Det sner med lyserød sne fra vores japanske kirsebærtræ
det ser flot ud, men Bent synes, det er træls, jeg indrømmer, det sviner meget, men jeg nyder synet for tiden.se bare søen, godt er det ikke for den, men det ser flot ud
midt i al det lyserøde har kuglerne flyttet sig og er rykket sammen igen, nu i den anden side af søenen clematis i blomst
en anden gemt i syrenhækken ind til naboen
Egebladet hortensia
guldvalmue er dukket op, dem har jeg ikke før haft held med, men nu kommer de
Kinesertræ/Koelreutia
Klatrehortensia gulbladet
kvalkved med røde blomster købt af Viburnumhaven i en af boderne
i Lille Malund
R. fortunei går i højden, men ikke i breddenR. Laura Morland er jeg meget glad for, køb hos Nonnebo forleden
R. luteum
R. Negligé
Spotty Dotty er ved at være stor
Viburnum popcorn er så flot nu
Der er meget at vise, men I må "nøjes" med disse.
Rigtig god weekend
Ja, ja-da, så må vi 'nøjes':-)
SvarSletDet var dog helt enormt med din lyserøde sne Lisbeth - rent Tivoli med både candyfloss og popcorn! Men også de mange andre blomstrende buske. Jeg havde ikke troet du kunne få presset så meget nyt ind i haven, men der er tilsyneladende ingen ende på det.
Håber du nyder dit forår!
Knus fra Ulla
Hej Ulla
SletJa men godt I kan nøjes :) Vi finder stadig lidt pladser, noget er gået ud i vinter, på den måde kan vi få plads til mere.
Det er nu desværre ikke særligt forårsagtigt, i dag er det hundekoldt og blæsende, lidt regn men slet ikke nok.
Knus Lisbeth
Hej Lisbeth
SvarSletJa men vi er så to der havde lyserød fredag ja og lørdag med. Vil da give Bent ret i at det er lidt træls, det syntes vi da også her, men heldigvis nyder både Mogens og jeg den flotte og overdådige blomstring og så må vi rydde op bagefter :-)
Ja som det ser ud lige nu er dit kamera helt sikker fyldt med skønne motiver. Alle de fine Viburnum ikke mindst, som jeg jo havde lejlighed til at se i torsdags, de er jo nogle af dine nye indkøb som jeg jo ikke havde set, også den flotte rhododendron fra Nonnebo. Den er fantastisk. Lutenum var desværre ikke sprunget helt ud, men er også fin i knop.
Spotty Dotty nyder jeg stadig synet af hos dig, men nu kan jeg, gå ud i have her og kigge på den alt det jeg vil, tusind tak Lisbeth for at jeg måtte grave op og dele, desværre blev den kun til to dele, havde håbet at der kunne ha’ blevet til tre, så der kunne have blevet en del stående tilbage. Der var ligesom kun et par naturlige steder at dele, uden at ødelægge den. Har jo taget nogle bitte små skud fra i bunden som jeg håber på kan blive til noget, men der skal nok noget tålmodighed til. Den sætter jo også frø, så det må jeg holde øje med og så vil jeg prøve at så.
I dag vil vi køre en tur til Bauers Plantesalg. Kunne se i går da jeg ordnede bedene med Hosta at der lige er plads til lidt flere :-))
En rigtig god dag til jer med dejligt familie besøg
Knus Anne
Hej Anne
SletJa hvis vi vil have træet, og det vil vi, så må vi leve med svineriet og rydde op bagefter. Ja der er masser af motiver, men jeg har ikke taget mange billeder i dag, for føj hvor er det koldt. Ja R. luteum er endnu ikke sprunget ud, så vi må vente, men der kommer nok billeder.
Ja du må nyde Spotty Dotty, så må jeg se, om jeg kan finde ud af at lave en til Inge. Du skal såmænd nok få lavet nogle flere, du har gode evner på det punkt.
Ikke dårligt med besøg hos Beyers, det kan ikke nytte noget at mangle hosta, jeg har lige taget billeder af mine, det er så dejligt, når de dukker op.
Tak for det og god tur ti Beyers plantesalg.
Knus Lisbeth
Flotte blomster hos deg, og det ser vakkert ut med alle de rosa blomstene som har falt av. Tenk at du har clematis i blomst allerede. Det er tidlig.
SvarSletGod weekend!
Hej Marit
SletJa det er vakkert med de rosa blomster, så må vi rydde op bagefter. Ja nu er der gang i nogle af clematisserne.
Tak i lige måde
Klem :)
SvarSletKlem :)
SletHej Lisbeth,
SvarSletFantastisk billede af lyserød sne i søen og den blå himmel som spejler sig.
Alt i din have synes at vokse helt vildt, sært i så lille et land, at der er så store forskelle.
Dejlige rhododendron.
Jeg købte 1 Carmen og 1 hvid canadense,
1 henry's lind, 1 brogbladet egetræ, 1 engblomme og et par andre småting.
Synd at rhododendron parken i Brønderslev synes lidt i forfald, men store planter.
Indtil nu har vi fået 19mm regn, skønt, jeg må ud og plante.
Kh Dorte
Hej Dorte
SletJa det er fantastisk med lyserød sne i søen og spejlingerne.
Ja det gror godt her, selvom vi ikke får nær så meget regn som du har fået. Der er kun 8 mm i beholderen
Tak for at høre, hvad du har købt, det lyder godt.
Ja det er da en skam med parken i Brønderslev, den har ellers været flot, jeg har fulgt med på billederne.
Kh Lisbeth
Lyserød sne er da fint, så længe det er frisk, men når det bliver brunt og smattet er det trist. Her har det blæst så meget at de hvide og lyserøde æbleblomster er blevet blandet i græsset. Det ser osse godt ud.
SvarSletVi har fået ca 7mm i dette døgn. Det er ikke nok, men vi skal sætte partytelt op i morgen, så der skal det være tørvejr. Vi udsatte det fra i dag.
Din guldvalmue ligner lidt de sibiriske valmuer jeg har, de er gule og orange. Og kan sprede sig ret godt med frø, hvis de får lov. De lyser så skønt op efter tulipanerne.
hilsner Gunvor
Hej Gunvor
SvarSletJa det er det, vi er vist ved at nå til 2. stadie, i dag skal vi have det fisket op af søen. Nej vi har heller ikke fået nok regn i glasset, men nu lover de i næste uge, lad os nu se, vi kan ikke helt stole på vejrudsigten. Håber I får tørvejr til at sætte teltet op.
Ja guldvalmuerne er endelig kommet til min have, det er jeg glad for.
Hilsen Lisbeth
Jeg tænkte også: Hvor er det flot med lyserød sne - indtil jeg kom til billedet af havedammen. Så tænkte jeg: Nu er der arbejde til Bent igen igen😊
SvarSletHej Marie
SletDet var så flot også i søen, men desværre ikke til at samle op, så det holdt han hurtigt op med. Men selvfølgelig fandt han på noget andet, han ligger ikke på den lade side.
Rosa snø er jo fint, så lenge det varer. For en flott Spotty Dotty!
SvarSlet/Irene
Hej Irene
SletJa det er fint så længe, det varer. Spotty Dotty er rigtig fin.
Fine billeder af lyserød sne. Men det er nok ikke så godt i søen - det bliver til skidt som skal fjernes. Dejligt at se at mange af dine fine rhodo'er er godt i gang.
SvarSletHej Sydney
SletJa det ser rigtig godt ud med lyserød sne, men det er ikke godt for søen.
Ja der mangler mange rhodoer i blomst, de er ikke klar endnu.
Ved første øjekast på dine øverste billeder, troede jeg næsten, at der havde været en ordentlig omgang lyserødt haglvejr forbi
SvarSletDet ser helt fantastisk ud!
Og dine rhododendroner er virkelig flotte — de står jo nærmest og opfører sig som havens egne divaer på den røde løber
Hej Tim
SletJa det var lidt specielt med alt det lyserøde, jeg har nydt synet, men nu er det ikke fint længere.
Rhodoerne er divaer for tiden ja :)
Den hvide klematisblomst er smuk og vist også lidt speciel. Popcorn har både flotte blomster og blade. Er blomsterne helt udsprungne, eller bliver de hvide?
SvarSletHilsen Elna
Hej Elna
SvarSletJeg har ikke nogen sjældne klematis, de er ikke meget for at gro, så Bent er ikke meget for at jeg finder flere, derfor har jeg kun de billige.
Popcorn er helt hvide nu, jeg skal nok sætte et nyere billede ind.
Hilsen Lisbeth