søndag den 12. februar 2017

Solbilleder og roser del 17

Også vi var heldige at se solen i går, så jeg fik taget en del billeder. I dag er vi også heldige, solen kom frem kl. 13.30
 Skønt endelig at se solen igen, men koldt er det stadig.
Endelig blev det så varmt, at de små erantis kunne lukke sig helt op
både enkelte og dobbelte vintergækker er godt på vej

sol i haven - et særsyn
Mine Helleborus hænger med hovedet i kulden, jeg håber, de retter sig igen, men det ser ikke for godt ud.
Sarcococca/kødbær har ikke problemer med kulden
ej heller Hamamelis/troldnød
Knopperne ser lovende ud
 Hasselbror/Corylopsis willmottiae
Orangegrenet lind/Tilia cordata Winter Orange
En tur til havet blev det også til i det dejlige solskinsvejr, men det var koldt.


der var et tyndt lag is på søen her på golfbanen
Roserne:
 en af yndlingsroserne er
Austinrosen Sharifa Ashma, den har en skøn duft, men er desværre ikke alt for sund hos mig.
 Et eller andet er gået galt, denne her står der Sherry Cream ved billedet
men det gør der også ved denne, de ligner nu ikke hinanden meget. Jeg købte den hos Jas i sommer, så jeg må nok vente at se, hvordan den ser ud i år.
 Denne her blev købt hos Jas i foråret
 Silver Cloud
er et flot bekendtskab, den blev flyttet i efteråret, jeg håber, den bliver glad for sit nye sted.
 Sofia Renæssance
 blomstrer flittigt
der står tre planter ved siden af hinanden, normalt har jeg ikke tre af samme slags, men det har jeg valgt at have ved denne. Den har en skøn duft og en skøn farve.
 Sombreuil er en klatrerose som jeg købte i 2015, den er ikke så hurtig til at klatre endnu
men smuk var den der i september
Til slut  Souvenir du Docteur Jamain

har en fantastisk farve, men som I kan se også lidt tendens til stråleplet
De sovende påskeliljer sover ikke længere
Fortsat god søndag

24 kommentarer:

  1. I denne tid bliver jeg så glad når jeg åbner din blog og ser de dejlige valmuer.... når sneen er væk så er det nok på tide at komme ud med frøposen og så en ny portion 🤗

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi
      Det glæder mig, ja vi skal nok snart så en ekstra portion valmuer, vi skal være sikre på at se dem til sommer igen

      Slet
  2. Dejligt med lidt sol :-) I går havde vi også sol her, men det var bidende koldt pga. vinden. I dag har solen ikke været rigtig igennem. Kan se, at der næsten ingen sne er hos dig, her er det stadig hvidt, men sneen svinder heldigvis stille og roligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Ja selvom det stadig er koldt, nyder vi solen. Vi var heldige at høre til i øst denne gang, så vi fik solen at se. Vi har ikke fået ret meget sne her hos os.

      Slet
  3. Hej Lisbeth!

    Nu händer det saker hos dig, växterna står i startgroparna. Vi har haft en kall natt men nu lovas varmare väder och det kommer säkert först till dig. Kanske våren anländer i veckan?

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja nu sker der noget, måske er foråret virkelig på vej :)
      Kram

      Slet
  4. Så fin den linden Winter orange er! Den har jeg aldri sett før. Rosene dine er flotte som alltid :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja den lind er næsten finest om vinteren.
      Tak :)
      Klem

      Slet
  5. Vejret hos jer lever jo op til den nye betegnelse som meteorologer og journalister er begyndt at anvende - "voldsomt vejr" eller "voldsomt vejrskifte" (http://www.bt.dk/danmark/voldsomt-vejrskifte-paa-vej-det-kommer-til-at-foeles-som-foraar)
    men det synes jo helt fredeligt og dejligt med solen og forårsbebuderne ser ud til at nyde det :-)
    Det er nu skønt med sådan en solskinsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det virker lidt overdrevet med voldsomt vejrskifte, hvor det vil føles som forår. Det føles nu ikke helt som forår endnu, men bare det at se solen var da skønt. Og forårsbebuderne kan vi bare glæde os over.

