torsdag den 19. september 2024

Sommervejr og købestop

 Ja det bestemmer vi jo selv, men det begynder at knibe med pladsen. Når Bent ind i mellem har tid graver han skvalderkål og Vinca op. Forsythiaen var for stor og ikke særligt pæn, så den røg også op. Ellers er det begrænset, hvad vi har fjernet udover en bornholmsk røn, der havde det dårligt.

Først morgenturen mod Herrested, endnu starter jeg kort efter kl. 7, men det varer ikke længe inden det bliver for mørkt. I de sidste dage har vi haft en del tåge her. 



Smukt i stille vejr

hostaen her blomstrer
denne har mørke stængler og lilla blomster
denne liljes stængel var ødelagt af snegle, men den klarer alligevel at blomstre
denne står fint mellem stenene, når solen skinner dufter den
Neillia affinis købt i foråret
Træpæonbedet med solhatte og Judastræ
 
Fasanbusken set fra en anden side
Glasbær
Brogetbladet Skt. Hans urt og alpevioler
de små rhododendron er nu plantet
R. racemosum
R. viridescens
R. pemakoense
R. tsusiophyllum
De er alle 4 plantet bag de store sten langs flisestien

 
Mia fra Rosenmageren
søen med skygger, kanten overfor er skvalderkål, så der er plads til lidt mere, men det haster ikke
Søen onsdag aften
Der er ikke så meget at vise for tiden, så måske er jeg ikke helt så flittig de næste uger. Jeg venter på efterårsfarverne, det er jo min yndlingstid. Vi får se, jeg er jo glad for at tage billeder. 
I må have en god weekend. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar