mandag den 27. februar 2017

Arkivbilleder på en gråvejrsdag

Jeg har været ude en del i dag, men slet ikke haft lyst til at tage billeder, så i dag må I tage til takke med arkivbilleder, men det er vel heller ikke så tosset, for på dem skinner solen heldigvis.
Jeg begyndte med A:
 Dette var arkiveret under Admiralsommerfugl, de næste 5 under aftensol
 A Whiter Shade of Pale
 Cl. Jackmanii
 lilje
 Phlox
Violfrøstjerne
 Allium og valmue
og her sammen med aceren som nu er flyttet til et andet bed, gad vide om ikke jeg kommer til at savne den i dette bed.
 Blodblomme
 Blodgræs
 Little Mermaid   (arkiveret under Blomsterfotograferne:)
 Blåskæg brogetbladet/Caryopteris sammen med hortensia Vanilla Frais
Broadway Lights /Leucanthemum en af mine yndlinge
 Bupleurum longifolium Bronze form 
 er så fin, jeg har fået den af Linda Irving, hun syntes ikke, den passede ind i hendes have. Gad vide om du ikke har fortrudt det nu Linda? Heldigvis kan vi nok råde bod på det.
 Fasanbusk / Leycesteria
 Phlox blandt roser, sået af Linda Borg
 mine hvide phlox er jeg meget glad for
sammen med kvæsurt - en fin kombination
 Aksperlehale/Stachyurus praecox står klar til at blomstre
 jeg glæder mig til at se den igen
købt sidst i marts 2016.
 et enkelt aktuelt billede af påskeklokkerne i pavillionen
og endnu et af solopgangen i lørdag.
Fortsat god aften, nu varer det ikke længe, inden Badehotellet kommer :) ren hygge.

25 kommentarer:

  1. Dine arkivbilleder og Badehotellet har det til fælles, at solen skinner, og solskin kan man da næsten ikke få nok af på en grå februardag. Dejlige rosnbilleder.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna
      Det var sødt sagt, nej solskinsbilleder er gode at se på sådan en kedelig grå februardag.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Ja, et dramatisk afsnit af badehotellet venter! Bublerum er bare skøn, jeg kender ikke din variant, men jeg har haft den i en limegrøn engang - gad vide, hvor den egentlig blev af? Fin, det var den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er dejligt. Tænk kender du Bublerum, jeg kendte den ikke før Linda kom med den. Jeg håber da, at min er der endnu.

      Slet
    2. Bublerum bliver brugt i blomsterbinderi, og jeg stødte første gang på den i Sarah Ravens bog 'Blomster året rundt' - nu tjekkede jeg lige bogen for hareøre (bublerum) og den findes som etårig, toårig og busk. Jeg husker, at jeg såede min, og det har nok været en toårig - og derfor er den for længst væk! Jeg skal vist have et fornyet kig i den bog - den er fuld af guld! Den har stået for stille lidt for længe.

      Slet
    3. Da jeg læste din kommentar, tænkte jeg netop på om du mon ikke kendte den fra blomsterbinderi, det havde jeg så ret i. Jeg er da spændt på, om min kommer igen, men jeg mener, jeg har set den også i vinter. Nogen gange glemmer vi, hvor gode de lidt ældre bøger kan være, du må til at læse lidt om guldet :)

