torsdag den 24. august 2017

Manglende internet

var skyld i min ufrivillige pause på bloggen i går. Jeg kan nu bedst lide selv at bestemme, hvornår jeg skal holde pause. Vi fik skiftet antennen, det hjalp, den har holdt i 5 år. Siden 2012 har vi haft en fantastisk forbindelse gennem Samsø Bredbånd, derfor de mange billeder :)
Her kommer billeder fra de sidste par dage:
 så fint var det, da jeg startede, men disen lettede hurtigt
 derfor er der køer
og heste på billederne
 I haven havde edderkopperne haft travlt



 dejlige høstfarver
 roserne er godt i gang
der er mange knopper og blomster
 Charles Austin
 Ghita Renæssance
 Lady of Shalott
Mary Rose
Her kommer billederne, jeg skulle have vist i går
 Hydrangea aspera Hot Chocolate
 Egebladet hortensia/Hydrangea quercifolia
 og blomsten
 flotte frøstande på Martagonliljen
Perovskia
Rosenbilleder fra tirsdag:
 Flora Danica
 Frederic Mistral
 Giscard d´Estaing
 Hansestadt Rostock
 Lady Salisbury
Novalis
Og hvad laver Bent så i denne tid:
Han er snart færdig med at male huset, det har pyntet gevaldigt.
 Aftensolen på pergolaen
Her er den, tirsdag aften
Fortsat god aften

29 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage :-)
    Perovska er bare så dejlig med de blå farver på denne årstid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :)
      Ja det er den, desværre er min ikke så glad for at bo i min have, den bliver i hvert fald ikke større.

      Slet
  2. Godt at du er "på" igen - internet vil vi helst ikke undvære....
    I går morges var bare den smukkeste morgen længe, på min vej til arbejde kørte vi igennem mosekonebryg alle vegne og solen var på vej op, det var utroligt smukt.
    Dine roser lægger da an til en super afslutning på sæsonen.
    Hvorfor hedder den hortensia Hot Chocolate? Er den ikke hvid/lys - men måske med mørke stængler?

    Dejligt med en mand der "lige" kan male huset, det pynter i hvert fald og er jo også nødvendigt fra tid til anden.

    Ha' en dejlig aften, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Nej det er bestemt ikke sjovt at undvære internettet.
      Mosekonebryggen lettede desværre for hurtigt her, selvom jeg gik før kl. 7. Dejligt at I kunne nyde den hos jer.
      Ja det bliver en helt vild rosenafslutning i år.
      Nej hortensiaen har mørkt løv, men det ses bedst inden blomstringen. Den kan blive ret stor, men det varer nok nogle år.
      Ja Bent er god til at pynte huset, det er et stort arbejde.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  3. Hej Lisbeth. Godt at internettet er kommet tilbage igen, så vi kan nyde alle de dejlige blomster :-). Det ser godt ud med nymalet hus, god arbejdslyst til Bent.
    Her byder weekenden heldigvis på tid i haven, jeg glæder mig :-). Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja det er skønt, så kan jeg dele mine blomster med jer :) Tak for det, ja det pynter bestemt på huset.
      Jeg kan godt forstå, du glæder dig til havetid.
      God fornøjelse.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Godt der kom hul igennem fra Samsø igen. Det er noget skrammel når det internet det driller. Idag var vi uden næsten 2 timer på arbejdet og det er godt nok træls for så virker hverken kasseapparat eller dankort terminal. Man bliver godt nok frustreret.
    Ja nu er det edderkoppernes fest og hvor jeg hader det, ikke at jeg er bange for dem men hvor jeg hader alle de spind jeg går ind i og iseær når de sidder i hovedhøjde :-(
    Jeg er godt nok misundelig på dit rosenflor. Der er ikke meget gang i mine. Dem der er gang i har til gengæld mange blomster så det er da positivt.
    Det ser flot ud Bents maler arbejde. Det passer jo også rigtig fint at få det gjort nu hvor stokroserne er færdige eller alligevel er væltet.
    Aftensolen på pergolaen er da dagens billede. Det er virkelig smukt.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er heldigt, jeg kan godt se, at det ikke er sjovt i en forretning, når det driller, godt det kun var to timer, selvom det var længe nok.
      Du har ret, det er ubehageligt at rende ind i edderkoppespind.
      Godt der er mange blomster i de roser, der vil noget.
      Ja stokroserne var ved at være færdige, så Bent kunne komme til at male.
      Jeg synes også, det var smukt med aftensolen på pergolaen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Det er både smukt med morgendis og aftensol på Samsø. Og Samsøs rosenhave kan jo byde på en perlerække af smukke roser. Hils handymanden og sig, at det bliver flot.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det er det bestemt.
      Det begynder at hjælpe på muligheden for at vise endnu flere smukke roser.
      Tak det skal jeg gøre.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Hei Lisbeth.
    Nydelige bilder du har tatt fra solen står opp til en fantastisk solnedgang. Solen som skinner på pergolaen er bare flott.
    Jeg er imponert over alle de fine rosene dine ennå nå så sent.
    haven din ser flott ut og må være veldig stor?
    Ønsker deg en fin fredag og helg
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Turid
      Tak skal du have, ja jeg fik nogle gode billeder.
      Ja haven er 2500 m2 så den er pænt stor. Nu skal roserne til at i gang med 2. blomstring, det er dejligt.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Ja, uten internett ingen blogg. Så vi får håpe at det fortsetter godt hos deg. Vakre roser,og det er jo god vekst på de hos deg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Nej det jo det, mon ikke antennen klarer 5 år mere nu.
      Ja der er god vækst på roserne nu.
      Klem

