fredag den 27. oktober 2017

Solens magi

Som jeg har nævnt før, betyder det især noget om efteråret for det gyldne løv, om solen skinner. Først ved 10 tiden kom solen frem her hos os, det gjorde en verden til forskel. Det var gråt, trist og kedeligt før den kom frem, men så skal jeg love for, at der skete ting og sager.
Se bare her:

græsset bliver grønnere og himlen mere blå, de mørke skyer giver ekstra kontrast.







 billederne her ovenfor er taget i går, I kan tydeligt se forskel
de næste er fra i dag:








jeg er nødt til at vise bregnen her igen i dag, for jeg havde skrevet fejl i går, den hedder Cyrtomium tukusicola her kan du læse mere om den. Jeg havde læst første bogstav i efternavnet for et L, det var et T. 
Bellis har stillet sig her, for at I kan se, hvor valnøddetræet stod. Der er jo rødder nedenunder, men vi forestiller os, at vi kan lave et lille bed i nærheden af, hvor det stod, måske med en rhododendron.
Roserne:
 Aquarell
 Iceberg
 Mendoza
 Mia
 Our last Summer
 Pilgrim
 Queen Elisabeth
 den røde uden navn
Sweet Juliet
Solop- og og nedgange kan jeg ikke levere i øjeblikket, men jeg har sat nogle fra arkivet på i venstre side, det er da bedre end ingenting :)
Rigtig god weekend til jer, så må vi håbe, vi ikke blæser væk.

18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Vakre bilder av solen! Den er så viktig nå før det blir vinter.
    God weekend!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit
      Ja vi må have noget mere sol og mindre blæst.
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Skønne billeder og sikke en forskel når solen er fremme :)
    Det bliver spændende om det kan lade sig gøre med et nyt bed isedet for kastanjen, rødderne kan være bøvlet at kæmpe med.
    Ja lad os ikke håbe, at vi blæser helt væk.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Takskal du have, ja der er stor forskel på billeder med og uden sol.
      Ja det er ikke sikkert, det bliver så nemt at lave et bed der, men så må vi rykke det lidt.
      Ja vi gider i det hele taget ikke mere blæsevejr, men vi har ikke noget at skulle have sagt.
      Knus

      Slet
  3. Flot sol og flot himmel. Græsserne i modlys er meget fotogene - smukt billede :-)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth
      Ja græsserne kommer jeg til at tage mange billeder af i vinter.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Morsomt link til bregnen - den amerikanske side har nogen vilde priser 75$ for en Adonis jeg har fået for 2-3€ i Polen :) og deres Podophyllum priser er vilde! - Hvad mon du har givet for din bregne?
    Jamen ja, men solen fremme ser det jo helt anderledes ud - flot!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det lyder da vildt med de priser, så er det bedre at handle i Polen. Jeg har givet 100 kr. for bregnen.
      Tak ja solen pynter gevaldigt på det hele.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbeth, i dag får du bare et LÆST :o)

    Og et knus

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth
    Vi har haft samme vejr men sådan er det jo for det meste. Smukke solbeskinnede billeder fra både igår og idag, de første to fra igår er fantastisk smukke og fra idag er billede med bænken helt forrygende. Alt de smukke må nydes for det bliver da vidst noget at en weekend vi har foran os så imorgen skal alle løse genstande vidst samles sammen og så blir det indendørs sysler tiden skal gå med.
    Bregnen er meget smuk. Husker at vi kiggede på nogle af dine fine bregner i sommers, vidst også denne her :-)
    Dejligt at du kan blive ved med at vise fine roser. Er den ikke lidt meget rød den rose :-)men den passer jo helt perfekt her i knæk cancer ugen ❤️
    Mon ikke du har fået solnedgang billeder i dag. Da jeg kørte hjem fra arbejde var der en fin en af slagsen her.
    Fortsat god danseaften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det plejer at passe sammen Nordfyns vejret og Samsø vejret. De to første er fra i dag, det må være dem du mener, jeg fik vist udtrykt mig forkert, det er fine billeder.
      Ja vi skal åbenbart ikke forvente det bedste vejr de næste par dage, vi kan ikke ændre det, så du må hygge med strikketøjet.
      Du var med til at købe bregnen forrige år, mener jeg.
      Jo den rose er noget rød, det er også derfor jeg prøver om, jeg kan klippe den så langt ned, at den ikke klarer det, men den er sejlivet :)
      Nej jeg fik ingen solnedgang i dag, det var for langt væk fra os, desværre.
      Jo tak i lige måde - sov godt :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Som altid mange flotte billeder på bloggen.

    Hvis du skulle have lyst til at deltage i endnu en runde FlowerAwards er du meget velkommen og vi linker gerne til din blog, så endnu flere kan få glæde af dine gode input.

    Du finder konkurrencen her, hvis det har interesse:
    https://jul.flowerawards.dk

    Derudover vil jeg ønske dig en rigtig god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Simon.
      Også god dag til dig.

      Slet
  8. Så kom der en masse hits på bregnen. Den er selvfølgelig fin uanset navnet, men det er nu rart at kunne sætte det rigtige navn på - synes jeg i hvert fald🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og vi er fuldstændig enige, selvfølgelig skal det rigtige navn på, eller også skal der ikke stå noget :)

      Slet
  9. Vi kommer ikke udenom at solen er skøn, i alle henseender. I har stadig meget flot efterårsløv i haven og jeg nyder det. Har lige været dine forrige indlæg igennem, men du får kun kommentaren her. Bent kan da lidt af hvert, og nu også,fælde valnøddetræer, godt at han er forsigtig.
    Bregnen er meget fin og stadig så grøn :)
    Sikken er blæsevejr i nat, håber ikke I fik nogen skader skader.
    Nu må jeg ud igen, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det har du helt ret i, også dejlig i dag, men for søren hvor det blæser, så er det ikke så behageligt derude. Ja vores mænd kan lidt af hvert, vi er heldige med dem. Tak fordi du kigger tilbage og giver dig tid til en kommentar.
      Nej heldigvis ingen skader her.
      Knus

      Slet