søndag den 13. maj 2012

Verdens bedste mor

Det er jeg nok ikke, men hvis bare mine drenge synes det, så er jeg glad :o)
Denne collage overbragte Bent mig til morgen, den er min mors dags gave fra mine drenge. Per den yngste har lavet collagen, det har han gjort godt.
Spørg lige om jeg blev glad,  ja såmænd gjorde jeg så. Mon ikke alle vi mødre elsker at få at vide, at vi er verdens bedste mor. Så nu skal jeg ud og finde en fin plante, som jeg kan sætte et sted, hvor jeg altid vil tænke på mine tre skønne drenge, når jeg går forbi den. Ikke fordi jeg ikke ofte tænker på dem, for det gør jeg, men det ved de godt. Jeg er jo høne(balle)pylremor :o)

Se det var jo en dejlig start på en helt igennem god havedag. Den startede lidt køligt, men det blev rigtig godt senere, så jeg har nydt det, og hakket og luget til den store guldmedalje.
Så har jeg endda fået to gevinster i bedene. Da jeg gik rundt i bedet ud mod vejen, fandt jeg en viol-frøstjerne, som jeg ikke vidste, jeg havde. Jeg kan ikke huske, jeg har plantet den endsige hvor jeg har købt den.
Bagefter fandt jeg ud af at min sølvlys cimicifuga Brunette var stor nok til at blive delt, det hjalp Bent mig så med. Så nu har jeg tjent mindst 150 kr., begge planter er nemlig dyre. Det ved jeg, at nogen af jer erfarede sidste weekend. Cimicifugaen blev plantet ved regnvandsbedet.
Nu kommer der billeder af rhodoer, ikke overraskende vel? 5 stk. er der sprunget ud i dag, men det er nu ikke dem, I får billeder af.
Belkanto
Bernstein
Nancy Evans
Groenlandicum står så smukt lige nu
Hydon Velvet og Great Dane klæder hinanden godt
Smuk er også Ken Janeck

Nu til lidt andet smukt eller nyt
En lille sød akeleje, jeg skal nok prøve at tage den forfra også :o)
Den lilla Bispehue
Min fligetbladede kastanie er vokset 20-25 cm siden den foldede bladene ud, det er fantastisk
Jeg kan ikke lade være med at tage billeder af Gudeblomsten, den er bare gudeskøn
Månestråle Kirengshoma Palmata
Prøv lige at se syrenerne, de kommer til at være i fuldt flor på lørdag.
Tulipan sammen med hostaer, jeg syntes lige I skulle se dette fine billede.
Her ser I lige et billede af det ene stenbed, det er fint lige nu, synes jeg.
Her et billede op mod skoven
Og hjertebedet med de to skønne japanske ahorn
Til slut et billede af det bed, som Bent gjorde klar til plantning i går

Se det var en rigtig Mors Dag, jeg håber, I andre har været i haven og nydt den lige så meget som mig.
Fortsat god aften.

30 kommentarer:

  1. næh, hvor var det super sødt af dine tre sønner sådan at betænke dig - og sikkert meget bedre end en buket, som nemt kunne løbe op i samme beløb med levering og det hele.

    Mange flotte billeder i dag - og sikke mange forskellige hosta, du viste i går.

    ... ja, nu kan vi sige "på lørdag"... Glæder mig.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var sødt af dem og godt tænkt :o)
      Ja på lørdag, jeg glæder mig også helt vildt, og har du set vejrudsigten :o) så fedt. Håber det holder.
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hvor er det søde drenge du har, Lisbeth og hvad mon du finder på at købe? Hvor er det skønt med alle dine Rhododendron der blomstrer nu og syrener på vej - herligt:)
    Jeg har 2 syrener der skranter de står lige ved siden af 2 som har det godt - det er bare så øv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er søde drenge jeg har :o) Tja hvad finder jeg på at købe, måske en rhododendron, man ved aldrig, måske noget helt andet.
      Øv med dine syrener.
      Har du set det gode vejr, de lover på lørdag, du kan nå at komme med endnu :o)

      Slet
  3. Godaften Lisbeth.Jeg tror at alle os "havetosser" har
    været i haven i dag.sikke dog et vejr.
    Kan kun tilslutte mig-glæder mig helt vildt.
    Hvor mange kommer?Som altid dejlige billeder.
    Men det bliver bedre at se det hele in natura.
    Knus Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Jette
      Ja mon ikke alle havetosser har været i haven, det tror jeg bestemt også.
      Så vidt jeg ved kommer der 16 tilrejsende.