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Du kunne ikke have valgt et bedre emne på en grå og regnfuld dag - så dejligt og opmuntrende. Altså den Buplerum er da bare helt fantastisk - jeg kendte den ikke i forvejen. Smuk, smuk kombination med hvid Floks og Kvæsurt - i det hele taget er Floks en af yndlingsstauderne her - så frodig og fin. Aksperlehale ser rigtig spændende ud - er det en lille busk, eller? Kan godt forstå, du glæder dig til at se den igen. Kan næsten ikke vente på sommeraftensolen, men lidt forårsvejr kan jeg bestemt også nøjes med :)
    Vi må tjekke ind på Badehotellet nu - fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Nej i dag har vi brug for solbestrålede arkivbilleder. Ja Buplerum er rigtig fin, og sidste år såede den sig selv, måske er der flere på vej. Jeg ved jo, at du holder meget af floks, kvæsurt sammen med de hvide er flot. Ja Aksperlehale er en busk, min er ikke stor endnu, men jeg så et billede hos Anne Marie, der er det en pæn stor busk. Ja forårsvejr kan vi godt bruge nu.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Nej der har ikke været meget ved vejret idag. Ikke at det har regnet så meget men et rigtig snuds vejr så du skal ikke høre for at du har været en tur i arkivet. Billeder med sol og sommer er nu lidt mete hyggeligt. Allium, valmue og Acer er et rigtig godt match så jeg håber ikke du fortryder alt for meget men så finder du nok en løsning på det. Kan se at der er meget jeg gælder mig til at gense ikke mindst phlox, ja der går lidt tid endnu. På morgen/formiddags turen i haven idag så jeg at der er blomst i min ene lungeurt så det går den rigtige vej.
    Ja nu spidser det til i Badehotellet så nu ventes sidste afsnit med spænding. Så lige at det kommer en 5. sæsson. Skønt med en serie der bliver bedre og bedre for hver sæsson.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej gråt og blæsende, men fuglene kvidrede mere end de plejer, det var opmuntrende. Godt jeg har billeder i arkivet, når det kniber. Ellers må jeg flytte allium og valmue, den anden mulighed er at købe en Acer magen til :) Lungeurt ja den må også være på vej, det må jeg se i morgen. Sissinghurst White var på vej op af jorden så jeg lige på skovturen.
      Ja øv at det allerede er sidste afsnit, så skal vi vente et helt år igen, men godt der kommer en 5. sæson :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej LIsbeth

    Tror Danmark har været delt, her var solen næsten ved at bryde igennem, og imorgen lover de jo vekslende!

    Den ser da spændende ud: Bupleurum longifolium! Du ville da ikke på nogen måde mangle emner at skrive om hvis du gik lidt i dybden med sådan nogen rariteter!

    Ha en dejlig aften på badehotellet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er nok rigtigt, det ser ud til, at vi skal have sol i morgen, det vil jeg glæde mig til.
      Det har du ret i, men jeg er nok ikke så god til at gå i dybden, slet ikke som du er.
      Jo tak - det er nu slut for længst. Dejlig aften til dig med.

      Slet
  6. Deilige bilder! Vi kan behøve litt sommerblomster nå :)
    Klem

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth, sikken en dejlig solopgang og nogle lækre sommerbilleder.
    Bubbleroom får da lige lidt opmærksomhed kan jeg se, den ser også smuk ud på dine billeder. Så jeg syntes bare den skal blive ovre på Samsø :o))) den passer ikke ind i min have.
    Floks er så skønne, når jeg kommer over til Rita så håber jeg på hun har nogle af hendes de smukkeste til salg.Den hvide er jeg også helt vild med.
    Her hr jeg lige tjekket ud fra Badehotellet
    Jeg har snydt og set snigpremiere :o)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak skal du have, ja det var lige, hvad vi trængte til. Hvis Bubblerum nu har sået sig igen, kan du jo godt få en tilbage, nu har du jo mere plads, så kan det jo godt være, den kan passe ind i din have, men jeg fornemmer, at du ikke bryder dig om den :)
      Ja floks er skønne og har en dejlig duft, den hvide er den, jeg er mest vild med.
      Snyd :) jeg venter til mandag med at se det sidste, der er noget særligt ved at sidde der mandag aften og se den, nu har du jo ikke noget at glæde dig til på mandag :) men du er måske på arbejde.
      Knus

      Slet
  8. Hej Lisbeth. Så skønne sommerbilleder :-). Lige nu synes jeg altid det er så svært at forestille sig hvor frodigt og grønt det snart bliver.
    God tirsdag til jer. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Tak skal du have, ja jeg har også svært ved at forestille mig, at det bliver sådan igen, men det gør det heldigvis.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  9. Svar
    1. Tak fru Friis
      Kortere kunne det næsten ikke gøres :) men tak for besøget.

      Slet
  10. Et ordentligt skud vitaminer. Tak!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  11. Det var dejligt her i middagsstunden, hvor pi. øsende regn. Ja badehotellet er hyggeligt, men altså sikke en slutning i går;-)
    Hyg dig
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja det regner jævnligt, men ikke uafbrudt her hos os. Det var noget af en slutning i går, heldigvis er der et afsnit endnu, og så igen noget at glæde sig til næste år.
      Tak i lige måde
      Krammer

      Slet
  12. This blog aware me about different programs which can become very useful for our friends and kids. Few websites provide combined courses and few of the are separately for single subject. Glad to get this
    หนังใหม่

    SvarSlet