fredag den 25. maj 2012

sommervejr

Det er sommervejr og dejligt pinsevejr, det kan man da ikke klage over. En dråbe vand eller lidt mere i næste uge vil vi havefolk sætte pris på.
Dagen i dag har budt på to haveglade kvinder på besøg i haven, og lidt plantesalg, ikke dårligt.
 I eftermiddag stod den på indkøb, havevandring hos Ida og til sidst zoneterapi. Alt i alt en ganske god dag.
Her kommer billeder fra haven, håber I vil nyde dem, jeg nød selv at gå rundt og finde motiverne.

Disse motiver af nordbedet kunne jeg ikke stå for. Læg mærke til weigelaen i baggrunden, flot ikke?

Dette her måtte jeg også lige forevige
Akelejer og bregner er fine sammen
Her en smuk mørk akeleje
Den skønne syren Andenken Ludwig van Späth
Allium i baggrunden den lille lyse akeleje og en hosta
Min dværgsyren med den skønneste duft
Bonderose fra min fars have
Hvidtjørnen i indkørslen blomstrer smukt nu
Rhodohypoxis er plantet ud
Hostaen whirlwind er også smuk

Nu er vi nået til rhodoerne
Azurro
Blaue Jungs
Catawbiense Alba

Donator
Den løvfældende velduftende  Narcissiflora står i ørkenbedet.
Tamarindos
Rosinetta
Snowfire
Hanzel med de smukke bløde blade og de nye skud

Det næste billede er ikke for sarte sneglehadere

Jeg vidste ikke, at de var vilde med marguritter, men det ses tydeligt her :o)
Lidt kønt er vi nødt til at slutte af med. Træpæonen og jeg ønsker god pinse.

25 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth. Åhh smukke billeder fra din smukke have. Jeg har nogle planter der ser ud som dine Margueritter. Så har jeg åbenbart snegle der syntes, de smager rigtig godt.

    Kan du have en rigtig god Pinse.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have. Ja hvor er det træls med de snegle, klokken var næsten 22 inden jeg kom ind, fordi jeg pludselig opdagede de bæster, så måtte jeg ud med kornene og andre redskaber.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  2. Smukke, smukke billeder. Hvor er der skønt og frodigt hos dig.
    Din akeleje er vildt flot, hvad er det for en sort?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Karina, ja der er meget frodig her.
      Jeg kender ikke navnet på akelejen, de bestemmer helt selv, hvad farve de vil have :o), da de frøsår sig. Jeg plejer at have nogle helt mørke, men i år troede jeg, de var væk, det var de heldigvis ikke.

      Slet
  3. Dejlige billeder.
    Tak for rundvisningen.
    Akelejen er rigtig smuk.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Aase.
      Ja det er en smuk akeleje.
      Også god aften til dig.

      Slet
  4. Din have ser så frodig ud og totalt uberørt ud af varmen. Jeg er synes ellers , nogle af vores planter står og småsover, og jeg er også begyndt at fjerne visne rhodoblomster

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nogle af mine planter er også ved at hænge lidt med hovedet, men jeg tager altid billederne morgen eller aften.
      Ja jeg skal også i gang med at fjerne blomster på rhodoerne, man keder sig ikke i en have :o)

      Slet
  5. God pinse til dig også. Ja en dråbe vand ville ikke skade.. men hvor er vejret skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja det er fantastisk vejr, jeg nyder det også, især aftenerne. Men sådan 10 mm et par nætter ville være godt.

      Slet
  6. Ihhh - det er fantastisk, hvad du kan diske op med hver dag.

    Det var også sjovt at de andre blog pigers billeder fra din skønne have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja jeg kan ikke stoppe med at tage billeder og sætte ind. Godt du har set de andres indlæg fra min have også.

      Slet
  7. Det lyder som en dejlig dag, og sikke dejlige billeder du viser.
    Alt er bare så smukt også i min have lige nu. Men du har ret, det er godt nok tørt. Der skal vandes noget.
    Hej fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Det har været en dejlig dag ja, og alt springer ud og står så smukt på grund af det varme vejr.
      Ja vi er nødt til at vande.

      Slet
  8. Jamen der er jo en frodighed. I den have ❤ kan næsten fornemme stilheden og de duftene blomster..... Skønt med lidt blomsterhandel ind imellem ........

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja der er meget frodigt i haven og blomsterne dufter skønt.

      Slet
  9. Jamen der er jo en frodighed. I den have ❤ kan næsten fornemme stilheden og de duftene blomster..... Skønt med lidt blomsterhandel ind imellem ........

    SvarSlet
  10. Jamen der er jo en frodighed. I den have ❤ kan næsten fornemme stilheden og de duftene blomster..... Skønt med lidt blomsterhandel ind imellem ........

    SvarSlet
  11. Skønne billeder... rigtig gode motiver du har fundet :)
    Hvor er det bare træls med de snegle. Vi har dem 7-9-13 ikke i haven endnu, men de er lige ovre på den anden side af vejen, så det er bare et spørgsmål om tid :/

    Ha en go pinse...

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth.Ja! en dejlig dag har det været.Den røde bonderose har jeg også.den er fra min mors have.
    Lisbeth hvad hedder den Iris med de stribede blade.Jeg så den i Tivoli(se mit indlæg)Min blomst på træpæonen er ligeved at være færdig,men jeg har nydt den hver dag.
    Rigtig god pinse til dig og Bent.Knus jette

    SvarSlet
  13. tak for kigget og god pinse ;)

    SvarSlet
  14. Jeg håber du i dag fik opfyldt dit ønske og fik mange dråber vand i din have! Her kom der kun ganske få; lige nok til at lægge støvet, men det kan være du har været mere heldig. Dejligt varmt har det i hvert fald været.
    Whirlwind har da fået det helt rigtige navn - og meget flot er den. Donator har en smuk lilla farve, og ligeså din fars stokrose.
    Det er dejligt at få gæster, og især nær de er haveinteresserede, og mon ikke mange har gæster netop i haven denne vidunderlige pinseweekend!
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Ikke en dråbe har vi fået, det ville ellers have været dejligt at få dæmpet støvet lidt. Det var lummervarmt lige her inden aften, nu lufter det lidt.
      Det er en bonderose, men det var nok også det du mente.
      Den stribede iris hedder iris pallida variegata

      Slet
    2. Tusinde tak for navnet! Selvfølgelig mente jeg det :0)

      Slet
  15. Ps: jeg vil også meget gerne vide hvad den stribede iris hedder; den har jeg netop fået i fødselsdagsgave?
    :-))

    SvarSlet