torsdag den 28. februar 2019

Biers nyn og sødme

Julia Jane hedder denne smukke narcis, som har besøg af årets første bi
Der var også en i lyngen
Tør man tro, at det gode vejr bliver ved. Nej det gør man nok ikke, men vi må nyde det, måske et par dage endnu.
Nu kan vi tydeligt mærke, at det er længere lyst, solen står efterhånden tidligt op og holder længere, det er skønt.
den er da yndig
 græsserne kan stadig noget, men ikke længe endnu, snart må de klippes ned, de ser kun godt ud i solskin
Hamamelis er stadig fin i solen
 Ja men altså jeg kan ikke lade være med at tage billeder af R. February Dawn
Her er det R. Tholasma
stemningsbillede fra ørkenbedet
 Flere og flere crocus
 springer ud
for ikke at tale om påskeklokkerne:


de er bare ikke til at stå for
 endnu en fra Rita, den er lige sprunget ud.

også en lys er i gang nu
 roserne i dråbebedet blev beskåret, men Mia fik lov at beholde en blomst, aldrig sket før, at der var friske roser sidst i februar
så blev det ellers bart, det der stikker op er pinde og træpæoner, det grønne er voksurt. Jeg mangler stadig yin og yang bedene i den store have, det er noget af en omgang, som jeg vil gå i gang med i dag.
Den nye påskeklokke kom i tjørnebedet, det gjorde liljerne også og solhatten :)
 de nyindkøbte planter blev placeret, de gule og orange i kurven jeg fik i efteråret fra frk. Anemone
Resten blev sat i krukken, der har godt med patina efterhånden.
Rigtig god torsdag, jeg vil nyde den måske sidste fine dag.

23 kommentarer:

  1. Så deilige forårsbilder, i dag er jo siste vintedag og i morgen er det endelig mars. Her blir det visst en nydelig dag, men det har så vidt vært frost i natt, så det blir nok etpar timer til jeg går ut. Ha en fin dag, hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne-Kristin
      Ja endelig marts, så må vi håbe, at den ikke bliver en skuffelse. Her er endnu ikke så varmt, men solen skinner smukt. Det er for koldt at gå ud tidligt på morgenen, også selvom det er lyst nu.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Din lille narciss er da veldig søt. Godt at dine bier finner litt mat. Her er det -6,5 grader nå og det er iskaldt. Det virker ikke som det blir vår her på lenge. Jeg nyter dine bilder og drømmer om vår. Ha en god dag :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg synes, at den narcis er sød. Jeg er glad for, at bierne nu kan finde hen til blomsterne. Det er synd, I stadig har frost, men vi er jo heller ikke mere end lige færdig med vinteren i dag.
      Godt du nyder mine billeder og drømmer om våren :)
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Nej friske roser sidst i februar er helt uhørt!
    Alletiders du også har fået honningbier, det er nu hyggeligt!

    Det ser godt ud som du kommer gennem bedene!

    Ha en dejlig solskinsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det må man sige, roser i februar er uhørt. Ja så er der honningbier, jeg har nu ingen set i dag, det er ikke i roserne, de holder til endnu :)
      Ja det er rigtig godt, det er med at udnytte det gode vejr.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Der er forår hele vejen igennem indlægget! Og sikke en smuk krukke du har fået kreeret - dejlige farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er der, jeg ser ikke andet end forår ;) Tak for ros til krukken, ja de er fine sammen.

