onsdag den 18. november 2015

Solskinsbilleder fra i går til fødselaren

Hip hip hurra til fødselsdagsbarnet - min mest flittige kommentator. Tillykke - jeg er sikker på, at solen kommer frem op på dagen.
Det startede fantastisk med morgensol, som er helt forrygende i min have på denne tid af året, derfor flest billeder af det.
Jeg fik luget i stenbedet i den store have i går og klippet nogle thujaer og blød ene. Ved 11 tiden begyndte det at blæse noget mere, så der kom skyer for solen, senere kom der flere byger, men det har alt i alt været en fin dag.I aftes begyndte regnen igen, 17 mm blev det til, suk.
det startede med en smuk solopgang
 med flotte skyer på himlen
 platanen har enkelte blade endnu



jeg fik taget de skønneste billeder, synes jeg selv, så jeg var helt høj :)
 Matrem lyser stadig op i rosenbedene
 Parykbusken
står i flammer
 skoven og den fine grønne mark med fårene i baggrunden er et skønt syn, når solen skinner
Jeg opdagede, at Gloire de Dijon havde sat nye knopper, sikken en overraskelse
 Crownprincess Margareta i top
 Lady of Shalott
Peace
Jacqueline du Pré er sprunget ud og bader sig i solskin
 græsserne med sol bliver jeg aldrig træt af at fotografere
heller ikke udsigten (morgen)
og eftermiddagen, hvor vi igen fik blå himmel at se.
i dag skal jeg ud og plante tulipanløg, jeg fandt et godt tilbud her, nu håber jeg så på tørvejr.
 - Tulipan Apricot beauty 8 løg
 - Tulipan Humilis 8 løg
 - Tulipan Saxatilis 8 løg
 - Tulipan Black Hero 8 løg
 - Tulipan Rems Favourite 8 løg
God dag til jer 

27 kommentarer:

  1. Græsserne i sol er så skønne. I det hele taget er græsser skønne. De giver ro til øjnene, og de står smukt langt ind i vinteren. Jeg er stort set holdt op med at plante tulipaner - mosegrise.... det går bedre med narcisser, for de er giftige, og det ved kræene godt :-) God dag ovre på øen :-) kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Ja på denne årstid er jeg vild med græsserne. Vi har ingen problemer med mosegrise, hverken de eller muldvarper findes her på øen, så igen er vi heldige :) men vi har heller ingen egern, det kunne ellers være hyggeligt at have sådan nogle i haven.
      Også god dag til jer
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Tusind tak og solen må da helt sikkert kigge frem idag :-) jeg har jo som altid været sød og artig ;-) men eller så luner jeg mig med din solbilleder fra igår. For 20 år siden blev vi gift på min fødselsdag og det var sne, frost blæst, bidende koldt, og især på Sjælland var det snestorm så vi kan vel ikke klage over vejret.
    Solen ind på birketræerne i skoven er rigtig smukt. Der er da noget over de nøgne træer med sol på. Som altid så lyser roserne op og græsserne er super flotte. Ja dem kan kameraet ikke komme uden om.
    Nå da så har man lige handlet ind :-) ja så har det da bare at blive ordentligt vejr så du kan komme ud og plante.
    Ha en rigtig god dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Blander mig lige lidt;-) Stort tillykke med både fødselsdag og bryllupsdag Anne:-))))
      Hilsen fra Anette

      Slet
    2. Kære Anne Stort tillykke med dagen for dig og jer begge. Kh Tina

      Slet
    3. Hej Anne
      Ja solen har da prøvet en gang i dag, vi håber den kommer igen bl.a til ære for dig og jeres bryllupsdag, også tillykke med den. Godt vi ikke har sne og frost nu.
      Solen kan heldigvis pynte på det meste, så jeg kan få solskinsbilleder, i dag var der en ekstra grund til at have solskinsbilleder på bloggen.
      Ja nu må jeg ud og plante, du må have en rigtig god dag.
      Knus Lisbeth

      Slet
    4. Jo vejret har da været ok "selvfølgelig" men nu regner det igen. Det er altså ikke min skyld :-)
      Tak til Anette og Tina for de søde hilsner.
      Knus

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Skønne solskinsbilleder, jeg kan godt forstå du blev helt høj af at indfange de smukke motiver. Her har vi desværre ikke morgensol men morgen regn. Heldigvis er min regnmåler revnet så jeg kan følge med i hvor mange mm der er blevet hældt ned over os den sidste tid.
    Så blev det alligevel til lidt nye løg til forårshaven, god fornøjelse med at få dem i jorden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var dejligt at kunne tage billeder i solskin. Der var lidt sol her til morgen, men ikke meget og ikke længe. Vi har fået rigeligt regn i nat, nu må vi se, om det kan holde tørt ind til aften, hvor det igen skal regne.
      Jo tak for det :)

      Slet
  4. Godmorgen Lisbeth

    Alletiders med lidt gode løg, godt at få noget i jorden! Selv håber jeg at få lidt roser i disse dage...
    Flot med sol på dine billeder - jeg opdager også nye knopper hver gang jeg kigger.
    det er et meget specielt år - Men de fastholder stadig frosten søndag-mandag nat - vi får se!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja jeg har lagt lidt, men der måtte lidt mere til. Du har snart ventet længe på roserne, håber da snart, at de kommer.
      På denne årstid er det rarest at have sol på billederne, det må vi se, om jeg kan få i dag også. Regn får vi i hvert fald nok af, så må vi se, om det skal blive til sne i weekenden.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbeth!
    Kan godt forstå du er helt høj over billederne, for de er helt igennem fantastiske og klare, tillykke med de skud!
    Vejret her i går var træls, det styrt regnede også skinnede solen en smule også startede det hele forfra, men der viste sig mængder af regnbuer hen over hele dagen, og det er både fascinerende og betagende.
    Dejlig dag til jer!
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak skal du have, det var så dejligt at gå rundt derude og tage de billeder, så bliver man høj. I dag er der bedst her ved brændeovnen :)
      Det var også skiftende vejr hos os i går, men trods alt en god formiddag. Jeg havde også ventet at se regnbue, men det gjorde jeg nu ikke.
      Tak i lige måde
      Kram

      Slet
  6. Kære Lisbeth Det er helt klart skønne billeder, sikke et vidunderligt blødt solskinslys på roserne. Dejligt når der kommer denne slags billeder i november. God fornøjelse med løg lægningen ;-) og hav en dejlig dag. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Tina, ja det er dejligt, når solen skinner, det giver et helt anderledes lys på denne årstid.
      Tak skal du have - god fornøjelse med pyntningen.
      Også dejlig dag til dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Vakker soloppgang hos deg, og flotte roser! Det blir spennende å se hvor lenge de holder ut.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit - ja det er spændende hvor længe roserne holder.
      Klem

      Slet
  8. Din matrem er stadig smuk.
    Dejlige billeder som altid.

    SvarSlet
  9. Kære Lisbeth
    Dejligt med tulipanløg. Og ellers fine billeder af dine græsser og roser samt din parykbusk.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja vi skal have nogle tulipaner til foråret. Tak for det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Du er virkelig god på soloppganger ! Og fortsatt så mange roser..spennende å se hvor lenge de holder ut.
    Vi har forresten bestilt rom på Samsø fra 28-31 juli 2016,
    Håper dere /du er hjemme da , og at vi kan treffes å få se hagen din/deres.
    Vi får holde oss inne idag, regnet øser ned,
    Eirin og Lars

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, ja vi bor et heldigt sted for solopgange. Ja der kommer enkelte nye roser endnu, men snart er det slut.
      Det lyder hyggeligt, at I kommer en tur til Samsø, I er meget velkomne til at komme og se min have, det må vi lave en aftale om, når vi kommer tættere på.
      Jeg må vist også blive inde i dag, det regner også her.
      Lisbeth

      Slet
  11. Jeg er så begejstret for billederne af din parykbusk. Jeg har altid haft et lidt anstrengt forhold til netop den busk. Jeg synes, den virker dyster og temmelig "anmasende". Men når jeg ser dine flotte billeder af parykbusken i en lav novembersol, må jeg overgive mig. Den er smuk.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Min parykbusk er også rigtig fin nu, jeg tror den jeg viser her er en anden end den, du tænker på. Den mørke virker mere dyster, denne her er en rød parykbusk http://www.loenbaek.dk/planter/cotinus-coggygria-royal-purple.html den fås ved Lønbæk Planteskole. Den er så smuk her om efteråret.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Jeg gror, du har ret. Jeg var ikke klar over, at den findes i en rød udgave. Tak for oplysningen.
    Hilsen Elna

    SvarSlet