søndag den 5. november 2017

En lille tur til Fyn

Flotte skyer her til morgen og ikke så meget solopgang, men den var der.
Det var solen til gengæld ikke, det var ikke meget, vi så til den i dag heller.
På turen til Fyn i går så vi heller ikke meget til solen, sådan skal det åbenbart være, når vi tager en tur udenøs.
 Vi var i Ferritslev en smuk by her om efteråret, træet i forgrunden er en ægte kastanie, men der var også en del bøgetræer, heldigvis lyste de op, selvom solen ikke skinnede.
Fra de unge menneskers have kunne vi nyde dette syn af en smuk Ginkgo biloba hos naboen, da jeg kiggede ind i haven, så jeg to mere af samme slags, dog ikke så store som denne.

Solen skinnede et øjeblik her til morgen, så jeg var straks ude med kameraet, den forsvandt desværre hurtigt igen.











 her er grøften, der skal opsamle regnvandet, hvis det skulle blive meget slemt regnvejr

 Acer palmatum Bloodgood stråler nu
her er den set gennem papegøjebusken
 Fasanbusken er så fint grøn endnu
og tørstetræet får stadig mere gult løv
Roserne:
 Café Latte
 Golden Celebration
 Hansestadt Rostock
 Hot Chocolate (mon den når det)
 Lady of Salisbury
 Lady of Shalott
 Martine Guiloot
Wild Edric
Men den smukkeste rose kommer her:
Martha er vokset godt på de 5 uger
Arthur skal også være med
Skønt vi ikke så meget til solen, var der alligevel lidt solnedgang.
God søndag aften og start på ny uge

16 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Det var vel nok nogle strålende gule farver, naboens ginko havde. Flotte farver du i det hele taget har fundet frem til os.
    PS Den helårsblomstrende rose Martha er sød - og storebror ;-)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Ja det var fantastisk smukt, jeg sad, så jeg kunne kigge ud på den, det gjorde jeg, når Martha sov :)
      Tak skal du have :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Min HC er blevet spist af rådyret så det behøver jeg ikke spekulere mere på:)
    Det er ellers nogen flotte sager du kan vise, og imorgen skal det blive solskin!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det er da ærgerligt med din HC, er den helt væk? Mon ikke den skyder igen.
      Tak - ja lad os nu få noget solskin, selvom det kun er et par dage, er det bedre end ingenting.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Sikken et opmærksomt blik, lille Martha har. Man kan se, hun har det rigtig godt, og det samme har storebroderen. Vi går også og holder øje med en gul ginkgo og venter på, at den pludselige er bladene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja Martha er meget opmærksom af sin alder og har store øjne :) begge børnene har det rigtig godt, Arthur var ikke en gang besværlig, selvom han mister lidt opmærksomhed.
      Ginkgo er simpelt hen så smuk, min er desværre bare lille bitte endnu.

      Slet
  4. Det er med at være hurtig, når solen titter frem! Sikke nogle skønne øjne den lille frøken har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det har vi begge konstateret nu, i morgen skulle det blive bedre, men så skal du jo på arbejde :(
      Ja det har hun :)

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Min Bloodgood mistet bladene for en uke siden, men det var den lønnen som hadde bladene på lengst av alle de jeg har. Søte barnebarn!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja Bloodgood holder længe på bladene, jeg er også glad for min.
      Tak skal du have
      Klem

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Ved ikke lige hvordan vejret var her igår men i Vestjylland blev det regnvejr i løbet af eftermiddagen. Idag har solen været på et lille visit her i eftermiddags og det har været tørt. Nu skal vi så igang med en ny arbejdsuge og så bliver det så selvfølgelig (fristes man til at sige) solskinsvejr. Så mon ikke du kan få lidt billeder til lageret :-)
    Gingoen i nabohaven er super flot og de øvrige efterår smukke træer i byen som jo selvfølgelig ikke gik jeres kameraer forbi. Tænker at Bent også har haft en finger med i spillet til dagens indlæg :-)
    Tørstetræet og den røde Chrysathemum er virkelig smukke sammen. Også fine roser idag men de smukkeste kan jo kun være Martha og storebror.
    Fortsat god søndag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej du var jo heller ikke hjemme, men det var næppe solskin. Vi fik ikke visit af solen i eftermiddag kun da den skulle til at gå ned. Ja det er træls, at solen skinner, når du er på arbejde, så må jeg tage billeder, du kan nyde.
      Ja den ginkgo gad jeg godt have i her hos mig. Ja Bent har taget billederne fra Ferritslev, jeg havde ikke kameraet fremme. Men billedet af Martha har Per taget med Bents kamera :)
      Tørstetræet er fantastisk, men det er børnebørnene bestemt også :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Wow! - nogle dejlige billeder. Både i din egen have og på Fyn er der virkelig knald på træernes farver. Skønt at vi når at få de flotte farver med, inden det hele visner og flyver væk.

    Hav en god uge!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla
      Ja det er dejligt, at vi får lidt af festfyrværkeriet, inden det er slut og bladene ligger på jorden.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Hvor er det bare nogle flo tre billeder 😊 og lille Martha, hvor er hun sød. Arthur ser sås Tor og fin ud ved siden af hende. Tak for kigget.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Ulla
      Skønt du også fik kigget på dette indlæg.Arthur bliver jo også 4 år til januar, han er rigtig blevet storebror og sød - ikke som jeg frygtede lidt træls.
      Knus og god dag til dig

      Slet