torsdag den 3. maj 2012

Billeder af tulipaner og andet godt

Endnu en skøn solskinsdag dog med lidt vind, men det klarer vi nok, så længe solen skinner. Så må vi se om det holder i flere dage. Her er lidt solskinsbilleder fra min have:
Den smukke tulipan, desværre uden navn
Shirley er smuk endnu
Spring Green har blomstret længe
Apple Blossum mix
Denne søde trofaste tulipan kommer igen år efter år. Har set den på andre blogge, men husker ikke navnet.
Elegant Lady i morges
Og i middags
Geranium Malviflorum
Hosta
Irisknop
Nu er det snart sket med magnoliaen
Primula Francesca
Sorbus aria Lutescens(sølvrøn) den er så smuk med de let filtede blade i starten
Nu kan man se de røde blade på rødbirken, der går lidt tid, inden  man kan se, hvorfor den hedder sådan´
Til slut et lille kig over haven lige nu, t.h. i billedet er mit stakkels rosenbed, lidt tomt ser det ud :o(

I må have en dejlig dag og aften
I morgen drager vi en tur til Fyn for at besøge min mor. Inden da sætter jeg et indlæg på om blogtræf d. 19.5.

24 kommentarer:

  1. Hi Lisbeth,

    Thanks for sharing your pictures and especially your many rhodos. It is indeed a beautiful day with lots of sunshine. My dwarf rhodo is finally in bloom. Safe trip to 'FYN'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanyambe
      Selv tak, dejligt at nogle nyder mine billeder. Ja det har helt sikkert været en skøn dag i dag, jeg er først lige gået ind fra haven nu.
      Jeg vil gerne se din dwarf rhodo, når den blomstrer.
      Tak skal du have.

      Slet
  2. Hvor ser der dejligt ud i din have Lisbeth - glæder mig helt vildt til snart at se den IRL :-)
    Men jeg skal da også lige love for, at der er fart på blomsterne i det fantastiske vejr, vi har haft de sidste dag - det er så smukt, men det går næsten for hurtigt (de må jo også gerne holde lidt, men helst uden at undvære det fantastiske vej - men man kan jo desværre ikke altid få det hele ;-)).
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Tak skal du have, jeg glæder mig også meget til I kommer. Jeg går hele tiden og kigger og tænker over, hvad der kan være i blomst til den tid, men der er meget :o)
      Ja det har været forrygende vejr, åh hvor har vi nydt det og blomsterne med, men det er ikke sikkert de tulipaner, der blomstrer nu, holder så længe som de tidlige.
      Knus

      Slet
  3. Smukke solskinsbilleder.
    God tur til Fyn.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Aase, også god aften til dig.

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Hvor ser det dejligt ud - jeg kan se at du er helt klar til at modtage bloggæster d. 19. og jeg krydser fingre for at I får fantastisk vejr til den tid. Jeg synes at dine roser ser ud til at komme igang omend de er noget små - det synes jeg også mine er her. Lad os håbe at de kommer sig:0)
    Ha en dejlig st. bedeferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Ja det er skønt nu, og jeg tror da snart jeg er klar til besøg, håber det hjælper at vi alle krydser fingre :o) En skam du ikke kommer med, håber lidt på at lave det til en tradition, så måske næste år, selvom jeg må indrømme, at det er en dyr fornøjelse.
      Ja roserne suk, nu har vi lige vandet dem, sprøjte 2. uge i maj, suk der er ikke meget at sprøjte.
      Også god bedeferie til dig.

      Slet
  5. ja, træernes nye løv er lige så smukt som blomsterne bare på en anden måde. Roserne bliver spændende at følge, her i haven tror jeg bestemt, at nogle stykker er gået til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er helt fantastisk med det nye løv på træerne, vi kan bare ikke for nok af at kigge på det. Glæder mig også til turen i morgen, så vil jeg nyde DK.
      Ja det er bare spændende med roserne, lidt liv er der da i de fleste af mine.

      Slet
  6. hej Lisbeth.du har da godt nok meget i blomst.jeg har også mange tulipaner i blomst,men rohdoerne lader vente på sig.rigtig god tur til det fynske jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja der er meget, der blomstrer nu, men endnu mere d. 19.5. :o)Rhodoerne skal nok komme, mine er måske lidt tidligere end dine.
      Tak skal du have.

      Slet
  7. Hej Lisbeth.

    Hvor ser det dejligt ud. Er du klar til det store blogtræf ?. Dejlige tulipaner du har.
    God tur til det fynske.

    Kh Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margrethe. Ja jeg tror jeg er klar, ukrudt har vi jo alle, jeg kan ikke lave det helt rent, men jeg håber, de fokuserer på blomsterne og træerne i stedet :o)
      Tak skal du have

      Slet
  8. Hej Lisbeth. Det var nogle dejlige billeder og vejret er jo helt fantastisk. Spændende hvad du har tænkt dig at skrive. God tur til Fyn.

    SvarSlet
  9. Tak skal du have Birgitte, ja vejret er bare så skønt. Det næste indlæg kommer i morgen tidlig, så håber jeg på nogen svar, når jeg kommer hjem :o)
    Tak for det.

    SvarSlet
  10. Så fin din have tager sig ud i solskin, og det hele står jo helt fantastisk ;o) God tur til Fyn.

    SvarSlet
  11. Have en dejlig Bededag - håber vejret er med jer.
    Du har mange flotte tulipaner! Ja nu takker magnolien af også hos mig.
    Den Primula Francesca er vel nok fin! Dine geranier i udspring - hurtig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja der er mange flotte tulipaner nu. Vi havde en god tur, men jeg skal love for, at det er blevet koldt igen.

      Slet
  12. Kære Lisbeth.
    Hvor er det flotte billeder - med kig ud over din have - den ser imponerende ud.
    Også dejlige billeder af dine tulipaner, - ja, det er lidt sjovt at se hvordan nogle tulipaner lukker sig om aftenen.
    Du har sikkert været flittig i haven den sidste tid, der skal jo helst være "fint" - når du sådan skal have gæster.
    Nyd turen til Fyn i morgen, det er dejligt at besøge sin mor - hun bliver helt sikkert glad!!!!
    mange hilsner
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Så er du hjemme igen, men du var heldig med vejret dernede, det var da skønt.
      Vi er heldigvis også hjemme igen, det gik godt, vi nød alt det dejlige grønne. Min mor var glad for besøget, men bliver hurtigt træt. Hun fylder snart 90 år, så det er der nok ikke noget at sige til.
      Ja jeg har haft travlt i haven de sidste dage :o)

      Slet
  13. Hvor er det et skønt oversigtsbillede fra din have. Suk ja, de roser, de er da vist dine smertensbørn.
    Men hvor har du mange skønne tulipaner :-) De popper ligesom popcorn i dette skønne vejr. Nu lover de jo lidt køligere vejr, så holder de nok lidt længere igen, selvom vi jo helst vil have det skønne sommeragtige vejr.
    Rigtig god tur over til din mor imorgen. Jeg håber at I får en dejlig dag sammen, og at I får en skøn køretur igennem det smukke landskab. Der er så vidunderligt smukt derude lige nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Tak skal du have, ja de roser er mine smertensbørn, de er står stadig kun med små spirer, men der er da liv.
      Tulipanerne har travlt nu, inden længe er der nye at vise.
      Vi kom godt hjem igen og kunne nyde hjemturen og det smukke grønne, turen derover var ikke rar, alt for meget trafik.

      Slet