Ja det var det i søndags, vi er mange heldige mødre, som bliver begavet den dag. det er dejlig at vide, at de holder af os. Blomsterhandlere og andre butikker lokker meget, men sådan er det med mange mærkedage.
Jeg var så heldig at blive inviteret på tur med Per, Bent var også med. Der skal to til at passe på mig. Per havde penge med, så drengene betalte mit plantekøb. Tak for jer.
som I kan se hyggede vi osLille Malunds Have
Jeg fik også disse fine kugler, som kan flyde i søen, det ser flot ud.
Disse to viburnum
også Benved/Euonimus er fine nuguldvalmue
jeg er glad for gult
disse står sammen med gyldenlak fra Anne.Helårsbedet ser flot ud, nu sker der også noget i det.
brogetbladet judaspenge
Kinesertræet/Koelreutia vi har fik lidt regn i går, kan I se på pæonknoppen, som har lukket sig lidt. Kun 5 mm alt for lidt.
Jeg slutter af med dette fine foto af en vandgran gren, dejlig farve.






Sjove kugler til søen.
SvarSletDen lille krybtomeria ser ud til at have gult løv? Det har jeg ikke set før. Vores har alm. grønt. Men en lige så sjov vækstform.
Jeg skal vist til at tjekke Viburnum familien. Der er da mange flere forskellige, end den vi engang havde der altid blev ædt af larver og så rædderlig ud hele sommeren. Men de dufter jo.
hilsner Gunvor
Hej Gunvor
SletDe var først samlet kuglerne, men nu har de spredt sig i søen. Ja kryptomeriaen har gult løv, jeg må indrømme, at det havde jeg ikke bemærket, men billedet viser det tydeligt.
Ja der findes rigtig mange viburnum, jeg har nu aldrig oplevet, at de blev ædt af larver, du har godt nok mange udyr i din have. Ja nogle af viburnum dufter, i hvert fald Burkwodii.
Hilsen Lisbeth
Hvilken forkælelse Lisbeth! Og flere spændende Viburnum med hjem...
SvarSletFint med en stedsegrøn til Bent som skal hjem og plante alt det nye. Der er meget der trives i haven nu og en del der blomstrer, men navnlig mange forskellige bladfarver og former. Sjove kugler til søen!
Knus fra Ulla
Hej Ulla
SletJa det må man sige, jeg blev meget forkælet. Ja de Viburnum er blevet en dille. Ja Bent har det store arbejde, så han må have plads til noget af det, han kan lide. Kuglerne var en god gave, nu har de spredt sig, men flyder stadig.
Knus
Hej Lisbeth
SvarSletFantastisk med en skøn tur og at Per havde penge med og gik bag dig og betalte dine indkøb :-)) så er det jo ingen sag at tage på handlen. Smukt med de kugler i søen og fin plante Bent har givet sig selv. Dejligt at der også kunne blive plads til den. Glæder mig til at se jeres køb.
Den lille fine gule valmue blomstrer også flot her hos mig og det er en jeg slet ikke har givet penge for, den dukkede op for et par år siden, tror at en fugl har beriget mig med den. Gyldenlakken er også ret flot i farven og passer godt med det gule.
Vandgranen er så fin, den kan jeg godt li` desværre måtte vores fældes for efterhånden mange år siden da de var blevet plantet for tæt på huset. Siden er der desværre ikke fundet plads til en ny.
Fortsat god aften
Knus Anne
God morgen Anne
SletDet blev sent inden, jeg fik set din kommentar, så det var på hovedet i seng, jeg var til træning i går, så bliver jeg meget træt.
Ja det var en fantastisk tur, jeg var rimelig med indkøb, så pengene slot til. Kuglerne er meget fine, men det får du at se, nu har de lagt sig hver sit sted. Den gule valmue har jeg ikke kunnet få til at gro, men nu er det endelig lykkes. Jeg har spredt frø, fuglene ville åbenbart ikke. Ja det er et flot arrangement der ved trappen.
Ja vandgranen er flot, jeg har en svaghed for den, måske husker du den på Samsø.
God dag til dig
Knus Lisbeth
Hvor er du heldig, at dine to nære mænd deler din passion for planter. Og hvor er det herligt, at Bent også kan falde for en plante. Det nød jeg, når Søren gjorde. De fine kugler giver en ekstra dimension til havedammen.
SvarSletHej Marie
SletJa det er herligt at to af mine nære mænd har passion for planter, det har de to andre sønner ikke. Bent og jeg handler planter sammen nu, men det er som regel mig, der vælger, men han er med i beslutningen. Kuglerne er meget fine i havedammen.
Flotte bilder! Nydelig farge på peonknoppen, og du er heldig som har fått litt regn. Det har akkurat begynt å regne her nå, og jeg er spent på hvor mye som kommer. Det er veldig tørt her nå, så jeg håper at det kommer mer enn 5 mm som hos deg.
SvarSletTak Marit
SletJeg har flere pæoner i vente. Det har regnet lidt i dag også, men stadig alt for lidt. Håber du får mere regn end vi gjorde.
Klem
Hvor ser det hyggeligt ud. Hvad er bedre end at sidde ude med madpakken på en dejlig majdag - og så er der tilmed en buket på bordet.
SvarSletJeg sad og blev så begejstret for billedet af brogetbladet judaspenge. Jeg var ikke klar over, at den fås med hvidbrogede blade, så kan den rigtig lyse op.
Hilsen Elna
Hej Elna
SletDet var hyggeligt den majdag, vi nød det og udsigten.
Brogetbladet judaspenge skal man kun have en af, så sørger den selv for resten, den sår sig meget, du må meget gerne få frø.
Hilsen Lisbeth
Sikke dejligt at være på havetur med mændene i dit liv. Men også dejligt at komme tilbage til en have i fuld gang. En herlig tid!
SvarSletHej Sydney
SletJa det var en god tur, og haven er også fin nu, herligt.
Det er en rigtig gode billeder og dejligt at få inspiration. Jeg hørte oprindeligt om din have fra Anton, som er rosenspecialist i Brenderup med salg af mange klatreroser (jeg prøver at få til at gro op i træer). Jeg bor på Samsø, Tranebjerg...
SvarSlet