tirsdag den 17. oktober 2017

Efterårsspam

Her kommer masser af billeder fra i går - både med og uden sol. Jeg skulle være hurtig med kameraet, inden solen forsvandt igen, men kl. 15.30 kom den frem og blev et par timer. I dag har vi også haft lidt sol og rigtig meget vind, ja ind i mellem kraftige vindstød.

R. Whitethroat er løvfældende
 Terrassebedet
 Pavillionbedet



 Liquidambar
og lidt tættere på
 Orangegrenet lind
 stråler næsten lige så meget
 som Tupelo Nyssa sylvatica
 den er jeg også vild med :)


 som I kan se går vi nu ud langs hegnet for at nyde farverne der

 og tage et kig ind i haven
 til venstre sumpeg forrest Platan og til højre Viburnum Mariesii og en kornel
Sumpegen får også høstfarver
regnvandsbedet set ude fra
 også paradisæbletræerne er flotte nu med gyldne farver og røde bær
Roserne på pergolaen er godt på vej opad
Roserne:
 Aprikola, er den ikke bare fantastisk
 Belle de Clermont har en enkelt blomst , men ikke flere knopper
 Café Latte
 Caroline de Monaco
 Hot Chocolate
 Iceberg
 Maid Marion
 Morning Mist
Westerland
og til slut Sorbus Dodong
Nu skal jeg til at gennemgå 80 billeder, jeg kan bare ikke stoppe skydningen :)
God aften til jer

21 kommentarer:

  1. Vidunderlige farver, du er omgivet af :-) Jeg er stor fan af høstfarver, som betyder, at jeg glæder mig til efterår trods regn og rusk.
    Jeg har ikke nogle billeder fra min have i dag, men de planter, jeg har med høstfarver i haven, har jeg samlet på min hjemmeside. De er ikke nær så sjældne som dine. https://byhaveniebeltoft.dk/efteraarsfarver/
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth
      Jeg har kigget hos dig, jeg kan se, vi har fælles interesse i høstfarver. Jeg glæder mig også til at se de skønne høstfarver, men de er kønnest i solskin, det kniber lidt i år, men jeg har da været heldig at få et par billeder med sol :)
      Min papegøjebusk er stor, jeg undrer mig over, at I kan have tre i jeres lille have. Mine løvfældende rhodoer bliver ikke så flotte i år, de bliver desværre ødelagt af de der dumme billetklippere.
      Cotoneaster tør jeg slet ikke have, de var hjemme hos mine forældre og bredte sig ud over det hele, da de ikke længere kunne passe det derhjemme. De er ellers godt nok flotte hos dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Flot Belle de Clermont, den har gjort det godt!
    Min Hot C er heller ikke meget for at springe ud, mon det er et karaktertræk?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja jeg blev også glad, da jeg så en knop i den.
      Min HC er mere udsprungen i dag, så den kommer da, mon ikke også din gør det. Men de er længe om det.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Du må bare fortsette å spamme høstbilder! :)
    Fargene er jo bare så flotte nå. Caroline av Monacco er helt nydelig.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Det gør jeg også, jeg kan ikke lade være :)
      Ja det er de.
      Ja Caroline er en fin rose.
      Klem

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Det er bare skønt at blive spammet af dig - fantastiske farver - du har jo nærmest alle nuancer 😊 Jeg er også vild med Tupelaen - bliver den meget stor? Faktisk var det også rigtig fint at komme med rundt langs hegnet, og jo især for os, der har gået der om sommeren 😊 Roserne ved pergolaen har vel nok fået godt fat. Til næste år når de sikkert toppen 😊 Abrikola er lige kommet på ønskelisten - sikke en farve! Er den ikke også sund?
    Rigtig god aften til dig 😊
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja ikke - det er dejlige farver, jeg kan slet ikke lade være med at tage billeder. Tupeloen kan blive op til 30 meter stod der på Arboretet i Hørsholm, ikke at jeg kan huske det, men jeg har lige googlet det :) jeg så det der, det var godt nok højt, men ikke nær så smukt som mit :)
      Ja roserne ved pergolaen er godt i gang, så de tager nok et ordentligt nøk næste år.
      Aprikola er sund og fin og vokser ret voldsom, hvis man ikke holder øje med den, den har desværre ingen duft.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Sidder her og nyder de smukke farver du spammer os med :-) og dejligt at du også har været uden for haven og kigget ind. Tupelaen er meget smuk og den må lyse godt op også i gråvejr. Det er jo desværre nok det vi har i vente.
    Her har vi haft rimelig med sol idag men det har dælme blæst en halv pelikan. Ja så kender vi det danske vejr igen.
    Ja Apricola er godt nok en flot rose men der er jo stadig mange flotte roser hos dig. Lidt misundelig kan jeg da hurtigt blive :-)
    Det blir så spændende hvor mange at de 80 billeder du spammer med i morgen.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det glæder mig at høre, at du kan lide min spam :) Ja det ser godt ud både ude og inde i haven. Tupeloen er rigtig fin, men den bliver stor.
      Ja et frygteligt blæsevejr i dag, ikke behageligt, men solen hjalp lidt på det.
      Ja Aprikola er fin, jeg har jo en del i blomst endnu, men jeg har også mange.
      Der blev slettet en del billeder :) men der var mange endnu.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Dejlige efterårsfarver du viser.

    I søndags var det rigtig dejligt vejr her - og der var jeg jo også i haven. I går var i Skåne hele dagen. havde overvejet en time eller to i haven i dag, men det gad jeg altså ikke i det blæsevejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther
      Ja der er smukt nu.
      Godt du kunne komme i haven i solskinsvejr. Nej blæsten animerede ikke til at komme ud, så kunne du hygge inde i stedet :)

      Slet
  7. Det kunne da godt se ud, som om ambratræet får flotte farver i år, herligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja måske er vi heldige med ambratræet, men jeg tror stadig ikke, at det bliver de rigtigt røde farver. Lidt har også ret.

      Slet
  8. Efteråret er godt igang, men det har jo også sin charme.
    Vi har nu heller ikke set meget til solen de sidste dage og det har heller ikke været helt tørt, som der ellers var lovet, men der er dejligt lunt.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja jeg holder meget af efterårets smukke farver. Nej desværre ser vi ikke meget til solen hverken her eller der, men du har ret, det er ikke så koldt.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  9. Hei Lisbeth

    Takk for koselig kommentar til meg:)
    Ser det har blitt høst i Danmark også. Flotte farger på denne tiden. Bare fortsett å knipse bilder og legg ut:)
    Du har fortsatt manger roser som blomster i hagen din. Vakre alle sammen! Takk for titten.

    Hilsen Kathrine:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathrine
      Selv tak, den var fortjent :)
      Ja her er der fine høstfarver nu, det er en dejlig tid.
      Jeg skal nok fortsætte, så længe der er blade på træerne :)
      Ja der er stadig en del roser i blomst.
      Tak for besøget.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth!
    Så fina höstfärger nu. Pergolan blev riktigt fin, och redan rosor som klättrar upp. Så fina rosor, Café Latte blir nog favoriten.
    Ha en fin dag /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marika
      Ja roserne gror godt ved pergolaen.
      Den er også fin nu
      Tak i lige måde

      Slet