fredag den 24. november 2017

Flere blomster i haven endnu

Et øjebliks solskin i går
 gav dette skønne billede og de efterfølgende
 i dag har Bent sat lyskæde rundt om rosenlysthuset, det kan vi se herinde fra. De andre år har han sat kæden på vores tjørnehæk, nu er den blevet for stor, så han opgav det i år. Det var ikke sjovt, hvis han faldt ned af stigen.
 sumpcypressen
og den japanske ahorn er stadig lige smukke
papegøjebusken kan også lidt endnu
Blomsterne kommer her:
 Aster tataricus ´jindai´
 
Chrysanthemum Duchess of Edinburg 
 knopper i dagliljen
 Leucanthemum
 Primula
 Silene/Limurt
Zennobia har også et par små blomster
Mange var interesseret i Liriope i gårsdagens indlæg, derfor er jeg gået tæt på den nu, det er ikke rigtige blomster, men nærmest bær.
Rhododendron:
 R. Robert Seleger nu
 og 21.5.
 R. williamsianum har jeg købt for nogle år siden på et plantemarked i Kolding
den er fin i blomst sammen med de nye skud 2.5.
 R. Hammer Blue har Claus i Rhododendronhaven selv lavet, den har duft i løvet
blomstring 2.5., den har i øvrigt også enkelte blomster nu.
Roser:
 Hot Chocolate 23.11.
 og i dag
 Marie Curie kan måske præstere lidt mere, hvis vi ikke får for meget frost
 Martine Guillot
 Strawberry Hill
Sweet Juliet
 landskabet bagved med Hydrangea Limelight i forgrunden
 Bemærk hvor højt rosen er over thujaen, der er grokraft i The Generous Gardener
solen så vi ikke i dag, bortset fra da den gik ned. Til gengæld er det stjerneklart i aften og ved at blive lidt køligt, men det er, hvad vi er blevet lovet.
God weekend - vi ses på søndag

14 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Hammer Blue har jeg tenkt å bestille, for den ser så fin ut. Godt å kunne se så mange forskjellige hos deg. Flott solnedgang.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja hvis man er til de blå er det en god idé med Hammer Blue, husk at nyde duften i løvet.
      Der kommer mange forskellige endnu, så du kan blive inspireret mange gange :)
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Ja de lover ikke megen varme nu. Godt du har hot C i så fin form!
    williamsianum har lidt orbiculare lignende løv, men er det ikke mindre?

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Nej det skifter meget det vejr. Ja jeg er glad for at Hot C. står så flot nu, den var længe om at gå i gang med remonteringen.
      Jo williamsianum har meget mindre blade in orbiculare og cowslip.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Din asters når vel lige at springe ud. Sjovt hvordan de få orange roser gør sig bemærket på det første billede. Sådan et syn har vi også fra køkkenvinduet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det kan være, men den er nu flot som den er nu. Ja de orange roser er blikfang, jeg har Hot C lige uden for min plads ved computeren.

      Slet
  4. Sikken en solnedgang. Tak for nærbillede af Liriope :-)
    Der er da helt kuk i din blomstring, fru Hønaballe - dagliljer i november!!! Det er da for skørt derovre på Samsø ;-) Kan du mon ligefrem få dem til at blomstre i december?
    God weekend, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var heldigt, der lige nåede at komme en solnedgang.
      Selv tak - den er ret flot.
      Ja der er helt kuk i min blomstring, vi er lidt halvskøre herovre :) Ja det bliver spændende, om dagliljen vil blomstre i december.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Dejligt at Bent har fået sat lys op. Det hygger gevaldigt i denne mørke og til tider vejrmæssig triste tid.
    Hold da helt op hvor har du meget i blomst stadigvæk. Særlig flot er det da at der er knopper i dagliljen. Gad vide om den når at springe ud.
    Lækre Rhodoer ja mit hjerte banker jo lidt for Hammer Blue men det er du jo nok klar over og ju-hu den er også at finde i min have nu :-)
    Marie Curie har sørme mange knopper så vi må håbe at frosten ikke bider fra sig. Foreløbig er der da heldigvis kun risiko for en snert de næste dag men nu er der jo ret mildt hos jer så mon ikke den klarer at springe helt ud.
    Smuk aften himmel :-)
    Så fik vi afsluttet dansen i denne omgang. To rigtig dygtige finalister hvor det lige så godt kunne blive den ene som den anden der løb med trofæet.
    Fortsat god aften og en god lørdag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja og denne gang kan vi se lysene inde fra, det er bare godt. Der er en del i blomst, det hele er ikke med endnu, jeg må jo begrænse mig :) Det bliver spændende med dagliljen, det er jo som du siger mildere hos os.
      Jeg synes nok, at jeg kunne huske, at du havde købt Hammer Blue.
      Ja det bliver spændende, om Marie Curies knopper når det.
      Ja begge par var rigtig dygtige, det var meget spændende, men Michael havde nok fortjent at vinde, fordi han var der for første gang. Nogen skulle jo vinde.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Jeg synes, det er sjældent, man ser den hvide limurt i haver, men hvor er den i grunden smuk med den helt rene hvide farve. Mon ikke den fortjener større udbredelse.
    Der er en dramatisk og smuk novemberhimmel på dine billeder.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det er det nok også, min limurt blev købt i foråret, senere blev den lyserød, men nu er den hvid igen, det er fint.
      Tak for det
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Ja, der er stadig en del at finde derude, også hos os (selvfølgelig ikke så meget som hos jer ;-)). Jeg er så glad for at du rådede mig til at købe Penny Lane til gårdspladsen, for den er stadig smuk både i løvet og med blomster. Tak for det råd!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Det lyder godt, at I også har en del at finde derude. Jeg er glad for at høre, at du er tilfreds med mit råd om at købe Penny Lane. Tænk at den blomstrer endnu, der kan mine to ikke være med.
      Kh Lisbeth

      Slet