      Slet
  5. Du er vist lige så euforisk som bierne😊 Det er der nu ikke noget at sige til, for vejret i dag var helt forrygende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det har du ret i, det har været endnu en fantastisk dag, så må man blive euforisk :)

      Slet
  6. Så lækkert forår over hele linjen, magisk er det :)
    February Dawn er bare så smuk, kan godt forstå at du tager billeder af den ofte.
    Det er nogle skønne skønne februar dage, jeg mindes ikke sådan en mildhed og så meget lys før i februar.
    Nu bliver det marts og vi må se hvad det bringer.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er helt magisk her den sidste uge i februar. Jeg kan slet ikke lade være med at tage billeder af February Dawn, måske er det, fordi det er den første, der blomstrer :)
      Ja det bliver meget spændende, hvad marts byder på.
      Knus

      Slet
  7. Jeg er vældig misundelig på den lille narcis. Der var ikke nogen i min Kvickly. Øvbøv.
    Det bliver nok lidt koldere de næste dage, men der ser ikke ud til at der er vinter på programmet de første par uger.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Det kan jeg godt forstå, det var noget af et fund for 20 kr., jeg skulle have købt flere. Synd der ikke var nogle i din Kvickly.
      Ja det bliver vidst lidt koldere, det går nok, men ikke vinter nu, det gider vi ikke.
      Kh Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Nøj den er sød den lille narcis, kan godt forstå at du måtte ha’ den med hjem, og så fine krukke og kurv blev.
    Dejligt som du får ryddet op i bedene. Vejret er jo også til det, håber også at kroppen er vil være med. Det er jo som regel hårdt når have sæsonen sætter ind, og i år er nogen jo kommet tidligt igang.
    February Dawn kan ikke slet få roser nok og jeg nyder også at du hele tiden må tage billeder af den :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja den er rigtig sød narcissen. Tak for ros til krukken :)
      Ja det er godt nok at få ryddet op i bedene, men for tiden går det mest med beskæring af roserne, der kan jeg sidde ned, for mit ene knæ vil ikke rigtig være med til at gå rundt, så nej kroppen vil ikke vær med.
      Jeg har billeder af February Dawn på lager til i morgen også :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Hvor er den lille narcis skøn. Den har jeg kigget efter længe men desværre ikke fundet. Nu kan jeg så snylte lidt og nyde synet af din :).
    Her er den store græs blevet klippet ned. Når den først begynder at svine hele haven til med visne græsser, får den en omgang med hækklipperen færdig bum.
    February Dawn er da slet ikke til at stå for og jeg kan godt forstå du ikke kan gå forbi den :). God forårsdag i haven.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja den er rigtig skøn, der må da være en Kvickly i Struer, måske har de den, ellers må du nyde min :)
      Ja det varer heller ikke længe, inden min græs bliver klippet, men lige nu har jeg travlt med roserne.
      Ja February Dawn er slet ikke til at stå for.
      Knus

      Slet
  10. Jeg gik en halv dag og spekulerede på overskriften. Jeg kunne ikke komme i tanke om, hvilken sang du havde citeret fra. Til sidst måtte jeg google, og ja selvfølgelig var det Jeppe Aakjærs “Alle mine længsler”.
    Det er en fin samling påskeklokker, du viser.
    God weekend!

    Hilsen Elna
    God weekend!

    SvarSlet
  11. Hej Elna
    Så du fik en lille gåde :) det kender jeg godt, men ja det er fra Jeppe Aakjærs sang, den er så sød.
    Jeg er heldig, at jeg har rigtig mange påskeklokker.
    Tak i lige måde
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  12. Den lille Narcis er virkelig dejlig og det er R. February Dawn også - ja og alle påskeklokkerne som jeg ville ønske var mine :-)
    Fantastisk vejr, hold nu op hvor det kribler. Det må være dejligt at være ude og virke - og bedene bliver bare så fine.
    Forsat god fornøjelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja den er skøn, jeg skulle have købt flere af dem. Jeg kan godt forstå, du ville ønske, at påskeklokkerne var dine, men nu kan du snart købe ind i rå mængder og kommer til at plante i din nye have.
      Ja selvfølgelig kribler det, men nu varer det ikke længe. Ja jeg nyder at være derude, selvom vi ikke har haft meget sol i dag.
      Tak for det :)

      Slet
  13. Hvor er den sød den lille narcis. Det ligner et lille fe skørt.
    Ja krokusserne vrimler frem nu. Osse de mærkligste steder. Jeg tror mosegrisene har flyttet rundt på dem.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet