onsdag den 12. december 2018

Solskin og dramatiske skyer over haven

Når man som jeg godt kan lide solskin og dramatiske skyer, kommer kameraet frem igen og igen.
Jeg var i haven for at fjerne flere linaria, imens kom solen af og til igennem de dramatiske skyer, det giver helt specielle billeder af himmel og have.

 græsset bliver grønnere

 himlen mørkere

 Spireaen her i stenbedet
blomstrer så fint
 The generous Gardener i toppen af thujaen
 
Hebe i stenbedet
 Portulakken blomstrer igen
Helleborus Sternii står med fine knopper
Roser endnu, det er nu ikke så mærkeligt, jeg har bemærket flere haver herovre, hvor der stadig er blomstrende roser, vi har jo det milde klima.
 Iceberg
 Mia
 Munstead Wood
Summersong
 Bonita Renæssance
Jacqueline du Pré
 en lang tur til havet
nåede jeg også
Jeg håber, at I også har haft en dejlig dag.

19 kommentarer:

  1. Det er godt, du er kvik til at fange vejret med kameraet. Jeres lyse hus er en flot kontrast til de mørke himle.
    Nede på jorden bemærker jeg spiræaens blade - hvor er de fine.
    Og rosen i thujaen er da enormt pyntelig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg kan bare ikke lade være :) hvis jeg ikke har det med, kommer der altid lige noget, jeg gerne ville have taget et billede af.
      Ja spireaen er rigtig fin nu, om sommeren lægger jeg ikke mærke til den, der er så meget andet.
      Ja rosen der i thujaen gør det godt:)
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Ja, himlen er dramatisk rett som det er, og det var mørke skyer hos deg. Utrolig med dine roser som fortsatt blomstrer. Du bor vikelig i milde strøk :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der var drama på himlen, men ingen nedbør. Jeg bor bestemt noget mildere end dig :)
      Klem

      Slet
  3. Flotte solbilleder. Og det med roserne i tjuaen er da bare herligt.. Det ser ud som om træet har julepynt på, hihi. Dine roser er da trofaste, mine har nogle små snaskede forkølede knopper.
    De lover sne de kommende dage??? mon vi kan stole på det?
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Tak skal du have, ja roserne i thujaen er bedre en julepynt :) Mine roser er altid trofaste om vinteren, så må vi se, hvor længe de holder. Jeg tror ikke på noget, før jeg ser det, der kommer sikkert ikke sne hos os.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hei
    Deilig å se grønn hage. Her hos meg har snøen lagt seg over hagen, og jeg ser nok ikke den før til våren.
    Fine bilder!

    Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viviann
      Her får vi sjældent meget sne, men den grønne plæne er også pæn :)
      Tak for det.

      Slet
  5. Sikke smukke billeder med lys, dramatiske skyer og roser!

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth

    Ja tak, det har været en glimrende dag!
    Vores vejr ser ud til at have været meget som dit!
    Morsomt at du har blomster på din sternii, min rt tørret helt ud i løbet af sommeren og er begyndt forfra og står endnu uden blomsterknopper.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Dejligt at det har været en god dag, jeg tror, jyderne blev snydt denne gang.
      Min sternii står endda under nogle cypresser, men den har fået skygge, måske er det det, der har reddet knopperne.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Vi har også set solen idag, men ind imellem kunne jeg også se nogle af de dramatiske skyer, det hele ses dog meget bedre på dine billeder end det jeg kunne se indefra.
    Så fint med både blomster i Spirea og Portulak. Portulak har jeg intet set til siden sommeren tørrede mine helt væk, men mon ikke de dukker op til foråret igen.
    Mia er godt nok en smuk dame, og dejligt at du stadig har en del roser i blomst. Her er der kun ganske få der stadig har lidt farve på.
    Jo tak det har været en god dag, men jeg måtte jo på arbejde, så turen rundt i haven og til vandet skal du have tak for at dele :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Godt I også har set solen indefra.
      Hvis din Portulak ikke kommer igen, ved du, hvor der er nye forsyninger at få. Mine står friskgrønne mange steder, men også de er i rosenbedene. Mia har fantastiske farver, jeg kan nyde den herinde fra, så må vi se hvor længe.
      Godt du så kunne nyde mine billeder fra sofaen :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Fine solskinsbilleder. Din Linaria må godt nok have bredt sig gevaldigt, siden du kan blive ved med at fjerne planter. Portulakken var heldigvis hurtig til at få fat igen efter tørken.

    SvarSlet
  9. Hej Marie
    Ja de stod som tæt bunddække flere steder mellem roserne og hvad værre var i planterne, så er de næsten ikke til at få op.
    Godt at portulakken ikke helt gik til, de er sejlivede.

    SvarSlet
  10. Dejligt at se din frodige Frynset Spiræa og så i blomst! Her får jeg lidt nye planter hjem, som skal pottes op og stilles beskyttet.Jeg lægger grangrene over salgsbedene,så planterne ikke bliver svedne,hvis vi får megen frost. Mange hilsner
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie
      Godt du fik set den, den er jo købt hos dig, den har det fint, men jeg kan bedre lide den nu end om sommeren :) Flere nye planter, det lyder spændende, ja du må passe godt på dem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Dramatiska himlar och molnformationer är fina att fota så jag förstår att kameran följer med. Men du har ju fina saker i trädgården också.

    Nu har jag googlat lagkage och det var som jag trodde det vi ofta kallar tårta.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet