søndag den 14. januar 2024

I dagens anledning

 Kommer der billeder fra juni 2022

Vi må jo fejre det nye regentpar, desuden har jeg en søn, som er heldig at have fødselsdag på denne særlige dag. 

Jeg starter med billeder fra fredag:

Hellerup og marken klædt i hvidt
en tur af Rødebro, jeg kom ikke så langt, det var stadig glat, og et fald må være nok.
Jeg er i øvrigt så heldig, at jeg slet ingen smerter har efter faldet
Solen begyndte at gå ned
smukt var det bestemt
der blev taget mange smukke billeder sidst på eftermiddagen d. 11. januar her på Fyn
Vi var en tur i Billigblomst fredag:


5 primulaer for 60 kr. jeg passer godt på dem, de skal gerne plantes ud i haven, inden de går ud, de får lidt vand hver dag.

Juni 2022 nogle af de bedste billeder fra min have i juni 2022









Det var lidt vemodigt at kigge de gamle billeder, og jeg vil gerne se haven igen, men vi har ikke fortrudt et sekund. 

I må have en dejlig dag.
Vi slutter af med R. Tamarindos, det er min søns yndlingsrhododendron, ham der fylder år i dag.


16 kommentarer:

  1. Tillykke med både sønn og nytt kongepar. Flotte primula, og så billige de er. Deilige sommerbilder. Det er godt å kunne minnes sommeren som var nå.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit
      Ja det var fine primula, men de er også fra Billigblomst ;) Ja det er rart at se sommerbilleder nu.

      Slet
  2. Ja, jeg kan bare sige tillykke med endnu en søn, og sige at dine billeder fra både nutid og fortid skaber en smuk og festlig stemning som passer fint til dagens fejringer. Jeg tror I har fået mere sne end vi har, for her er det hele regnet væk i går, men det passer mig sådan set godt at vi nu er blevet fri af isbelægningerne, som ikke var hyggelige at gå på. Kulden kommer igen tror jeg, men det er også ok. Mon ikke vi slipper for en del snegle i år?
    Herligt gensyn med Høneballehaven Lisbeth!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla
      Det er dejligt med lidt forårsbilleder. Ja vi har nok fået lidt mere sne, men det er heldigvis væk, så jeg kunne nå at gå en ordentlig tur, inden næste kuldeperiode og sne kommer. Måske er vi heldige at slippe for snegle, men helt sikkert er det vist ikke. Her i haven så vi ikke snegle, men udenfor haven gjorde jeg. Dog ikke så mange som på Samsø.
      Jeg håbede, at vilIe nyde gensynet
      Knus

      Slet
  3. Tillykke med sønnen. Mit yngste barnebarn fylder 17 i dag, så der sker sandelig noget i dag 😀
    Uh, hvor vil jeg håbe, Ulla får ret i, at der går mange snegle til i kulden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ellen
      Ja min søn er jo noget mere end 17 år, men tillykke med dit barnebarn, min søn blev 41. Ja lad os håbe vi slipper for snegle i år.

      Slet
  4. Til lykke med både søn og konge. Som Ulla ser jeg frem til at slippe for isbelægningerne. Det er irriterende hele tiden at skulle passe på ikke at falde. I må være spændte på at se, hvordan jeres have udvikler sig i 2024.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Tak for det, ja de isbelægninger er ret generende, man kan ikke gå en ordentlig tur. Jeg fik en i dag, inden det næste kommer, men det må godt blive væk. Ja det bliver spændende at se.

      Slet
  5. Ja noget er det da tøet.. Men man skal passe på om morgenen, når det smeltede vand er nattefrosset. uha.
    Jeg tvivler på sneglene er ret meget reduceret. De har jo haft gravet sig ned,. Jeg var ude og grave efter jordskokker forleden, under et tykt lag sne. Jorden var kun frosset i en lille skorpe.
    Smukke sommerbilleder fra Samsø, men jeg tror jeres nye have vil være lige så flot til sommer, nok anderledes, men flot.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det meste er tøet, men måske kommer der nyt. Ja jeg tør heller ikke gå ud om morgenen, man ved aldrig, om det alligevel er glat. Jeg tror heller ikke, jorden er frosset ret langt ned, ligesom jeg heller ikke helt tror på, at sneglene er døde.
      Jeg tror og håber også, at haven her bliver lige så flot, bare mindre.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Hej Lisbeth
      Jo, det hvide derude er da kønt (nu er det hele væk igen) men det slår ikke varmen og skønheden i sommerbilleder fra Høneballe Haven. Ærgerligt at du ikke har kunne få lov at besøge haven igen, men billederne og minderne kan ingen tage fra dig.
      Primulaer er en rigtig køn plante, her i den kolde tid, desværre er de ikke så glade for varmen i vore stuer. Håber du holder liv i dem til de kan plantes ud. De er så fine at have i haven.
      Tillykke med sønnen.
      Vi har også været til fødselsdag idag, dog have hun fødselsdag i fredags. Det var hyggeligt, men desserten måtte udsættes lidt da vi jo lige skulle se vores nye konge blive udråbt. En stor dag for mange. De 2 oldemødre der var med (den ene, min mor) kunne sige at det er den 4 regent i deres tid.
      Fortsat god aften
      Knus Anne

      Slet
    3. Hej Anne
      Ja for en tid er det hvide væk, men hvor længe? Billederne har jeg heldigvis som et evigt minde.
      Primulaerne bliver vandet hver dag, så håber jeg, at vi kan nå og få dem plantet ud. Ja selvfølgelig skulle I se den nye konge blive udråbt. Jeg har set tv hele dagen :) man må jo følge med, jeg skulle ikke til fødselsdag, men min fødselar var selv på slotspladsen.
      Det er utroligt, at nogle kan sige at de har oplevet 4 regenter, sådan en kender jeg også, han er 97.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth,
    Sikke billeder du viser, jeg har siddet længe og bare nydt det fantastiske billede af solnedgangen og træerne det er sååå flot!!
    Og de skønne billeder fra Samsø i jeres tidligere have. Godt I ikke savner haven, men for mit vedkommende ville jeg ikke kunne forlade sådan en have, uanset hvad, men jeg ved godt det var en stor have og det kræver meget, og hvis man føler man altid er et skridt bagud, kan det blive lidt stressende, sådan har jeg det jo med skoven, men jeg har overbevist mig selv om, at det vigtigste er at nyde vores planter og pyt med ukrudtet. Jeg får det til at lyde så nemt, men som du godt ved bruger jeg jo også mange timer på bare at holde det nogenlunde, og vande når det er tørt, så ja det er et stort arbejde og derfor giver det mening med en mindre have, og jeg er helt sikker på at I nok skal få lavet det rigtig flot på Hellerupvej.
    Vi fik sne i nat, ikke meget ca 0,5 cm men der ligger stadig is så nu er det rigtig farlig at færdes ude, vejene var meget glatte i formiddag da jeg kørte på arbejde, og i nat skulle det blive temmelig koldt, nu er der - 7 grader.
    Primulaerne er dejlige, de dobbelte er flotte og mine kommer år efter år i skoven, hvor jeg planter dem når de er færdige indenfor.
    Den sjove indendørsplante du gav mig med indument agtige blade vokser og er pæn stor nu, jeg må have den i en større potte.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Dejligt at du nyder mine billeder, det gjorde jeg også, da jeg fandt dem frem. Jeg elsker min gamle have, men det var for hårdt for os begge med hus og have, vi var også meget trætte af sejlturen og af at bo der. Det var dejligt at se og nyde det, der kom op og blomstrede, men det er ok nu at være her, det har vi det godt med, der kommer jo også meget er i min mindre have. Ja her var det også glat, så jeg har ikke været ude i dag. Det blæser som sædvanlig ret meget, men her er kun 2 grader.
      Jeg er glad for primulaerne, de skal nok blive plantet ud.
      Det lyder ellers godt med den plante, jeg gav dig. Kan du ikke prøve, om du kan lave en til mig, min gik desværre ud. Prøv med et blad, måske kan du google den og se, hvordan man laver en aflægger.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  7. Der var meget at fejre i går. Tillykke med sønnen.
    Primulaerne lyser dejligt op. Jeg stiller dem køligt om natten, så kan de i grunden holde i lang tid, men jeg har ikke tålmodighed til at gemme dem til foråret.
    På en måde kan jeg godt forstå, du gerne vil se Høneballehaven igen, men en have udvikler sig, og det vil være en anden Høneballehave, hvis du ser den igen. Du vil risikere at blive skuffet.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det var der, tak for det.
      Jeg har desværre ikke rigtig noget køligt rum, men hvis jeg holder den med vand flere gange om dagen, så klarer den det, og så kan den komme ud i haven.
      Du har ret, mange har advaret mig om at se haven igen. Men sådan har jeg det ikke, jeg vil bare gerne hilse på de enkelte træer igen og konstatere, at sådan ser det ud nu.
      Hilsen Lisbeth

      Slet