fredag den 18. august 2017

Ikke et øje er tørt

så glade er vi her i Høneballehaven for de 24 mm, vi fik, det er bare super godt. Andre steder er der ikke en tør plet i haven, skyerne rammer ustandseligt nordpå, jeg føler med jer.
Roserne hang selvfølgelig med hovedet i morges, men hele haven var glad, se bare her:


 fårene var nok også glade for regnen

 men det var nok ikke helt godt
for de uhøstede marker
I går var jeg hos Cecil for at plukke blommer
jeg tog kun et billede, men det er da også fint, artiskokkerne var lige så flotte efter blomstringen.
Hun har rigtig mange, men bruger dem kun til pynt.
I dag havde vi besøg af Jonatan og hans mor til stor glæde for både hundene og drengen.
 Gladiolus der kommer igen hvert år uden at blive taget op
 udsigten er skøn
 både her
 og der efter sådan en gang regn
 pergolaen er stadig
et kunstværk at se på
Roserne:
 Caroline de Monaco
 også her
 Rose de Tolbiac
 Fighting Temeraire
 Golden Buddha
 Grace
 Margaret Merril
 Mme Alfred Carriére præsterer endelig lidt blomster efter sit knæk sidste år
 Poets Wife
Wild Edric
Til slut den hilsen jeg har lovet Anette
Jeg tænkte nemlig på dig i morges, da jeg så der var besøg på hjertet jeg har fået af dig <3
Rigtig god weekend - her er lovet regn til aften, men det ser det nu ikke ud til.


24 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Der var I heldige :-) her fik vi kun 14mm. Det er nu også ok. Min have er også glad. Idag har det mest været skyet men indtil videre tørt.
    Ja artiskokker er flotte i blomst men det med at spise dem har jeg aldrig helt forstået.
    Herligt med besøg af en legekammerat. Endelig en der ikke kom for at kigge på blomster tænker hundene nok :-)
    Smukke kig i haven og pergolaen er ingen undtagelse. De gyldne roser er dagens favoritter :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var vi, så fik vi 10 mere end jer. Dejligt med glade haver, samme vejr her.
      Cecil spiser heller ikke artiskokkerne, de er så kønne, at hun ikke kan nænne det, for den smule føde der er i dem.
      Ja du kan tro, Bellis nød, at der var en, der ville kaste koglen, Schippo nød at blive nusset.
      Tak for det - også god aften til dig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Så godt at du fikk så mye regn, og du er jo ikke vant til å få så mye på en gang.
    Deilige roser, og Caroline av Monaco er så fin!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det var store mængder regn for os.
      Jeg er også glad for Caroline de Monaco.
      Klem

      Slet
  3. Det var da perfekt! Regn og opklaring det kan planterne lide, det ser godt, grønt og frodigt ud. Roserne ser godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er så godt, alle er glade incl planterne :) Roserne er nok ikke så glade i dag, vi fik mere i nat.

      Slet
  4. Det var da så glædeligt at i fik en ordenlig gang regn derovre på Samsø, i har da også trængt.
    Man ser jo nærmest hvordan det hele det smiler af glæde.
    Pergolaen den er altså smuk :o)
    Masser af knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det var dejligt, nu lader det så til at fortsætte.
      Ja glæden er stor både hos os og planterne.
      Ja jeg synes, at pergolaen så så flot ud fra den side :)
      Knus til dig

      Slet
  5. Dejligt at i endelig fik noget vand. Nu er jorden da vist ved at være mættet her og jeg kunne godt tænke mig noget tørvejr, men det ser det ikke meget ud til. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja endelig nåede det også os, mon ikke også mine planter også snart er ved at være tilfredse, så vi er også med på sol og varme nu.
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Skønt, at regnvejrsskyerne endelig kunne finde vej til Samsø - haven ligefrem strutter ovenpå den gode skylle, I fik 😊 Her får vi en ordentlig omgang stort set dagligt + det løse, og haven her er helt smattet. For første gang i de næsten 30 år vi har boet her, har vi frøer i haven, der hopper lystigt rundt efter hver omgang regn - undrer mig lidt over det, da vi jo ikke har havedam/andet, men de store mængder regn må jo så være nok for dem. Hyggeligt med besøg af Jonatan - så var Bellis nok glad 😊 Dine roser står så flot - her er der knopper i de fleste, men de mangler sol. De gyldne stjæler opmærksomheden på denne årstid - der er brug for de varme farver 😊 Flot blomst i artiskokken. Pergolaen ser bare fantastisk ud!
    Rigtig god dag til dig 😊
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det var dejligt, men nu må det godt holde, jeg kan ikke en gang gå morgentur, for det styrter ned nu. Tænk at det er så vådt hos jer, at I har frøer, der hopper rundt. Der er nok også snegle, men det er nu hyggeligere med frøer :)
      Ja du kan tro hundene var glade for Jonatans besøg :) og han var også glad.
      Ja vi mangler sol, gad vide om der snart kommer noget mere stabilt vejr? Det ville være dejligt.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth!

    Alldeles, alldeles underbart när hela naturen och trädgården sträcker på ryggen och välkomnar det sköna regnet! Allt har hukat med krokig rygg i torkan under lång tid. Har faller också regn, massor av regn som började i natt.

    Och pergolan är ju så tjusig, ett riktigt konstverk är den!

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det er så godt med noget regn, når man ikke får ret meget normalt. Det glæder mig at høre, at regnen også er kommet til jer.
      Tak for ros til pergolaen.
      Kram

      Slet
  8. Så blev der endelig lidt til jer også af de våde dråber. Vi skal altså helst ikke have mere... !!
    Så godt at Alfred rosen lige når at komme i blomst igen efter sit fald sidste år.
    Blommer fra Cecil, det lyder da lækkert. Artiskokken er smuk og for de kreative er der jo uanede muligheder.
    Ha' en dejlig weekend.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja nu har vi fået en del, så vi kan klare os noget tid, lad os bare ønske sol og sommer nu, det er på høje tid.
      Ja jeg blev også glad, da jeg så blomster i Alfred rosen.
      Det var lækre Reine Cloder vi fik hos Cecil, der er mange, så jeg tager nok en tur mere ud til hende.
      Ja artiskokken er noget helt særligt.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  9. Hej Lisbeth

    Tillykke med en ordentlig omgang regn.

    Her har de adviseret dagsregn og det fosser ind imellem sådan med at det hele står i et. De 24 er vi oppe på allerede...

    Men der er jo bestilt indian summer til om ikke alt for længe:)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak for det, det er dejligt.
      Her kom også mere efter de 24 :)
      Ja lad os håbe, at vores bestilling bliver hørt, det kunne være dejligt.
      Tak i lige måde.

      Slet
  10. Tusinde tak for den kærlige tanke fru Høneballe <3 De vinbjergsnegle er altså pæne, men for hulan da ikke også de har næsten ædt alle mine dahlia, sammen med dræberne. Overvejer helt at droppe dahlia...
    Lækre natur og oversigtsbilleder, og pergolaen er fascinerende.
    Skønneste dag Knus fru Nielsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak fru Nielsen :)
      Ja de er pæne, men jeg ved godt, de også er hårde ved dahliaerne. I potten hvor hjertet står er der dahlia, så jeg fjerner dem, når jeg ser dem der.
      Tak for det og skønneste dag til dig med
      Knus fra fru Høneballe <3

      Slet
  11. Kære Lisbeth, din have ser skøn ud som altid 😊, og du kan få lidt af det vand vi har fået, nemlig 160 mm den sidste måned, i tirsdags 34 mm på 20 minutter, så...... Her har roserne svære kår, men dine ser skønne ud 😊, forsat god weekend 😊Kh, Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit
      Tak skal du have, ja vi har heldigvis ikke fået så meget, men I har da haft noget skybrud, kan jeg forstå.
      Vi har fået 41 mm siden i fredags, så vi er svært tilfredse.
      God søndag
      Kh Lisbeth

      Slet
  12. Härligt att ni fick lite efterlängtat regn :) Vi trädgårdsmänniskor är lite annorlunda som önskar väta. Här har kommit mycket de sista 14 dagarna och nu börjar jag så smått hoppas på en svampsäsong.

    Kram, Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja vi var meget glade for regnen, det er der nok andre, som ikke er :)
      Ja måske er der håb for en god svampesæson.
      Kram

      Slet