tirsdag den 1. august 2017

August ønsker - og vi vandt.

Morgenturen i dag gik til Bertels Bakke, her kan man se både hav, marker og en vindmølle.
Vi vandt: se bare her vi fik flest point i bedst og værst på DMI. Flest solskinstimer og færrest mm. Det er ikke lyv, når jeg siger, at Samsø er en solskinsø, vi vandt endda over Bornholm. Men regn kniber det med, mens mange andre har måttet holde sig indendøre i dag, har jeg haft travlt i haven.
En stor tung sky nærmer sig, men jeg tror, den trækker over os uden at give vand.
Her kommer billeder fra juli:
 Clematis Blue Angel
 Polish Spirit
 Södertälje
Cl. Xerxes er startet forfra med at blomstre
 Floks fra Linda Borg, er den ikke fin.
 Floks i modlys
 i går måtte jeg vande denne hortensia, i dag vandede Bent Gunneraen.
 Aftenlyset
Roser 31.7.
 Jacqueline du Pré
 La Paloma
 Morning Mist
 Morten Korch
Queen Elisabeth med første blomst i år
 The Poets Wife
Rosenresli er højt oppe i moreltræet, besøgende er meget imponeret over den.
Billeder fra i dag:
De lægger også mærke til den store Gunnera, når de kommer kørende.



 som I kan se mangler vi ikke solskin
 liljerne står flot i skoven
Stauder bag pergolaen
 Aloha
 Augusta Louise
 Caroline de Monaco
Grace
 til slut solnedgangen fra i aftes
over Høneballehaven.
Fortsat god aften, i morgen holder jeg en pause og tager på tur.
Nå ja ønskerne var jeg ved at glemme:
Kun lidt vind - ikke for meget varme, altså mellem 20 og 25 grader. Regn om natten på Samsø og Nordfyn, er det ikke ok ønsker?

26 kommentarer:

  1. Helt ok ønsker - jeg krydser fingre for, at det lykkes. Her ønsker vi os tørvejr både nat og dag! I dag har det været en skøn dag med sol fra morgenstunden, hvor vi sang morgensang for et sølvbrudepar. Solen holdt ved helt til kl. 18, hvor de første regndråber faldt, da jeg kørte den sidste omgang med plæneklipperen. Og så kom regnen så - igen - for fulde gardiner. Der er åbenbart ingen mellemvej!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja lad os håbe, ønskerne går i opfyldelse. Jeg kan godt forstå, at I gerne vil have tørvejr, godt I havde solen så længe.

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Det er helt ok ønsker, men kunne du så ikke sende lidt sol og tørvejr til Silkeborg i morgen mod vores styrtregn i nat? Jeg er ved at få pip af alt det vand - det er tredje dag i træk med disse meget voldsomme byger og torden. Det undrer ikke mig, at Samsø vandt DM i sol og tørvejr - har jo selv set, hvordan regntunge skyer styrer uden om øen 😊 Du har stadig mange roser i gang. Her er de ved at skyde og sætte bittesmå, nye knopper - egentlig godt nok, at de fleste er på pause, for de, der blomstrer, rådner væk. Du har så mange fine klematis - noget, jeg altid bider mærke i, fordi det ser så dejligt ud, at de vokser op i træerne. Godt, at du er glad for floksen😊 Flot, flot solnedgang og dejlig morgentur 😊
    Fortsat god aften og rigtig god tur i morgen - du må hilse Anne og Cecil mange gange!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Godt du synes det, så håber jeg, du får solskin i morgen.Jeg kan godt forstå, I er trætte af regnen. Ja du oplevede selv, at skyerne gik forbi os herovre.
      Godt der er ved at være gang i dine roser, vi håber, regnen bliver væk fra jer til de har blomstret.
      Ja jeg er glad for både floks og dahlia.
      Tak for det - det skal jeg nok.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth. Det er nogle gode ønsker - jeg håber, de går i opfyldelse:). Hvor er dine roser bare flotte og så mange du har i blomst, men det er jo nok vejret der er medvirkende til det hos jer. Vejret her er underligt, det har lynet og tordnet her til aften og meget mørke skyer drev henover, men kun en lille byge kom der. Jeg har også vandet i dag, alle krukkerne skulle vandes godt igennem, nu kunne de ikke længere klare sig med regnen i ugens løb. Spændende hvor du skal hen i morgen - god tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja lad os håbe det, ja der er mange i blomst, men jeg har jo også mange, og de bliver ikke ødelagt af regnen.
      Tænk at du måtte vande i dag, jeg har ellers hørt, at I har fået meget i Nordjylland.
      Tak for det.

