tirsdag den 17. november 2015

Roser med regndråber

12 mm forrige nat giver roser med regndråber og en meget våd have, en enkelt solstråle mellem 13 og 14 i går eftermiddags. Det er ikke meget, jeg får lavet i haven, det er for vådt, men valnøddebladene har jeg stadig travlt med at rive sammen og fjerne fra haven.

se bare her, solstrålen ramte den smukke blomst i New Dawn, som har valgt at komme med en remontering nu.

solen var væk, inden jeg nåede at tage flere billeder, kort efter regnede det, heldigvis var det kun en byge, for jeg havde den sidste besøgende for i år, hun skulle købe planter og kom på el-scooter.
 lidt clematis er der i blomst
 denne her er plukket i vasen, da den blev klippet ned for at skåne det lille træ, den gror op i.
Rozanne kan endnu
 en stokrose bliver stædigt ved
og sumphibiscus har mange blomster
i pavillionen er flere af mine planter blevet opmagasineret indtil videre, så må vi se, om de skal flyttes til weekenden, jeg tvivler nu på, at vi får meget frost hos os.
Penny Lane det må være den sidste
 Astrid Lindgren
 The generous Gardener
 Twice in af blue moon
 gad vide om William Shakespeare når at springe helt ud
Zephirine Drouhin er næsten klar
 Claire Austin nåede det
 og Peace gjorde også
Wollerton old Hall lukker sig nok ikke helt op
Jacqueline du Pré klarer nok en enkelt blomst endnu, så sart og smuk
God dag til jer

25 kommentarer:

  1. Roser med regndråber er ikke det værste vi har :-) Dine er smukke!
    God dag til dig, Lisbeth!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      og med solskin på roserne er det endnu bedre, det har vi i dag.
      God dag også til dig
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth. Hver en rose der springer ud i øjeblikket er n gave :o) er din Pavillon ikke så lun at der ikke sker noget med planterne, hvis der kommer lidt frost ?
    Her skinner solen også i dag, så mon ikke det bliver vejr til en lille tur i kolonihaven.
    Rigtig dejlig dag
    Kh Linda.
    PS.har du en Rosen Akacie ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det har du helt ret i, jeg har også lige set nye knopper, spændende om de springer ud. Nej pavillionen er ikke tæt, og dermed heller ikke frostsikker.
      Ja det er det dejligste vejr.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth
      Jeg kender ikke den rose, den må googles.

      Slet
    2. Det er lige med at læse rigtigt :) Nej jeg har ikke en rosen akacie.

      Slet
  3. Godmorgen Lisbeth

    Bortset fra mørket er det næsten aprilvejr - og nu ryster meteorologerne på hånden igen og forudser langt mindre frost i weekenden...
    Så mon du overhovedet får noget - der midt i vandet?

    Min Jacqueline er også ved at prøve at give det sidste. Men egentlig ville det jo være fornuftigere for roserne bare at lukke ned - og spare kræfterne til næste år!

    Men Alletiders er det med lidt godt at kigge på!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det er et fantastisk vejr i dag, fint hvis vi ikke får frost, jeg tvivler også på, at vi får frost her.
      Roserne får bare et ekstra skud gødning næste år, så er de klar igen. Jeg synes, det er en charmerende egenskab, at de bliver ved så længe, som de gør, så kan vi nyde dem.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Ja nu har selv jeg vist fået vand nok lige et stykke tid. I dag er jeg ved at flytte de sidste stauder der står i potter om i det lille drivhus...så må vi se om det bliver vintervejr eller vi slipper lidt endnu. God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja når du også har fået vand nok, så kan de godt holde lidt igen, men lige nu kan vi nyde solskinnet. Ja det er spændende om vi får vintervejr, risikoen er nok større hos dig..
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Heldige deg som har clematis i blomst nå! Jeg er grønn av misunnelse over den og rosene dine. Her er det bare isroser i dag! ☺

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er dejligt med clematis i blomst, men der er nu kun de to blomster :) Du må altså flytte til Danmark, så du kan få andet end isroser :) ellers må du nøjes med at nyde mine.
      Klem

      Slet
  6. Jeg nyder billederne af dine smukke roser.
    Håber jeg kan få roser til at gro, når jeg engang får flyttet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Jeg håber også, at du kan have roser i Ansager.

      Slet
  7. Ja, vanddråberne er dekorative; men når selv græsplænen føles mudret at gå på, så har vi altså fået regn nok. Godt gået af dine roser og sumphibiscus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er de, men ellers er der ikke meget godt at sige om alt det regn. Ja det klarer det fint.

      Slet
  8. Kære Lisbeth
    Så fik vi set Sumphibiscus i sin fulde størrelse, hvor er den fin, den må lyse godt op i haven.
    Også fine roser.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja jeg har vist vist den flere gangen, ja den er fin i haven nu.
      Tak ja med regndråber.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Idag har da været helt hæderlig her vejrmæssigt og solen har vist sig. Ja vi tager hvad vi jan få og glæder os over det fo vi ved jo at det hurtigt skifter om. Håber så at du har fået lidt solbilleder for mon ikke i set den hos jer også :-) Du kan da stadig byde på en del i blomst. New Dawn er meget smuk i solstrålen det har du helt ret i. Her er der også knopper men jeg tror ikke rigtig at de når at blive til noget. Min Rozanne blomstrer dog også fint endnu. Mon ikke planterne i pavillionen klarer skærerne. Det blir vel næppe isvinter lige med det samme.
    Jeg fik gravet mine Kalla op idag så imorgen er det Cannaers tur. Der er jeg lidt spændt på om der er knolde for de er sået her først på året. Det er jo ikke det helt store jeg kan nå på denne årstid. Der er desværre ikke nok lyse timer i døgnet.
    På arbejdet har vi fået nyt kasseapparat idag :-( hvor jeg hader det så skal den gamle her til at lære nye tricks igen. Det gamle vi havde var heldigvis med tusch så det er ikke nyt men det er lidt mere avanceret. Det er ski ikke nemt at være en halvgammel kone i disse IT tider :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja vejret skifter hurtigt, men jeg fik mange gode billeder i dag, ja jeg var helt høj over det fine vejr :) Jeg troede heller ikke på New Dawn men pludselig var den der. Jeg regner også med planterne i pavillionen klarer i hvert fald første del af vinteren, så må vi se i det nye år, ellers må Bent lægge plads til i værkstedet.
      Nej det er ikke nemt at nå noget, det bliver meget tidligt mørkt og værre bliver det. Nyt kasseapparat - ja det er ikke sjovt. Jeg har faktisk en gang stået i en bagerforretning herovre, jeg havde det bestemt ikke nemt med kasseapparatet. Det endte på højskolen, hvor jeg arbejdede her til sidst, men da havde jeg nogenlunde lært at finde ud af det :) Lige pludselig bliver det nemt for dig, men den første tid er svær.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth. Ja, der er meget vådt udenfor. Jeg er så glad for det, jeg nåede i eftermiddag. Det var halvdelen af, hvad jeg mangler. Jeg håber ikke, den kommende frost sætter sig i jorden, for jeg vil altså lige have luget noget mere i weekenden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det er det, og det skal bare blive ved med at regne. Godt du har nået en hel del i dag. Jeg tvivler på, det bliver så galt med den frost, men lad os nu se.

      Slet
  11. Godaften Lisbeth.Ja !! nu gælder det bare om at glæde sig over de sidste roser inden frosten kommer.
    Og synes da også at det er utroligt at din klematis stadig blomstre.
    Her fik jeg revet de sidste blad sammen mens solen stadig var her.
    For nu får jeg travlt de næste dag for vi får jo vores nye gasfyr..........det bliver dejligt.
    Godt at du kan have lidt planter i din pavillon,selvom den ikke er frostfri.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Jette
      Ja det gør jeg også, men lad os nu se, om der kommer frost på Samsø, det er ikke sikkert. Ja min clematis har lige fået en lille remontering, det er skønt.
      Det var dejligt at være ude i dag i solskin, det nød du også, kan jeg forstå.
      Dejligt for dig at få nyt gasfyr, det kan jeg godt forstå, at du glæder dig til.
      Ja så må vi se, hvor længe planterne kan blive i pavillionen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Kære Lisbeth Det så ud til at blive en fin dag på Amager, der var sol men pludselig begyndte det at regne. Men det blev ikke til så meget. Så heldigvis kunne jeg nå at pynte lidt op i have. Har et par fridage, for at gøre klar til min julehave.
    Det må da efterhånden være den længste rosen sæson . Det er jo ikke bare en men mange roser der bliver ved med at komme hos dig.
    Her blomstrer også Claire Austin vældig flittigt men den er sørme blevet rosa her i november. Ønsker dig en god dag imorgen med tørvejr. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Ja vi fik også et par byger i løbet af dagen, men ellers var det fint med noget solskin. Ja du har nok at se til med at gøre din jule have klar.
      Jeg har været tilbage i tidligere år og kan se, at jeg af og til har haft roser i blomst også i december. Det er dejligt, at Claire Austin vil blomstre så længe. De har det lidt med at skifte farve på denne årstid.
      Også god dag og tørvejr til dig i morgen.
      Kh Lisbeth

      Slet