onsdag den 1. november 2017

November

Dagen i dag lever godt nok op til det, vi alle mener om november. Ikke en solstråle viste sig, det kan kun blive bedre, for hvor var det mørkt og gråt. Heldigvis lover de bedre vejr i morgen, og heldigvis har jeg billeder fra i går og i forgårs.
 fra en hel fantastisk solopgang

Mon ikke vi trænger til lidt opmuntring ovenpå denne dag.
Fra 1. november havde jeg besluttet, at drosle lidt ned på bloggen, så jeg kun ville lave 2 indlæg om ugen, men efter at have set hvor mange sidevisninger, der er dagligt, bestemte jeg mig til at holde to fridage om ugen i stedet, nemlig onsdag og lørdag hvor jeg så prøver at nå lidt andet her om aftenen. Jeg skal jo ikke skuffe mine trofaste læsere :)
Jeg håber, I er tilfreds med arkivbilleder, for det bliver lidt svært at tage gode billeder, især hvis det er gråt som i dag. Har I et forslag til emner?
De næste billeder er fra d. 29.10.









Der er nu ikke noget som solskinsbilleder til at sætte humøret i vejret
 Et par af de japanske ahorn har løvet i behold
 Acer palmatum Bloodgood
 i skoven er der stadig noget der lyser op
 bøg og eg er ved at få smukt løv, de ses her i baggrunden
 også birketræerne
 ser fine ud med de gule blade
 Liquidambars løv får mere og mere farve
 rødbøg
 og rødeg står begge i skoven
 
Tulipantræet har stadig lidt blade, men der er ikke mange tilbage
Judaspenge/lunaria skinner som sølv
 Aster tataricus Jindai er ikke sprunget ud endnu, men Marie har ret, knopperne er flotte.
 Chrysanthemum i krukken, den holder endnu, det havde jeg ikke troet
 Geranium Rozanne kan også endnu
Kejsertræet har fine knopper, der er noget at glæde sig til næste år.
Roserne er der ikke mange billeder af i dag
 Compassion
 Penny Lane
Uetersen Klosterrose
Sådan lykkedes det mig endnu en gang at fylde siden ud, selvom ingen af billederne er fra i dag.
God aften
Til slut Besser kirke i solopgangen

16 kommentarer:

  1. Sikke smukke sol/himmel-billeder! Jeg aner nærmest ikke, hvordan vejret har været i dag, den har stået på arbejde fra morgen til aften. I går nåede jeg lidt ud - det var så skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det var en smuk morgen. Du gik ikke glip af noget, hvad vejret angår, godt du nåede lidt ud i går, da var det bedre.

      Slet
  2. Hej Lisbeth. Tak for de flotte solbilleder. Det var dejligt at se:). Ja, jeg har også roser her i november. JAS ringede til mig i søndags og jeg fik at vide, at nu var han ved at være klar til at sende mine roser. Det var dejligt. Jeg forstår godt, du gerne vil drosle ned, du er nok den, der er mest ihærdig, så det er fuldt forståeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Selv tak, godt du nød dem. Ja heldigvis har vi også lidt roser i november. Ja jeg tænkte nok, at Jas ville sende roser til dig heromkring den 1.
      Vi ser hvordan det går, nu drosler jeg foreløbig ned 2 gange om ugen.

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Der var rigtignok gang i solens farver - fantastiskt!
    Jeg synes også der er mange besøg på min blog - jeg mener at huske at der var en nedgang fra sådan midt i november sidste år, en nedgang der så varede til at julen var overstået?

    Vi får se hvordan det bliver i år!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var en flot morgen.
      Jeg kan ikke huske, at jeg nogen sinde har haft så mange sidevisninger på min blog, men du har nok ret, at når vi når midt i november er der ikke så mange, man kan jo ikke komme tidligt nok i gang med juleforberedelserne :)
      Ja vi må se tiden an.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Sikke nogle himmelbilleder! Du tager ofte så smukke billeder af himlen. Det er ikke et motiv jeg fotograferer ret ofte, men det vil jeg da øve mig lidt i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Jeg er meget glad for himmelbilleder, det fremgår vist tydeligt. Det lyder som en god idé at begynde at tage himmelbilleder :)

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Ja dagen idag har godt nok været grå og kedelig så dejligt at du havde nogle billeder på lager. Hold nu op hvor er den himmel flot :-)
    Et par fridage om ugen lyder da meget rimeligt nu når vi går det stille have måneder i møde. Vi er jo bare så forkælet med indlæg fra dig.
    Arkivbilleder er helt fint med mig. De smukke solbeskinnede motiver et jo mere til glæde så der er ingen grund til at tage en masse billleder hvor det hele er gråt i gråt. Solen lukker jo lys og glæde ind :-)
    Rozanne holder også stadig gang i blomstringen her. Den er en af de stauder der skal flyttes men da den jo stadig blomstrer får den lov at stå til foråret.
    Dejligt med knopper i Kejsertræet og dejligt allerede at kunne se frem til hvad der er i vente til næste år.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har været en træls grå dag, så godt jeg havde den smukke solopgang fra i går.
      Endelig en der forholder sig til det jeg skriver, ja jeg prøver med et par fridage om ugen, så må vi se, hvor mange der bliver ved med at kigge med.
      Ja du er heldigvis stort set tilfreds med det hele, men grå billeder er der ikke meget ved.
      Det er fantastisk så længe Rozanne holder ud, den klarer nok en flytning til foråret.
      Ja det er godt at have noget at se frem til, og det ved vi jo, at vi har. Så må vi se, om jeg kan tage billeder af Kejsertræets blomster helt deroppe i toppen af træet.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Nydelig himmel hos deg! Flott å ha sånt å se på i november. Penny Lane er en vakker rose. Du har fortsatt mye å glede deg over i hagen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja den himmel var bestemt flot. Heldigvis er der stadig en del at glæde sig over ja, men det er kønnest i solskin.
      Klem

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Knopper i Kinesertræet???? Blomsterknopper ?? der blomstrer til næste år?? Eller har jeg misforstået teksten?
    For et par år siden havde jeg et kinesertræ. Det blomstrede hvert år i august med gule klaser og satte store blære-frugter i september.
    Jeg synes roligt, du kan drosle ned, trods dine mange sidevisninger. Jeg kan ikke svare for andre, og du bestemmer selv, men personligt kikker jeg ind, fordi jeg får en mail med et nyt indlæg. Hvis du kun skriver to gange om ugen kikker jeg lige så tit ind. Men jeg har jo også valgt selv at begrænse mig og mine læsere til et indlæg en gang om ugen, med mindre der sker noget helt særligt - eller absolut intet, så jeg er ikke den, der forventer et dagligt indlæg.
    Og som Anne skriver: Friske billeder med sol er fint og opmuntrende.
    Jeg håber, du finder en passende løsning, så du kan holde fri og lade op med bøger og alt det andet, så du gider at blive ved med bloggen. Man skal passe på sig selv.
    Kærlig hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Der står godt nok kejsertræ/Paulownia), mon du har sådan et i haven? Det er jo ret stort, så måske ikke, jeg måtte lige google kinesertræet, jeg kan se, at det ikke er så stort, men det ser fint ud.
      Jeg plejer jo at holde liv i bloggene hele vinteren med mine arkivbilleder. Siden jeg startede i 2011, har jeg blogget stort set dagligt, det er blevet en vane. Jeg gik på efterløn samme år og var vant til at arbejde. Nu er dette her blevet mit arbejde, det kan jeg ikke sådan holde fri fra :) Nogle troede endda at jeg var syg, hvis der ikke udkom et indlæg. Anne er en af de flittigste til at kommentere hos mig, hun er næsten afhængig af min blog og kommer på besøg her hver sommer.
      Foreløbig holder jeg fast i to fridage om ugen, så må vi se, om læserne falder fra inden længe, så finder jeg en passende løsning til det problem. Men tak for din omsorg, jeg skal nok passe på mig selv. Det er godt, du er kommet med, der er ikke så mange standhaftige bloggere tilbage.
      Kærlig hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Hvor dum kan man være? Så dum, at man ikke kan se forskel på ordene kejsertræ og kinesertræ...! Så kan jeg bedre forstå det.
      Det lyder godt, at du klør på med bloggen og de mange billeder - og trives med det. Mon læserne falder fra? JEG er klar ved skærmen :-)
      Kh Lisbeth

      Slet
    3. Jeg var også lige ved at spørge, om du ikke trængte til nye briller :)
      Godt du følger med, så kan jeg roligt fortsætte, jeg ville nok ikke give den så meget gas, hvis der ikke var så mange sidevisninger.
      Kh Lisbeth

      Slet