      Slet
  8. Godmorgen Lisbeth

    Heroppe er det vejret der bestemmer - regner det er det så godt som umuligt:)
    og jetg fik da de fleste af dine billeder at se, men hvis jeg forsøger at se dem i stor version, så tager det bare så laaaang tid.

    Nå, dejligt med martagonfrø, og du har ret de ser rigtig godt ud - og lover jo godt!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgern Karsten
      Ja det er ikke nemt for dig i regnvejr. Der skal tålmodighed til at se mange billeder, når man er deroppe, det kan jeg godt forstå, hvis du ikke har.
      Ja det lover godt med martagonliljerne, der er flere frø på andre, men ikke så mange som på den.
      Tak i lige måde

      Slet
  9. Ja, man vil helst selv kunne bestemme, om man kan bruge internettet. Roserne er selvfølgelig smukke, men der er nu ikke noget bedre end at få husene frisket op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er bestemt bedst selv at kunne bestemme, og det skal helst være hele tiden, man kan bruge det.
      Det pynter gevaldigt på husene ja.

      Slet
  10. God morgon Lisbeth!

    Gott att ni kunde fixa uppkopplingen igen, jag blir alltid stressad om tekniken fallerar. Förmodligen för att jag inte kan något.

    Härliga bilder från Samsös vackra natur och som alltid, från din frodiga och inspirerande trädgård.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det var dejligt, jeg bliver også stresset af ikke at kunne komme på nettet.
      Tak skal du have.
      Kram

      Slet
  11. Så fantastisk smukt et vejr i altid har på Samsø.
    Ja jeg fatter det slet ikke. Her er næsten altid vind og regn.
    Albert-August blev i går i skolen spurgt efter hvad Danmark er kendt for ude i verden.
    Han svar var det omskiftelige vejr på få minutter. At vi alle har meget forskelligt fodtøj som indikere vejret. Ingen af delene har man i andre lande :)))))
    Et ret godt svar syntes jeg!

    God dag til jer
    Knus

    Charlotte

    P.s
    Huset ser fantastisk ud altså.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja vejret må siges at være noget bedre her end hos jer. Vind har vi dog også næsten altid, men heldigvis også mere sol og nærmest ingen regn.
      Det var et flot svar fra Albert-August :) og han har jo ret.
      Tak i lige måde
      Knus
      Lisbeth
      Tak

      Slet
  12. Ja vi er efterhånden blevet noget afhængige af det internet:-) men hvis vi ikke havde det, havde vi jo heller ikke kunne blogge og være på facebook :-)
    Roserne er slet ikke klar til efterår endnu, håber på at vi får en rigtig god sensommer.
    Flotte billeder med spind, det ser så fin ud.
    Godt arbejde Bent har lavet.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja det er nærmest uundværligt :) især hvis mna gerne vil blogge og på fb.
      Ja lad os håbe på en god sensommer, hvert år omkring den 1. håber vi på bedre vejr den næste måned, det har været skuffelse på skuffelse.
      Tak skal du have, ja det pynter på huset.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  13. Dejlige stemningsbilleder fra din smukke have :)
    Uha det er træls når internettet ryger. Så opdager man virkelig hvor afhængig man er af 'det skidt' ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kira
      Tak skal du have.
      Ja vi er meget afhængige af det skidt, men godt det findes :)

      Slet
  14. Halløj fru Høneballe. Det er sandelig ikke rart at blive smidt ufrivillig af nettet. Så kan vi rigtig mærke vores afhængighed!
    Hvor er den egebladet hortensia smuk, den er ny for mig. Og flittige Bent maler hus, - det ser godt ud, kan du hilse ham og sige. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Halløj Fru Friis
      Nej det kan man ikke leve med ret længe, vi er meget afhængige af det skidt, som der var en der skrev.
      Ja den egebladede er en fantastisk plante, den har jeg ellers haft i mange år, søstrene Friis må en tur herover, men I skal andre steder har jeg hørt.
      Det skal jeg nok hilse Bent og sige :)

      Slet
  15. Thank you for an enjoyable blog, I look forward to more of the same in 2017.
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet