Nye og gamle billeder i dette indlæg, jeg vil gerne vise jer det hele, men jeg må indrømme, at jeg har mistet overblikket. Håbet er, at I alligevel vil nyde billederne, der er så meget at tage billeder af nu, ja og det gør jeg så.
som det første vil jeg vise vores fine springvand, det virker godt og pladrer løsDen flotte iris, som jeg har fået af vores gamle blokven Jan Jacobsenden er så fin
denne har jeg også fået af Jan, den står i irishøjen
Deutzia gracilis variegata, jeg håber, I kan se, at løvet er broget
Flisestien med den gule tretorn sammen med parykbusken, de er gode sammen
Den gule tretorn er meget smuk nu, lige nyudsprungetdenne har jeg også fået af Jan, den står i irishøjen
Flisestien med den gule tretorn sammen med parykbusken, de er gode sammen
det er ret langstrakt så det er svært at vise billeder af
Photinia glansmispel, masser af hvide blomster, til efteråret smukt løv
Til Marie R. Rosebud, sådan ser min ud, navnet forstår vi godt, for blomsterne ligner rosenknopper
R. Rusty Dane med nyt løv
Viburnum Molly Schrøder
jeg vil slutte indlægget med den smukke rosenkrave i staudebedet
Det var første sommerindlæg, lad os håbe på en god sommer gerne med mere regn.
Godt billede med springvandet og baggrunden af dine flotte planter – det er jo ren idyl
SvarSletMan får næsten lyst til at sætte sig på en bænk med en kop kaffe og bare nyde udsigten, mens hverdagens støj langsomt forsvinder.
Og din Deutzia gracilis variegata ser godt nok tillokkende ud. Den må jeg vist lige have skrevet på ønskelisten. Jeg er helt vild med de brogede blade, som lyser op og giver planten karakter, selv når den ikke blomstrer.
Og den fine flisesti passer perfekt ind i det hele. Jeg kan lige forestille mig, hvor mange kopper kaffe der kan drikkes dér, mens man går stille og roligt frem og tilbage efter en hård arbejdsdag og inspicerer haven for nye blomster, ukrudt og andre have-relaterede "kriser"
Det ser virkelig ud til at være et sted, hvor både planter og haveejer stortrives
Hej Tim
SletJa her er meget idyl, vi nyder den, dog ikke med en kop kaffe i hånden, jeg drikker ikke kaffe. Men nyder udsigten gør vi i den grad.
Deutzia gracilis variegata, købte jeg, fordi den var tillokkende i Nonnobo i efteråret, den har ikke skuffet.
Ja ukrudt har vi nok af, det hele stortrives også vi to gamle.
Jamen kære Lisbeth - overblik er der vist heller ikke meget af her i haven, men jeg prøver at holde nogenlunde styr på de billeder jeg tager:-) Under alle omstændigheder nyder jeg alle dine billeder af den dejlige have, hvor det virker som om alle planter er yndlingsplanter - og alle får VIP-behandling. Jeg tager hatten af for jer begge to!
SvarSletKnus fra Ulla
Hej Ulla
SletDet er svært at have overblik, men jeg prøver også at holde styr på de billeder, jeg tager, men der kan blive for mange, inden jeg får tømt kameraet. Bent sørger for, at planterne får VIP-behandling, jeg går rundt og ser, hvilke der trænger til behandling.
Tak for det, jeg synes nu også, at I klarer jer godt begge to med to haver.
Knus
Hej Lisbeth
SvarSletSkønne iris du viser, dem er jeg blevet lidt interesseret i, og så ved du godt hvad der sker.
Dejligt at åbne vinduet til morgen og se det regnede, søndag aften fik vi 1mm, men man bliver taknemmelig for lidt!!
Det er nu rhododendron skal nydes.
Jeg glæder mig til at se mine 3 Beesiaer som kommer i dag fra Tyskland, håber de har klaret den lange transporttid.
Haven stråler og jeg bare nyder!!
Ha en god dag.
Kh
Dorte
Hej Dorte
SletJa så må du have fat i nogle iris, de kan fås hos Lenes Liljer.
