fredag den 13. november 2015

Solopgang og roser m.m.

Torsdagen blev en dejlig dag omend med en del vind.

solopgangen var smuk, selv vandpytter er pæne i solopgangen

solen giver energi, jeg lugede rundt om aroniabuskene i læhegnet, det var hårdt arbejde, og der er langt igen. Godt det er så mildt, normalt må jeg stoppe november havearbejde, fordi jeg fryser fingrene.
hvem kan stå for papegøjebusken og solen, der tænder lys i pavillionen


 eller de smukke græsser i solen
paradisæbler og aceren, der ser ud som ild der i den lave morgensol
sumphibiscussen har tabt de fleste blade, men der er stadig knopper
solhat og ridderspore er nogen af glæderne lige nu midt i november, fantastisk
 stien vi går af for at komme til affaldsbunken
trælupinen er imponerende, jeg klipper jævnligt i den, ellers bliver den for stor
 Cloe Renæssance beærer mig med en enkelt blomst, ikke den mest ivrige med det.
 Claire Austin
 Compassion er så småt i gang igen
 Crownprincess Margareta
 Jane Austin
 til slut Sofia Renæssance 11. nov.
og 12. nov. sikken en skønhed.
Med den vil jeg ønske jer en god weekend


19 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Ja, det er skønne roser du viser.
    Og græsserne er flotte i sol, også Sumphibiscussen må lyse dejligt op i haven.
    God weekend til jer begge.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak - ja de er fine nu. Ja græsserne er flottest i sol, sumphibiscus er næsten finere i knop end udsprunget, så det gør ikke noget, at den ikke springer ud.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth.Smukke billeder af solopgangen.Her havde vi også dejligt vejr i går.................så alle mine krukker er kommet i vinterhi i drivhuset.Græssene er dejlige at have på denne årstid.Tog faktisk også billeder af mine i går til mit søndagsindlæg.
    Det kan jo snart være svært at finde gode motiver................men i denne uge er folk helt vilde med alle mine gule blade på græsset.
    Og jeg kan jo se at du også stadig har solhatte i blomst.
    Men med roser kan jeg slet ikke være med.
    Også en rigtig god weekend på Samsø knus Jette
    PS. vil lige spørge om du ikke havde problemer med at tilføje Bag bøgehækken,for det vil ikke lykkes for mig....................og heller ikke Ninas have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det var dejligt med en solopgang for en gang skyld. I dag regner det igen igen. Nå så måtte du have krukkerne ind. Ja det er godt med græsserne nu, så er der lidt at vise på bloggen.
      Ja de nyeste solhatte blomstrer endnu og lidt roser er der også endnu.
      Har du set mit indlæg fra i går, det var jo nordbedet, det plejer du, at være glad for.
      Jeg havde ingen problemer med at tilføje de to blogge hos mig.
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Hej igen Jette
      Jeg har lige tjekket min blogliste, Ninas have er ikke at se, selvom jeg har den på listen, men Bag Bøgehækken er der godt nok. Underligt.

      Slet
  3. Kære Lisbeth,
    Hvor ser der dejligt ud hos jer. Fredeligt og meget smukt - selv på denne årstid. Jeg har aldrig set en træ-lupin før. Hvordan ser den ud i blomst?
    Hilsen Bonnie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bonnie
      Tak skal du have, ja her er fredeligt hos os - og også smukt om efteråret. Trælupinen ligner en almindelig lupin i blomsten, den dufter fantastisk. Min er hvid, men den fås også i gul og blå, dem har jeg også, men de er ikke så store endnu.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Ja, der var en dejlig sol igår - idag får vi regn - jeg synes at se meget vand rundomkring, mon vi skal til at sumpe i det??
    Og ja det er imponerende så meget vi har i vækst endnu:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var fint i går, vi har også sol her over middag, men det blæser da noget vildt her hos os. Vejen udenfor huset er ren sandjord, pytterne skal lige synke ned, der er heldigvis ikke noget med sump igen.
      Ja der er stadig godt gang i den trods regn og blæst.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Vakre bilder av soloppgangen hos deg! Det er nydelige bilder du viser ☺
    Utrolig at det vokser så godt hos deg ennå! Rosene ser veldig friske ut.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit - ja det var en flot solopgang i går. Ja roserne er rigtig fine endnu - eller var i hvert fald i går. Nu blæser det voldsomt her.
      Klem

      Slet
  6. Tak også en god weekend til jer.
    Dine græs er bare så smukke.

    SvarSlet
  7. Så underbara bilder! Ja tänk att rosorna fortfarande blommar, visst är det härligt, men märkligt...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Titti, ja det er dejligt at roserne stadig blomstrer, vi nyder det.
      Tak i lige måde
      Kram Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth!
    Fantastiskt vacker soluppgång, här är det grått på morgnarna, inte alls så klart som hos dig. Gräset ser fint ut , och alla härliga rosor.
    Ha en fin helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel
      Ja der var en smuk solopgang i går, det var også gråt her i morges. Ja det er dejligt med græsser og roser.
      Tak i lige måde

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Skønt at se en smuk solopgang for en gangs skyld. I dag har vejret jo bærer lidt blandet. Da jeg kørte på arbejde regnede det og det var næsten mørkt men til middag kom solen frem og så endte det med en rimelig fin eftermiddag. Her til aften regner det så igen og nu må vi så vente og se hvor slemt blæsevejret blir. Det skulle vidst bliv værst her i de sydlig egne :-( nå men det glemmer jeg lige lidt og nyder dine smukke solskins billeder. Græsserne er jo bare fantastiske og lyset i pavillionen er bare få flot.
    Riddersporer og solhatte her midt i november er da fantastisk. Håber de klarer al den rusk og regn de truer med den næste uges tid. Trælupin er da bare en fantastisk busk mine er også blevet klippet et par gange og det blir fast procedure fremover for den er smukkest når man også kan se stammen :-)
    Compassion står da så flot ved birkestammen
    Så er det benene op i sofaen og få tunet ind på dansekanalen:-) det er nu det begynder at blive spændende. Syntes ikke rigtig at jeg har nogle favorit i år.
    Rigtig god danseaften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja vi kan lige nå det, inden dansen begynder :) Det var dejligt med en solopgang, det er vi ikke forvænte med. Det har også været noget blandet her, og det har blæst voldsomt meget, regn og byger har vi også fået. Lige da vi skulle gå til bilen fra biblioteket, regnede det rigtig meget, så vi blev våde af en kort tur. Ja vi må se, hvor slemt det bliver i morgen. Jeg nød at kunne tage alle de fine solbilleder i græsser og pavillion. Ja det er spændende om solhatte og riddersporer klarer det, de er svære at tage billeder af i sådan et blæsevejr. Trælupinerne er noget heftige, de skal klippes tit. Ja stammen er fantastisk på den.
      Jo jo jeg har en favorit, det er Søs og Mads :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet