onsdag den 2. maj 2012

Blomstrende rhododendron pr. d.d.

Der er så mange ting, jeg gerne vil vise jer, i dag bliver det de blomstrende rhododendron, selvom jeg har vist jer enkelte eksemplarer hver dag. Men det er lige som en status over de blomstrende. Der er en masse, der viser farver nu, så inden længe er det nye eksemplarer, jeg viser frem.
Det hele eksploderer nu, vi endelig har fået lunere temperaturer, det er så skønt. Jeg har luget det meste af dagen i dag.
Her kommer billederne:
Blumiria
Crane
Festivo
Ginny Gee, der kommer flere billeder af den, når den er mere udsprunget. Den er meget sød.
Gletchernacht
Great Dane
Hammer Blue
Helen Martin
Jacksonii
Lilly Dance
Makinoi
Metternichii
Moerheim
Purple Pillow
Rocks Form
Schlippenbachii
Songbird
St. Merryn
Tholasma

Måske har I ikke set alle billederne, men det er også ok, det er ikke alle, der interesserer sig for rhododendron :o)
I må have en dejlig aften.

27 kommentarer:

  1. Bare det blomstrer så er vi med... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt fru Friis :o) Der er 17, der viser farve nu, så mon ikke det er dem I får at se d. 19.

      Slet
  2. Hold da op for et blomstershow...tænk at du har blomst i så mange rhododendruns allerede:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente Lund
      Når man har så mange som jeg har, så må de starte tidligt nogen af dem.

      Slet
  3. Meget aprospos, så er der 17 sider i Haven i dag om Rhododendron :)
    Du startede sæsonen meget tidligt og mon ikke du også bliver ved længe endnu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J
      Jeg har ikke modtaget Haven endnu, det lyder da spændende.
      Jo da indtil juli :o)

      Slet
  4. Ja så er det show-time i Høneballehaven. Hold op hvor er der mange i blomst lige nu. Det ser forrygende ud. Jeg tog hele turen og der var to der fangede mig - nemlig din
    Schlippenbachii og din Tholasma (den har jeg nævnt før) er i særklasse, og jeg er ikke rhododendron tosset, men derfor kan man jo godt synes de er flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg er glad for, at du tog hele turen. Du har sans for det, kan jeg høre, det var fine vildarter du valgte, de er begge i særklasse :o)
      Måske kan du gå hen og blive rhododendron tosset efter besøget hos mig.

      Slet
  5. Jeg tog også hele turen og den var det hele værd. Jeg fatter ikke hvordan du kan huske alle navnene på skønhederne - har du små skilte ved hver plante?

    Du kan nu godt bede dem være lidt tilbageholdende - det er den 19. maj at de skal på podiet :)

    Ha' en skøn torsdag, Lisbeth.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Jeg er ret god til at huske navne, men jeg har skilte ved dem alle, det er dog sjældent jeg bruger det. Højst på et par af de nyindkøbte.
      Der skal nok være en masse i blomst, når I kommer, jeg er mest bange for frost, for så er de altså ikke kønne mere.
      Også god torsdag til dig.

      Slet
  6. Hold da op hvor er der gang i dine rhodoer.
    Jeg venter stadigt på min ene Cunninghams White.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er gang i mine rhodoer. Den kommer garanteret snart, den er ret tidlig.

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Det er helt vildt, som det blomstrer hos dig. Jeg synes også, at det er fanstatisk, at du har planter med blomster nu og frem til juli.
    Kh
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte
      Ja det er lidt vildt med alle de blomster og så lige til juli, jeg er rhodoman :o) det er derfor.

      Slet
  8. Sikke dog et festfyrværkeri, du har sendt afsted idag, jeg håber at frosten springer forbi Samsø i weekenden, så det rigtigt kan tage sig flot ud, når du får fine blog gæster d. 19 ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja der er mange skønne blomster, jeg håber også at frosten springer forbi Samsø, nu må vi se, det skulle gerne være flot til d. 19. Hvad med dig, har du ikke tid til at komme med?

      Slet
  9. Hold da op Lisbeth - en samling skønheder du har :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er de altså smukke, hver og én, og jeg tog også hele turen.
    Jeg er jo heller ikke rhodo-man, men jeg elsker smukke blomster, og Rhodo er da noget af det smukkeste og yndigste med deres nærmest papirtynde blomster.
    Lad os endelig håbe, at de fortryder det med den nattefrost, for det gider vi altså bare ikke mere nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Dejligt at du tog hele turen, jeg var bange for, at folk skulle kede sig.
      Ja rhodoer er bare smukke. Og du har ret, vi vil ikke have mere nattefrost nu :o)

      Slet
  11. Jeg er enig med Bente - tholasma er rigtig fin. De ser i øvrigt supersunde ud, dine rhododendron.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja Tholasma er noget for sig, jeg har en mere, der ligner, den kommer en af dagene, den er ved at vise farve.
      Skindet bedrager, det er desværre ikke dem alle, der er lige sunde. Men forhåbentlig hjælper det, når det nye løv kommer for det gamle er noget slidt af blæsten.

      Slet
  12. Sådan et blomsterflor.
    Hvor er de dog smukke.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  13. Maj er da bare skøn :o)Og ukrudtet spirer flittigt i den her varme, men pyt med det, for vejret er skønt til lugearbejde :o)

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth.
    jo jo jeg så skam alle de fine blomster :-)
    Er du ikke sød at sende dit telefon nr. til mig på loneeo@live.dk, jeg kan ikke finde den færgepris du oplyser.
    Kh Lone

    SvarSlet