Dejligt at du fik regn, 1 mm er ikke meget, men bedre end ingenting. De lover til os i morgen, men lad os nu se.
Nogle af mine rhodoer er allerede falde, til gengæld kan jeg nyde det skønne løv. Jeg måtte lige google Beesiaer, dem kendte jeg ikke, jeg håber, de lykkes for dig.
Ja det er skønt at nyde sin have, det gør vi også.
God aften til dig.
Kh Lisbeth
Selvfølgelig nyder vi billederne, og frygteligt gamle er der vist ikke mange af dem, der er. Dit billede af Rosebud er lige præcis fra dens smukkeste fase. På nettet faldt jeg for en iris Jane Philips, selvom iris ikke ligefrem er en yndlingsstaude, men den her ville passe perfekt i et lille bed, jeg har lavet. Kridtvejens Planter havde den, så jeg trillede over og hentede den og var lykkelig - lige til den blomstrede og overhovedet ikke var Jane Philips, men en lavere type med irriterende, brogede blomster. Æv.
SvarSletHej Marie
SletNej du har ret, billederne er ikke frygteligt gamle. Jeg tog et billede af Rosebud i dag igen, den var bare så flot med de små "rosenknopper", den bliver puslet om. Nej hvor synd med den iris, så må du klage til ham. Min haveveninde Ida har handlet meget ved Kridtvejen, men sidst blev hun sur, de sendte et grimt eksemplar af en syren, selvom hun havde forklaret, hvad hun ville have, så nu varer det lidt, før hun vil handle der igen.
Dejlige iris, især den lyseblå. Forleden jeg var oppe på plejehjemmet hos min mor gik vi som sædvanlig en tur rundt om have mv. Og ooh der var en iris, blå og hvid. Desværre kunne jeg jo ikke slippe mit mødrene ophav, ellers havde jeg nok hapset en stikling. Den må jo være solid når den vokser sådan et sted.
SvarSletDet ser godt ud med springvandet. Det må da osse rense vandet når det ilter på den måde?
hilsner Gunvor
Hej Gunvor
SletJa iris er skønne, du kan købe nogle hos Lenes liljer. Ærgerligt at du ikke kunne få fat i en stikling, men du kan ikke så godt slippe din mor, hvis hun risikerer at falde, det går ikke. Måske kan det lykkes en anden dag :)
Det kan godt være, det hjælper lidt på søen, når springvandet ilter vandet.
Hilsen Lisbeth
Det er flotte iris du har. Brokebladet deutzia har jeg aldri sett før. Ja, det er mye å ta bilder av nå.
SvarSletKlem
Tak Marit
SletJa det er nyt med den brogetbladede deutzia. Der er rigtig meget at tage billeder af.
Klem
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
SletJeg hadde skrevet feil latinsk navn på den lønnen på bloggen min, men jeg har rettet det nå :)
SletKlem
Haven ser flot og frodig ud og det lille springvand er prikken over i'et. Det er nogle smukke iris du har. Sikke flotte blade på din Aralia. Kan du huske hvad den hedder?
SvarSletTak Sydney
SletVi er meget glade for det hele også søen og springvandet. Araliaen hedder Spider Web.
Hej Lisbeth
SvarSletJa springvandet er så fint og et ret hyggeligt indslag i haven og en rigtig fin Iris der også pynter så fint ved søen.
Smukt kig ned af flisegangen og den gule Tretorn lyser dejlig op
Din Aralie er så fin, min har mest grønne blade, selv om den også er købt med brogede blade. Jeg håber at det ændrer sig.
Sidder her og krydser fingre for regn, det er i hvertilfald gråt, men desværre kun lidt smådryp indtil videre.
En god dag til jer
Knus Anne
Hej Anne
SletJa der er meget skønt i haven nu, tretornen er flot lige nu. De nye skud på aralien var rigtig fine, den fik lidt vand, så blev den rigtig flot.
Vi har fået regn siden kl. 8, så vi er mere heldige end jer, måske når det jer i løbet af formiddagen.
Tak i lige måde
Knus Lisbeth