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Tillykke med 1. pladsen selv om det ikke er lutter lagkage alt sammen
    Ja vi fik så 2. pladsen sammen med Middelfart kan jeg se. Det er nu heller ikke nogen overraskende. Der var ikke noget regn til os idag og det har været fint havevejr så det er blevet nydt.
    Ja Gunneraen er imponerende og snart er det min tur til at nyde synet. Der ser ud til at der også stadig er roser at se. Billetten er booket :-)
    Det der ønske er jeg helt med på og måske hvis vi er to det kan gå i opfyldelse.
    Vi ses 😊
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for det og i lige måde med 2. pladsen :) Nej regn får vi ikke, der er en stor mørk sky mod vest, det har der været længe, den bliver nok derovre.
      Ja snart må du nyde synet af gunneraen, som bliver vandet jævnligt for at holde gejsten. Det lyder godt, at billetten er booket, de lover godt nok regn, men det skulle da være mærkeligt :)
      Ja lad os håbe, at vores ønske går i opfyldelse, måske ikke lige næste onsdag :)
      Ja vi gør så :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Det er jo deilig med sol, men vi hageeiere behøver noe regn også. Så synd at du ikke får noe av det.
    Nydelig solnedgang!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er det bestemt, men lidt regn vil være ønskeligt, så må vi se, hvornår det kommer.
      Tak for det.
      Klem

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Imponerende at så meget holder sig dejligt grøn selvom i kun vander visse udvalgte planter, og mon ikke i får lidt de næste dage?

    God tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Karsten
      Ja det er ikke til at forstå. Jeg har desværre minde tvivl. Sådan er det herovre hvert år.
      Tak for det.

      Slet
  7. Good morning dear Lisbeth,
    It's beautiful to see that your garden is still so beautiful lush and green without having enough water.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      Thank you we are lucky that it is´nt brown and dry to look at.
      Thank you and same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  8. Stort tillykke med sejren. Ville ønske det var os mod nord der var løbet af med den. Men nej her øser konstant ned. Bare det kunne fordeles lidt bedre.
    Men hørte også de sagde det var den værste sommer i 38 år.
    Det kan jeg bestem sige ja til.........
    Rigtig skøn ferie til dig.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Tak for det, ja det øser så absolut ikke ned her, de lover godt nok regn i nat, men jeg vil se det, før jeg tror det. Ja det ville være godt med bedre fordeling.
      Ja det skal nok passe, der har ikke været meget sommer endnu.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth.
    Det ser alligevel frodigt ud i din have. Flot som altid.
    Du har ikke her i sommer vist foto af Cafe Rosen. Har den det godt? Min er meget lille i blomsterne, skal den være det? Det er en yndig lille sag.
    Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja i betragning af så lidt regn, ser det bestemt fugtigt ud. Café Latte er blevet lidt skadet af regnen, jeg synes ikke, at den er så lille i blomsten, Jeg skal nok sætte ind næste gang, den blomstrer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Når man sopper rundt i vand, som vi gør, er det svært at forestille sig, at det er nødvendigt at vande. Jeg glæder mig til at læse om din tur, som jeg går ud fra handler om planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg kan godt forstå, at det er svært at forestille sig, at det skal være nødvendigt at vande, her er det svært efterhånden at forestille sig regn, men vi mødte lidt byger på vores tur, som ganske rigtigt handlede om planter :)

      Slet
  11. God tur, jeg håber at du får det vejr som du ønsker:-) Jeg er holdt helt op med at ønske noget bestemt vejr og tager det som det kommer - så idag til formiddag måtte græsset klippes fordi det var tørvejr - nu trækker det op, men om det giver vand eller driver forbi, det må vi se :-) Her er ikke brug for vanding og det er jo dejligt.
    Dine roser og deres blade ser fine ud, og det gør den floks fra Linda bestemt også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth
      Det var en fin tur, ja det nytter vist ikke noget at ønske sig noget bestemt vejr, vi må tage det, der kommer. Ja det er fint at være fri for at vande.
      Ja floksen fra Linda er så fin. Roserne er nogenlunde sunde i løvet med enkelte smuttere imellem.

      Slet
  12. Tænkte på dig, da jeg hørte hvordan juli-vejret havde været for Samsø :)
    Som Marie skriver, er det lidt svært at forestille sig, at det sjældent regner, når man selv synes man får rigeligt med vand - og her er der ikke kommet ret meget i forhold til andre steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja ligesom det er svært at forestille sig for mig med mængder af regn, men vi fik en lille forsmag på vores tur.

      Slet
  13. Godmorgen LIsbeth. Dejligt med solskin men det havde været dejligt med lidt vand fra oven til jer også :-) (selvfølgelig kun om natten ik? :-)).
    Vi er lige kommet retur fra solskinsøen, vi var så heldige at have masser af solskin men der kom også nogle ordentlige byger).
    Dejligt at være hjemme igen, har ikke nået en runde i haven endnu men det skal jeg nok nå senere trods regnen :-). God dag til jer. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Mette
      Jeg troede, at du helt havde svigtet, men du har været på farten igen, kan jeg forstå. Du skulle have taget til Samsø i stedet, her kom ikke en gang byger :) Men det gør det nu, jubiii det regner i stride strømme.
      God tur på haverunden.
      Kh Lisbeth

      Slet