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Kunne din første sherry være den rigtige cream? og nr 2 være "Sherry Szabo"?
    Her har temperaturen ikke sneget sig over frysepunktet så det var en kold fornøjelse i den vind!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Hm måske - jeg har svært ved at finde den, når jeg googler, men du har sikkert fundet den.
      Ja hvis temperaturen er under frysepunktet er det en kold fornøjelse, når det blæser sådan, det var også koldt her, men det var lysere, det er en fordel.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Ja det var fantastisk flot vejr igår men idag har vi ikke set solen. Dagens solstråle må så være min nye lille bil. Går lige en god uge inden jeg får den da sælgeren har ferie i næste uge.
    Sneen er næsten væk her nu og de siger at østenvinden lægger sig, det blir dejligt. Her i weekend har jeg dog brugt den til at få tørret en masse vasketøj.
    Skønne billeder af have og omegn badet i solen stråler. Jeg syntes ikke at mine Påskeklokker er så langt fremme og knopperne gemmer sig på de fleste i bunden af planterne hvor de er beskyttet af de gamle blade som ikke er klippet endnu.
    Dagens roser er en smuk samling og svært at vælge men Silver Cloud et en lille smuksak så den vinder.
    Dejlig at vi nu har mulighed for at købe lidt forår ind i stuerne såsom påskeliljer og tulipaner.
    Fortsat god søndag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var det, her nåede vi så også at se solen i dag, men solstrålerne nåede så ikke Fyn, godt du selv kan sørge for solen :) Man skal altid vente på en ny bil, selvom det er svært. Skal I så kun have en ny bil?
      Ja det bliver dejligt, når der ikke skal være så meget vind. Solskinsbilleder er det godt at kunne vise.
      Jeg er ikke glad for, at mine påskeklokker er nået så langt op, for de kan altså ikke lide frosten, jeg har også en del gamle blade på mine, men det hjælper ikke, når stilkene på blomsterne er blevet så lange.
      Ja Silver Cloud er fin og tidlig, men også den var angrebet af stråleplet :(
      Ja jeg holder mig til de sovende påskeliljer, det er billige :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Der bliver stadigvæk to biler på matriklen 😊 Mogens har bestilt en Polo diesel til levering sidst i marts. Den skal først produceres. Det var ellers planen at han skulle have en Golf men nu nøjes han med lillebroren.

      Slet
    3. Det lyder godt, jeg er heller ikke sikker på, at elcyklen havde været et hit ret længe :) men til sommer kunne det jo være godt nok.

      Slet
  8. Utrolig deilig med sol og kaldt vær ! Bildene av sol, hav og vårtegn (det er kommet litt lenger hos deg), gjør at jeg må ned å sjekke om erantis og snøklokker er på vei opp.
    Ha en fin dag.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja vi kan bedre klare kulden, når vi får noget sol. Jeg vil godt tro, at vi er nået lidt længere hos os, men måske har du også set, at det er på vej op.
      Tak i lige måde

      Slet
  9. Hej Lisbeth. Ja lørdag var en smuk dag, lidt for meget frost til at komme i jorden her, men tid til at kigge på roser....
    Nu gerne lidt forår. om ikke andet så kun et par dage uden østenvind. Jeg er som tidligere nævnt vild med dit titelbillede.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik
      Ja endelig en dag med solskin, det var tiltrængt, men i jorden kan vi ikke rigtigt komme endnu, så var det jo fint at kigge på roser.
      Ja østenvinden kan vi godt undvære, det blæser ikke meget i dag, men det er koldt alligevel. Det billede er jeg også vild med.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth!
    Härligt med sol, vi har en fantastisk solig dag idag. Fåglarna kvittrar som bara den. Känns nästan som vår. Snödroppar och andra vårblommor får vi vänta på ett tag till, men härligt att se dem hos dig.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Ja det er dejligt med solskin, men det er stadig noget koldt hos os. Mon ikke dine snökopper også snart viser sig.
      Tak i lige måde

      Slet
  11. Åh, sådanne solskinsfotos gør mig altså glad. Især på sådan en gråvejrsdag som denne mandag. Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig Esther. Vi fik sol over middag, synd I ikke fik det, men koldt er det alligevel.
      Selv tak

      Slet