      Jeg prøver dog stadig at lokke flere med, de lover jo et fantastisk vejr.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  4. Sikke da søde drenge du har Lisbeth.
    Dejlige billeder du viser og syrener der snart er i blomst WOW.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja det er skønne drenge, som gerne vil glæde deres "gamle" mor :o)
      Ja det varer ikke længe med syrenerne, synd du skal på arbejde, de lover så fint vejr. Kan du ikke bytte :o)

      Slet
  5. Kære Lisbeth.
    Du er sikkert en dejlig og god mor som fortjener anerkendelse.
    Tænk Lisbeth, jeg har lige bestilt den Akeleje , "Black Barlow" hos Kirsten. + lidt andet!!!!!
    Gudeblomsten har de ikke, den skal jeg altså også eje.
    Hvor ser din have skøn ud, tak for alle de dejlige billeder.
    Tusind hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Jessie :o)
      Jeg skal da love for, at du er blevet en god kunde hos Thyboesminde. Ærgerligt at de ikke har Gudeblomsten, den skal du nok finde på et plantemarked.
      Selv tak :o) og tak for ros.
      Lisbeth

      Slet
  6. Halli-hallo fru Høneballemor! Dejlig gave fra knægtene, dem har du gjort godt ;o)

    OG LIGE OM LIDT SKAL VI SAMSØ... JUBIIEEEE.... jeg glæder mig og sender den ene mariehøne efter den anden til himmels i håb om forrygende vejr, - men ellers klarer vi os med det I nu har!!

    Lena og jeg kommer i en bil og jeg har bestilt færgebillet, men hvis der er en anden bil med kun to passagerer kan vi jo lige så godt slå os sammen. Så hvis nogen læser med og er interesseret, så skriv gerne til frufriis@yahoo.dk. (Det var så dagens reklameindslag ;o)

    Vi ses lige om lidt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Ja der var jeg heldig og det lader også til at vi er heldige med vejret lørdag. De søde mariehøns har sørget for godt vejr :o)
      Gitte fra Majas arv og hendes søster kommer også to i en bil, så I må kunne slå jer sammen.
      Ja vi ses og jeg glæder mig også helt vildt :o)

      Slet
  7. `Flot gave fra dine sønner.
    Som altid gode billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  8. Det var dog en super fin gave fra dine sønner, du skal nok få fundet noget godt, og syrener der næsten er i blomst hold da fast ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var en dejlig gave, jeg glæder mig til at finde ud af, hvad det skal være.
      Ja skønt med syrener.

      Slet
  9. Ser ud til at foråret er længere fremme hos dig end hos mig.
    Smuk tanke fra drengene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helga
      Ja jo sydligere jo længere er foråret nået, det er endnu længere på Fyn bemærkede jeg, da jeg var af sted.
      Ja.

      Slet
  10. Hvor er det nogle dejlige drenge du har, og så kender de dig vist ganske godt, og ved at du vil sætte mere pris på en busk eller træ :-D
    Jeg fik en buket af mine piger, i rigtigt pink, for det ved de at jeg elsker, og så havde de købt et 4 gb kort til mit kamera, fordi jeg altid brokker mig over at det løber fuldt for hurtigt. Mit er nemlig kun 1 gb. Så jeg er også stolt at mine tøser :-)
    Og sikke en forrygende havedag. Jeg har været ude i 6 timer! Jeg har passet meget på og ikke lavet andet end let arbejde, men det er der jo heldigvis masser af i min have. Potning, prikling og plantning. Og hold da op, hvor bliver man i godt humør af sådan en dag.
    Jeg har godt set den skønne vejrudsigt og øv, hvor det irriterer mig at jeg skal sidde til et dumt sølvbryllup istedet for at se din skønne have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja vi har skønne unger både du og jeg og heldigvis også mange andre mødre.
      Det var en helt igennem skøn dag i går også vejrmæssigt, i dag ligner det sig selv igen.
      Flot med 6 timer i haven, godt du passer på dig :o)
      Jeg kan godt forstå, at du ærgrer dig lidt over, at du skal til sølvbryllup, men man kan jo ikke være to steder. Du kommer med næste gang eller kommer selv en tur :o)

