentlig er alt i orden igen, vi får snart fibernet.
      Jeg kan forstå, at I har fået meget regn, jeg tror også, at vi skal glæde os over det, ingen ved, om vi igen skal have tørke.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Tråkigt att packa ner men roligt att få nytt och omgjort :) Ja det börjar synas därute att det är en vår på gång. OCh jag fascineras av att alla julrosorna är individer där några har riktigt bråttom och andra tar det lite lugnt.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det er rart, når det er overstået. Ja helleborus blomstrer meget forskelligt, heldigvis holder de længe i blomst.
      Tak i lige måde

      Slet
  11. I dag er det ellers fint havevejr; men når man først har besluttet sig til at rydde stuen, gælder det om at holde fast. Her er der blomster i den grønne viridiflora rose, ellers er det slut. Jeg tænker med gru tilbage til, dengang vi kørte på modem. Det gjorde en verden til forskel, da vi fik fibernet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er dejligt solskin, men nu har vi tømt stuen, så nu skal det være. Det blæser til gengæld ret kraftigt med en modbydelig kold vind. Vi får meget snart fibernet, det glæder vi os til. Vi er nogle af de første på øen her i Langemark. Heldigvis har vi normalt ikke problemer, og det lader til at virke bedre i dag. Jeg ved, det har betydet rigtig meget hos jer.

      Slet
  12. Det er så træls når teknikken ikke virker efter hensigten, men det er jo ikke altid man selv kan gøre noget ved det.
    Det er et stort arbejde med renovering af stuen, så det tager tid, men det er skønt når man er færdig.
    Dine juleroser er langt fremme, jeg har kun nogle få, som er sprunget ud, men der er masser af knopper mon ikke de begynder nu hvor sneen er væk.
    Det er helt utroligt med rosen fra i dag, den når da næsten ikke at gå i hi, inden den skal til det igen.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja rigtigt irriterende og vi kan ikke selv gøre noget, heldigvis lader det til at virke i dag.
      Jeg glæder mig godt nok også til, vi er færdige, det tager dog noget tid endnu.
      Ja der gang i helleborus nu, men der er også nogle hos mig, der kun har knopper. Det hjælper nok på dine, at sneen er væk.
      Nej de rose får ingen vinterpause.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  13. Håber det går godt med renoveringen Lisbeth.
    Man er faktisk ret ustabil når noget så stort er inde over.
    Kender det jo alt for godt selv.
    Men i dag er der sol og en lille pause kunne måske gøre godt i haven.
    Nu begynder det at komme frem og foråret nærmer sig.

    Kram og god arbejdslyst
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja det går heldigvis godt, men det bliver aldrig mit yndlingsjob som det er for dig. Du kender alt til det.
      Bent maler, så nu går jeg i haven, her mangler vi dog solen :( men den har været der.
      Kram og tak for det
      Lisbeth

      Slet
    2. Hej Lisbeth
      Nå min kommentar forsvandt, så jeg prøver lige igen :)
      Så blev det jeres tur til at male stue og gøre ved, ja det er ikke ligefrem det sjoveste job. Først når alt er på plads igen kan man nyde det. :)
      Jeg bliver helt misundelig på alle dine smukke helleborus, tror mine led lidt for meget under tørken, der er kun få blomster i år.
      De cyclamen ser da helt uimodståelig ud og skulle da sikkert også være til at finde en plads til.
      Fortsat god maleferie :)
      Knus

      Slet
    3. Hej Heidi
      Åh det er træls, når kommentaren forsvinde.
      Ja så blev det vores tur, det er bestemt ikke sjovt, jeg glæder mig til om en uge, så er det overstået, og vi skal nyde det.
      Jeg har rigtig mange helleborus ja, nogle af mine springer også over i år, det er sikkert tørken, der er skyld i det.
      Du må have fat i nogle cyklamen, man kan næsten ikke leve uden dem. Mon ikke du kan få dem på markedet?
      Tak for det :)
      Knus

      Slet