fredag den 19. juli 2024

Nydelse og vores skønne familie

 Ferien er forbi, nu skal der vises billeder, gad vide om I er med endnu, alle har nok travlt med at nyde deres egne haver og ferien. Endelig fint vejr. 

Mange roser er afblomstret
men nye springer ud, her ses både en lilje og roser
børnene hyggede sig i haven
vi har kun en gynge, den blev flittigt brugt
vi grillede hele familien 
og snakket, børnene fandt små bitte frøer i græsplænen, det hyggede de sig med
de to piger her Edith og Martha, begge 7 år, hyggede sig vældigt. 

Sølvblad er også fin om sommeren
Liljerne springer ud nu:


African Queen har jeg flere steder i haven, her er den i rosenbedet, nøj hvor den dufter
lyserøde lupiner
Magnolia grandiflora har endelig fået nye skud, den er stedsegrøn
Leucanthemum Superbom
Leucanthemum Broadway Lights
roserne:
Big purple
Gräfin Diana
Clarét min yndlingsrose med dejlig duft. Det er en Jas har lavet til mig af en af mine egne roser
fra Samsø

Mrs. Oakley Fisher
Rosenbedet med Princess Alexandra of Kent og lyserøde valmuer
Staudebedet 
stien
og udsigten. Marken foran er tilsået med spinat, der bliver sprøjtet meget på den mark

Det blev et langt indlæg, men det er også længe siden, jeg sidst viste billeder. 
Rigtig god weekend. 



16 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Det ser riktig godt ut både med familie og hagen. Du har så mange flotte roser, og Clarét ser vakker ut. Roser må helst dufte godt :) Jeg synes det er så deilig kjenne roseduften om sommeren. Ja, endelig ble det fint vær her også.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak skal du have, Ja clarét er meget vakker og velduftende. Godt I også har fået fint vejr nu.
      Klem

      Slet
  2. Det ligner en rigtig hyggelig familieferie, og man kan bare være glad for det gode vejr der kom i rette tid. Haven er flot med de mange roser og liljer, og det våde vejr har også gjort gavn for alt det grønne! Det må være dejligt at se resultater af alt jeres hårde arbejde.

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja vi er ikke så tit samlet, heldigvis var det fint vejr, ja og er stadig. Haven har været glad for den megen regn. Vi nyder at gå rundt og se, hvor meget det hele vokser.
      Knus

      Slet
  3. Det er altid hyggeligt, når familien samles - så pyt med, om man er lidt træt når de er taget hjem igen 🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Ja det er det, lidt træt, nej vi var meget trætte, men vi nød besøget, selvom vi har været energiforladte i dag.

      Slet
  4. Familiehyggen er flyttet med til Fyn, kan jeg se 🙂 Liljernes duft er fantastisk og næsten finest på afstand. For mig kniber det med at få taget billeder og dermed lavet indlæg. Vejret er helt i top.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja dejligt at vi også kan mødes på Fyn. Man skal helst være på afstand af liljerne, ellers bliver det for meget. Ja nu kan vi ikke klage over vejret længere, og så er det svært at få tid til at lave indlæg. Så må vi holde sommerferie :)

      Slet
  5. Hej Lisbeth,
    Jeg er trukket ind i skyggen, men ellers nyder jeg den danske sommer med sol og varme, de par dage det varer, nu kommer der nok torden til aften.
    Men det også utroligt hvor hurtigt krukkerne bliver tørrer, selv om der er kommet så meget regn først på ugen.
    Dejligt for jer at samle familien og at have dejligt vejr. Håber de nød jeres flotte have, både roser og stauder stortrives.
    Jeg er i gang med at luge i skoven, der er så mange selvsåede egetræer der skal op, under en rhodo var der helt fyldt med dem, når grenene når helt til jorden lægger man ikke mærke til dem.
    For første gang oplevede jeg en fiskehejre som skulle til at slå sig ned ved søen, men da den så mig fløj den igen, det har jeg aldrig oplevet før, men det kan muligvis være hvor fiskene forsvinder hen.
    Fortsat god søndag.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Nå der var du. Her blæser det en hel pelikan, godt nok med varme, men det er nu rigeligt. Nu lover de regn i morgen, her er det tiltrængt med den tørre blæst. Ja det var hyggeligt med familiebesøg og endda med godt vejr, så kan man ikke forlange mere.
      Ja så har du nok at se til, pludselig ser man alle de selvsåede små træer. Jeg troede jo også, at det var fiskehejrens skyld, at vores fisk forsvandt, men de gemmer sig bare på bunden. Vi har i hvert fald masser af fisk nu.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Ja de sidste par dage har da været nydelse. Heldigt I så havde familietræf. Det er altid hyggeligere i godt vejr end i regnvejr.
    Ferien er osse slut for mig. Cyklen er pumpet, arbejdstøjet fundet frem, suuk...
    Nå men vejret skulle ikke blive særligt godt i morgen, det er da en trøst. Jeres have er allerede blevet rigtig flot og frodig . Sjovt med de små mini frøer. De er vel klækket i jeres sø?
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja i dag har det nu blæst voldsomt her, men det var med varme. Ja vi var heldige med vejret til vores familietræf.
      Suk stakkels dig, det er ikke sjovt at starte arbejde igen efter ferien. Ja de lover regn i morgen, vi skal til åben have, men vi venter til eftermiddagen.
      Jeg tænker, at frøerne er udklækket i søen.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Dejligt med lidt ferie og familiehygge, det ser ud til at alle har hygget sig og skønt at børnene har glæde af hinanden.
    Jeg har overstået 14 dages sygemelding og 2 arbejdsdage (pyha det var lidt hårdt) og nu venter der så 3 ugers ferie forude, og de lange aftener kan nydes med en duft af jeg ved ikke hvad, jo det gør jeg :-) det er liljerne. Sidste år kom min Bonbini ikke og jeg troede at den var død, men til min store glæde står den med en stængel i år og glæden er stor. Tænker at du også nyder dine liljer, selv om de jo er ret nye og ikke har bredt sig så meget endnu.
    Hold da helt op, den lupin er stadig så fin i blomst.
    Stadig fine roser hos dig, jeg syntes også at mine har gjort det godt og de blomstrer også fint endnu.
    Hvad mon de sprøjter spinatmarken med? Svampemiddel måske, det er vel frøproduktion.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
  8. Hej Anne
    Ja det var rart, og ungerne hyggede sig sammen alle 4, det sker jo ikke så tit. Ikke sjovt at komme på arbejde igen, godt du har 3 ugers ferie nu. Ja liljerne er fantastiske, godt du har Bonbini, den fik jeg ikke med mig. Ja jeg nyder mine liljer, jeg har flere African Queen, de dufter rigtig meget, måske næsten for meget. Ja mine roser er også godt med, når en springer over, kommer der en ny. Skal jeg måske gemme frø af lupinen.
    Ved ikke hvad de sprøjter med, gad vide hvornår det skal høstes og hvordan. Tak i lige måde
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  9. Hyggeligt med familiebesøg. Din lilje African Queen har en fantastisk farve. Den har jeg ikke set før. Jeg kan godt forstå at Claret er en favorit. Så smuk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja det var hyggeligt med familiebesøg. African Queen og smuk og velduftende, ja man skal ikke for tæt på den. Clarét er også smuk og velduftende.

      Slet