tirsdag den 16. juni 2020

Sol og mange motiver

Det er svært at begrænse sig, når der er så mange skønne planter og billeder af samme at vise. Her kommer lidt af dem:
Dette her motiv er ikke til at stå for, i baggrunden dronningebusken og foran Kathleen Harrop
Her er dronningebusken igen rosen Henry Martin og i baggrunden kaprifolien
 Læhegnet med Viburnum Pink Beauty og rød hassel, fine kontraster, det gule er tretornen Sunburst
Også her er fine kontraster med blærespirea/Physocarpus og den gule lind i baggrunden.
Pæoner har jeg en del af, de skal nydes nu, for inden længe falder de på grund af varmen:


 Do Tell har kun tre blomster i år
Festiva Maxima har nogen flere
Allium står også flot nu:
 både store og blå
og små og gule, her sammen med en Heuchera, jeg fik sidste år i en have, jeg besøgte.
Rhododendron:
 R. calophytums store blade med rosen Henry Martin i baggrunden
 R. eximium kan snart vise nyt løv
her er det R. viscosum, løvfældende med dejlig duft
Nu må vi have nogle roser:
 A whiter shade of pale
 Blanche Fleur
 Chocolate l´orange
 jeg har også enkelte roser, her er det Odyssey, Jacqueline lader vente på sig i år
 Pirouette gror i figentræet, den har en fin duft
 Silver Cloud
 Summersong
 Tea Clipper
 Wild Rover
og Wollerton old hall
 En uudsprunget hostablomst
og sluttelig Kleopatras nål i aftensolen.
Fortsat god lun dag til jer, i morgen holder jeg fri :)


11 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Ja, det må være svært ikke at tage mange billeder med alle de motiver, der står i kø 😊 Jeg er især vild med dine kontrastbilleder - det er flot, som farverne fremhæver hinanden, så de står endnu skarpere. Kathleen Harrop og dronningebusken er også et helt fantastisk match - der må være den skønneste duft i det område. Ingen af mine pæoner blomstrer i år - det er lidt nedslående, men de er stadig ret “unge”, så det kan jo være derfor. Varmen ligger tungt over haven lige nu og roserne krøller sammen og smelter nærmest. Jeg glæder mig til aftenens kølighed 😊
    Fortsat god dag til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det er meget svært, hele tiden kommer kameraet op af lommen :) De to der var på besøg i formiddag hæftede sig også ved kontrasterne. Kathleen og Dronningebusken er fine sammen, men busken dufter nu ikke. Roserne kan ikke lide for meget varme - heller ikke for meget regn :) det er ikke nemt.
      Jeg venter også til i aften med at gå ud.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Nu har jeg lange arme af at slæbe vandkander til yderområderene.
    den er så flot din blærespirea, det røde løv og de lyse blomster, flot.
    Mine pæoner er nu ikke begyndt endnu, forhåbentlig venter de til det er lidt køligere, så de holder længere. Jeg er særlig vild med de halvfyldte du har. de ser så yndefulde ud, og har vel heller ikke nemt til at dejse om.
    Ja roserne kommer nu. Mine efteråretkøbte rose kommer fint, Hot chokolade sprang ud i dag, skøn farve.
    god fridag
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Det kan jeg godt forstå, jeg vandede i går, i dag har jeg prøvet på at grave noget op, men det hele er som beton.
      Ja det vil være godt, hvis dine pæoner venter til det bliver køligere. Ja de halvfyldte er så flotte nu.
      Min Hot Chocolate er ikke sprunget ud endnu, så du er foran.
      Tak for det
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Ja det må være svært at begrænse sig med al den skønhed der er lige foran linsen uanset hvor du bevæger dig hen, og at du så skal hen og vælge en begrænset mængde til dine indlæg, ja det må være endnu værre :-)
    Dejligt at du lige har været unden for hegnet, nu når det er frisk i erindring.
    Kun tre blomster i Do tel, ikke meget, men den er så en blomst bedre end min.
    Ja roser må der til her i sommervarmen, og straks bliver jeg misundelig når jeg ser hvor flot din Wild Rover er, bare jeg dog vidste hvad jeg skulle gøre for at få min til at stå så flot, blomsterne er der jo ikke noget galt med, kun alt det andet :-) jeg kan så prale lidt med at Jacquline du Pré er sprunget ud her.
    Kleopetras nål er så smuk, din er vidst en lidt større model end den jeg har, farven er ellers nogenlunde den samme.
    Fortsat god aften og god fridag.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er meget svært for som du ved, er der rigtig meget, jeg vil gerne vise det hele, men det kan jeg ikke :)
      Ja det er ikke meget i Do Tell i år.
      Wild Rover kan noget hos mig. Jacqueline står i skyggen af Louise Bugnét, så det er ikke nemt for den.
      Jeg er meget glad for min Kleopatras nål, den er fantastisk.
      Tak i lige måde, men du har nok ikke fri :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Ja, når der er meget må man vælge:) Hvad med nogen temaer, uden for meget andet?
    Hele slægten Eremurus er superspændende himalaicus har jeg selv i Sverige.
    Flot Hosta blomt - ofte ser blomster mest imponerende ud lige før det går løs!
    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er man nødt til. Der er ikke nok hostablomster til et tema endnu. Det kan jeg evt. vise til vinter, ja jeg var sikker på, at du kunne lide hostablomsten også før udspring.

      Slet
  5. Helt enig! Det første billede er fantastisk. Selvom du holder fridag i dag, tager du nok alligevel en del billeder.

    SvarSlet
  6. Hej Marie
    Tak - det var i går, jeg holdt fridag, så der er mange billeder at kigge igennem nu.

    SvarSlet
  7. Good evening dear Lisbeth,
    What an explosion of flowers in your roses. And so many other flowers are showing theire beauty.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet