fredag den 20. oktober 2017

Gråvejr og regn

giver ikke de bedste billeder, men jeg har alligevel taget nogle:
Solen prøvede at trænge igennem i går morges, men den forsvandt hurtigt i skyerne igen

 heldigvis lyser høstfarverne stadig op
 selvom billederne er lidt mørke









i går så vi solen et kort øjeblik, så jeg var hurtig med kameraet
 inspireret af Heidi
 måtte jeg lige vise klatrehortensiaen, den har fine høstfarver
 her ramte solens stråler aceren i nordbedet
 Papegøjebusken er virkelig god til at få høstfarver
 R. Daurilut har også fået høstfarver, men den beholder løvet i vinter
det gør denne fine løvfældende ikke
Roserne er selvfølgelig de samme som i går, men disse er med regndråber, vi fik 7 mm onsdag aften, jorden føles som om, det var 20 mm.
 Aprikola
 Aquarell
Hot Chocolate 
 Johan Wolfgang von Goethe
 Martine Guillot
 Mendoza
 Mia
 Redouté
Fighting Temeraire
Med billedet af tulipantræet vil jeg ønske jer alle en dejlig weekend, helst med solskin til os alle :)
så vi kan få sol på de smukke blade, som er i behold.


24 kommentarer:

  1. I dag har himlen virkelig været tung og grå som bly, og der er ikke meget lys til kameraet. På den anden side er farverne utroligt mættede - det kan man jo tydeligt se på dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det har været trist vejr, her har det regnet fra godt middag og hele eftermiddagen. Farverne er meget mættede nu, jeg er forbavset over, at bladene sidder så længe.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Mye fint i hagen din, selv i gråvær. Fargene synes på en måte bedre da. Det er så tungt dette været som er nå, og jeg savner solen. Flotte roser med regndråper på.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg er heldig, at løvet er på træerne endnu. Det har været trist og gråt i dag her også.
      Tak
      Klem

      Slet
  3. Solen på Aceren er et rigtig smukt billede. Man fornemmer, at det blot var et solstrjef, og at du var lynhurtig på udløseren :-). Ellers et mørkt vejr at fotografere i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja med den smule sol vi får, er vi nødt til at være hurtig på udløseren. Ja det var alt for mørkt i dag og ikke ret meget bedre i går.

      Slet
  4. Sempre impressionante passare da qui :) Tutto è perfetto, le forme, i colori e la posizione delle piante, complimenti!

    Un saluto :)

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth

    Morsomt med kommentar fra Schweiz:)

    Det bliver spændende at se hvilke af disse roser der klarer regnen bedst!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er noget nyt :)
      De fleste af roserne jeg har vist, har klaret regnen fint.
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Til trods for det grå og kedelige vejr, har du fået knipset nogle rigtig dejlige billeder, hvor efterårsfarverne står meget stærkt 👍 Det kunne være skønt med noget solskin, men vejrudsigten er ikke lovende, hvad det angår. Klatrehortensiaen lyser ligefrem. Jeg har læst, at træernes blade bliver længe på, fordi vi har haft en kølig sommer. Da jeg gik i skoven for et par dage siden, var træerne dybt inde i skoven nærmest ikke begyndt at få efterårsfarver, så det hele er åbenbart senere i år.
    Skønne roser ned regndråber på, men hvad klæder ikke en rose 😉
    Også rigtig god weekend til dig og Bent 😊
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have, ja farverne kommer jo frem alligevel, men ikke så stærkt som jeg ser dem. Ja vi hepper på solskin, det kunne være dejligt.
      Nå det er derfor, bladene sidder så længe, så er der da noget godt ved den sommer.
      Ja hvad klæder ikke en rose :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Ja det har godt nok været et kedeligt vejr idag. Så godt at efterårsfarverne også er ved at træde i karakter her. Så er det hele da ikke gråt i gråt.
    Så var spætten der igen. Den skal jeg altså huske at se næste gang.
    Jeg er ret begejstret for de røde farver hos dig. Det har jeg ikke rigtig her hos mig. Det er mest de gule farver der dominerer her.
    Det ser ud til at roserne klarer regnen fint.
    Det er efterhånden blevet en tradition at jeg lige kan nå at kommentere i dansepausen. Nu må vi hvem der ryger i aften. Jeg har ikke rigtig nogen favorit i år men håber at Daniel Svensson bliver så der stadig er en mandlig nydanser med.
    Fortsat god aften og god weekend
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja den er da forsvundet den kommentar. Her er en del røde farver, men snart er det slut, tulipantræet har smidt en masse blade, sådan går det.
      Der kommer en del fine billeder af roser i næste indlæg, du kan godt glæde dig.
      Og så fik du ingen svar, sikke noget snyd. Men godt Daniel Svensson fik lov at blive, nogen skal jo ud, jeg vil savne Mads Vad, men nogle skal jo ud.
      God søndag - vi snakkes senere :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hei Lisbeth.
    Det er godt at de sterke høstfargene også kommer fram i gråvær :-) I dag morges var fargene nærmest intense selv på en helgrå dag, og det ser ikke ut til at vi kommer til å se noe til solen den kommende uken.
    Ha en riktig god helg/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja det er dejlig. Heldigvis bliver farverne mere intense i gråvejr, her har vi solskin lige nu, det er dejligt
      Tak i lige måde

      Slet
  9. Ja, regn og tungt vejr har der været nok af. Så er det dejligt, at der ind imellem kommer et solstrejf, for farverne er fantastiske derude. I dag har vi faktisk både set sol og blå himmel - ikke længe ganske vist, men det blev nydt. Der er rigtig skønt i haven i dag, så der bliver knoklet på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja alt for meget, derfor nyder vi solstrejf det mere. Lige nu har vi solskin, håber der bliver lidt til dig også.

      Slet
  10. Hej Lisbeth!

    Nu sprakar er trädgård i höstens vackra färger, lite löv ser jag har börjat falla men inte mycket.

    Här drunknar vi i alla löv just nu. Tråkigt med det eviga regnandet, här fick vi 100 mm de första veckorna i oktober men nu har det varit fina dagar, nattfrosten har gjort entré.

    Kram och trevlig helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det er flot, men netop i dag er løvet begyndt at falde, desværre.
      Vi drukner nok også snart i løv, pludselig sker det.
      Kram og i lige måde

      Slet
  11. Hej Lisbeth. Det var nogle fine farver du lige viste dér. Ja nu kan vi ikke komme udenom efteråret. Bladene flyver rundt og det er råt, men heldigvis stadig lunt. Jeg har en uges ferie nu og skal en masse i haven. Jeg håber, der bliver nogenlunde vejr til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja der er mange fine farver nu, det er dejligt, vi må nyde det, så længe det varer, det er nok ikke længe endnu.
      Jeg håber, du får godt vejr til dine projekter.

      Slet
  12. Kære Lisbeth. Skønne efterårsbilleder fra haven du viser. Vejret har ikke været det bedste, desværre er det ikke blevet til så meget tid i haven som ønsket. Jeg har overbelastet min arm - den jeg skriver med- og fuldstændig ro har været nødvendigt. Derfor har kommentarer på blogge også været fraværende - desværre. God søndag til jer, håber på havetid til jer. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette
      Nej vejret har ikke været det bedste, men du kunne så ikke komme i haven alligevel, kan jeg forstå. Det er da skidt med din arm, håber den snart bliver bedre - og tak for din kommentar nu, jeg har tænkt på, at det var lidt siden, jeg sidst havde hørt noget til dig.
      Rigtig god bedring.
      Kh Lisbeth

      Slet