torsdag den 17. maj 2012

Varmere i løbet af weekenden

Det vil vi så glæde os over, de lover 3 mm på lørdag, men mon ikke skyerne lader det falde ude i havet.
Se bare her:
Et billede Bent tog i morges, men vi fik ingen regn.
Det har dog stadig været en koooold og blæsende dag i dag, men heldigvis har solen også skinnet, det har hjulpet lidt på det. Jeg har haft mine første besøgende i dag, to ældre damer, hvoraf den ene har været her for to år siden og fik lyst til at komme igen.
Alpina er meget fotogen, så I får lige et igen af den
Det samme er den lille prunus her med dobbelte hvide blomster
Perlebusken her forelskede den ene af damerne sig i, sådan en skulle hun have næste gang, hun kom på  planteskole.
Canadisk Hønsebær blomstrer for første gang her hos mig. Jeg har en anden i et andet bed, den er ældre og har ikke blomstret endnu. De breder sig rigtig meget, men det er i orden.
En hosta mere, mest fordi den står der sammen med den røde japanske ahorn Bloodgood, det så fint ud syntes jeg.
Iberis står stadig smukt, så lidt godt er der da ved kulden.
Der er en enkelt blomst tilbage på Spring Green, den ville være faldet for længst, hvis det havde været varmere.

Mit røde hængeparadisæbletræ, det eneste tidspunkt på året, hvor jeg bryder mig om det.
Så kan jeg bedre lide mit lille røde paradisæbletræ, som i øvrigt ikke er så lille mere, men det er smukt med de mørke blade og lige nu med de skønne blomster. Det var det, der knækkede for ca. 8 år siden i en storm, og lå på jorden et par måneder, inden vi fik det bundet op. Det kan slet ikke ses nu.
Jeg har to store blokke Scilla, som jeg skal huske at dele efter afblomstringen.
Nu til rhododendron, nogle af dem er ved at hænge lidt med blomsterne og blive brune, men heldigvis er der nye, som afløser.

Jeg var lige ved at glemme at kigge efter denne smukke lille sag her, men heldigvis kom jeg i tanke om, at den måtte blomstre nu. Jeg har ingen navn på den, det er en, de har lavet i Lille Malund.
Hydon Velvet klarer den endnu et par dage.
To x Luteum, den ene lidt mere varm gul end den anden. Den hedder Luteum Basta, det er den forreste.
Simona
Og den store Belfontaine med akelejer omkring sig
Vi slutter af med denne beplantning med heuchera og sten.
Fortsat god aften

16 kommentarer:

  1. Der er altid noget at se frem til i din have, Lisbeth. Intet under at folk ved, hvor din have er.

    Jeg glæder mig meget til at møde dig, se din have og mødes med nogen af alle de andre i vores 'lille klub'! Selvom det vist alligevel er blevet et tilløbsstykke. :)

    Jeg medbringer paraply og solbriller, så skulle jeg være helgarderet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det er der. Jeg glæder mig også til at møde dig og de andre i klubben, så jeg kan vise jer min have.
      Godt at medbringe paraply og solbriller. Skulle du få brug for en sofa ½ time, finder vi også ud af det :o)

      Slet
  2. Det ser ellers faretruende ud det billed Bent tog. Godt i ingen regn fik. Vejret her har været lidt blandet og mega koldt. Dejlige billeder du viser, der er nok at vise frem på lørdag. Uha klokken er mange jeg plejer at gå i seng klokken ti.

    Så jeg siger godnat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja der er nok at vise frem lørdag og koldt har det været i dag. Sov godt.

      Slet
  3. Igen dejlige billeder.
    Du har altid meget at vise frem.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  4. Den japanske løn og hostaen er da helt gennemført. Smukt med smukt på:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina
      Jeg er glad for du bemærker det :o)

      Slet
  5. Melder her fra højlandet, at fredag morgen er stille og klar med kun en smule rim i græsset...

    Skynder mig at ønske god havedag og godt vejr i morgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Dejligt at vi endelig får godt havevejr, så det er med at passe haven :o)

      Slet
  6. Meget smuk clematis. Mine har fået knopper og jeg regner med at se smukke blomster når vejret bliver lidt varmere ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du får helt sikkert snart smukke blomster :o)

      Slet
  7. Løn og hosta i skøn forening - det ser godt ud!
    Her østpå fik vi både regn - hagl og sol! Solen kom dog først
    sidst på dagen. Jeg var i haven om eftermiddagen og havde nær
    ikke fået varmen igen. BRRR... det var ski en kold omgang.
    I dag har vi solskin og varmen er begyndt at slå igennem, så nu vil
    jeg gå i haven og lave lidt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Godt det er bedre vejr i dag, og nu lover de lidt varme, det bliver skønt. Haven må passes inden fridagene på Samsø :o)

      Slet
  8. Rigtig god fornøjelse i morgen med alle dine gæster. Jeg ville gerne have været med, men en weekend på Langeland var ikke til at modstå. Måske ses vi i stedet for d.5. juni, hvis du kommer til Kolding.

    Rigtig god aften - og weekend
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Birgitte. Ja så måtte du vælge mellem øerne :o) Regner med at holde noget igen til næste år, hvis der er stemning for det.
      Vi ses i Kolding, jeg har da planer om at komme.
      God aften og weekend til dig også.

      Slet