      Slet
  11. Hvor er det da bare skønt at de har begavet dig ;O) Jeg blev jo også forkælet MAX, og fik lov til at lave lige hvad jeg ville, de skulle nok selv sørge for mad og opvask. Så gæt hvor jeg var? I HAVEN :D
    Knus Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marlene
      Ja så forkælet blev jeg ikke, men jeg var glad for det jeg fik, og nåede også haven.
      Der var ingen hjemme til at lave mad til mig, Bent rører ikke kødgryderne :o)

      Slet
  12. Tre skønne drenge du har, de tænker kærligt på deres dejlige høne(balle)pylremor ♥♥♥

    SvarSlet
  13. Ja det er nogle gode drenge - der tænker på deres mor!
    Den tulipan du viser længere oppe - nej den ligner hjemmelavet jordbæris!
    Jeg blev helt lækkersulten da jeg så den!
    Ja det blev en dejlig havedag i går. Jeg fik købt kulsukker mod skvalderkål. Så vil jeg håbe, at de kan hjælpe mig lidt på vej. Fik renset et stykke og plantet den der. Så må vi se om de vil hjælpe mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det er dejligt når vores børn tænker på os.
      Tulipaner og jordbæris, ja hvorfor ikke.
      Håber din kulsukkerrod kan holde skalderkålen nede.
      Har du set vejrudsigten på lørdag,håber den holder :o)

      Slet
  14. Du kan tro jeg også nød dagen i haven igår... lad os få nogle flere af de dage :o)
    Hvor sødt af dine drenge - ved du hvad du vil købe? :o)
    Skønne skønne billeder du viser... jeg glæder mig også til den gudeskønne gudeblomst springer ud her :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja forhåbentlig får vi flere af de dage, de lover godt vejr fra fredag, så håber vi er heldige med vejret lørdag og gerne længere.
      Nej jeg ved ikke helt endnu, hvad jeg vil købe, skal ud i verden (DK) og se mig om før jeg beslutter mig :o)
      Ja gudeblomster de er bare så skønne.

      Slet
  15. Hej Lisbeth
    Så er jeg tilbage, og hvad ser jeg straks. Du har en sølvlys, der er er stor nok til at dele den. Åh vær sød og fortæl mere. Hvor stor skal den være før den tåler det - bare sådan omtrentligt? Er det bare sådan, at man skærer den over med spaden? Jeg har to og vil så gerne have flere, men du har ret, de er så dyre. Herhjemme hedder mine sølvlys "guldstauderne" for jeg har vist aldrig købt så dyre stauder før.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja de er vildt dyre. Min sølvlys var efterhånden 5-6 år gammel, tror jeg. Men jeg bemærkede, at der var kommet så mange stængler op allerede inden de begyndte at blive høje, så tænkte jeg, de må kunne deles.
      I går kiggede jeg så igen, jo den var god nok, to stængler kunne skæres fra. Så kaldte jeg på Bent for han er nemlig god, akkurat og forsigtig, jeg turde da slet ikke selv. Han satte spaden igennem som med en hosta, ja og så var den delt. Den blev plantet med det samme og hang lidt med hovedet, men allerede i dag havde den rettet sig, efter at jeg vandede den et par gange i går. Håber det var udførligt nok :o) Det var i hvert fald til mindste detalje ha, ha.

      Slet
    2. TAK!
      Det var lige sådan en forklaring, jeg havde håbet på.
      Jeg venter nok lige et år eller to ... De er så fine, men de stod skidt i de første par år, så det er først i de sidste to sæsoner, de for alvor er vokset.
      VH Nina

      Slet