mandag den 17. september 2018

Søndag morgen på Samsø

I dag starter vi lige med lidt morgenbilleder:







for det var nemlig den dejligste morgen, senere blev det gråt, men pyt med det.
 Havekig med
Acer Tegmentosum, der har den flotteste stribede stamme

til gengæld får den ikke flot løv som blodbirken
flere og flere farver kommer til
men solbruden/Helenium kan stadig lyse det hele op
Rhododendron:
 R. bureavii
 R. elegantulum og R. Bananaflip
 R. fictolacteum har en flot knop, men mon ikke det er nye blade
R. Queenbe x R. rex, bemærk de mange fine knopper, jeg forventer blomster for første gang næste år.
Roserne:
Rosenresli er startet på anden blomstring
 Aprikola
 Ghita Renæssance
 Piere Ogér
 Queen of Sweden
 Scepter d´isle
Strawberry Hill
 Chopin
 Louise Bugnét er altid smuk
Perpertually yours
til slut de lilla:
 Novalis
Twice in a blue moon
Fordelen ved at der er køligere nu er, at roserne holder meget længere, til gengæld er de også længere om at springe ud, jeg håber, der er sprunget flere ud til d. 29.9.
Jeg har i øvrigt været på tur i dag, mere om det i morgen.

10 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Pierre Oger med regndråper på er så fin! Flott indument på rhodoene igjen. Blir aldri lei av de.
    Klem

    SvarSlet
  2. Hej Marit
    Ja den er ret fin på de billeder. Vi er to om aldrig at blive lei af indumentet på rhodoerne.
    Klem

    SvarSlet
  3. Fina bilder av soluppgång, rhododendron och rosor. Det finns mycket fint att se på nu.. Jag hittade en rhodo med där nytillväxten ser rosaröd ut - det är så läckert.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Tak for det, ja der er meget fint at se på nu. Det lyder som en spændende rhododendron med rosarød nyvækst.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. skønne morgenbilleder, det var osse en smuk morgen her. Men jeg nåede ikke at fotografere den.
    Den rødbirk er altså super, den må være havens blikfang lige nu.
    Sjovt med din fontænegræs. Mine har været fantastiske i krukken, men pistne i selve haven, dog nu kommer de. Og dem i krukken er begyndt at skyde springvand igen. Har både høstet frø i pose, og drysset ud i bedene, for det kunne da være sjovt der kom masser af springvand til næste år, vi får at se.
    hilsne Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gunvor
      Ja det var en smuk morgen. Ja lige nu er rødbirken havens blikfang, så længe det varer.
      Mine fontænegræs er også pistne, men jeg har en haveveninde 1 km væk, hun har så mange, at hun er nødt til at rykke op og smide ud, der kan jeg ikke være med.
      HilsenLisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Godt din Rosenresli er med igen - min har lige afsluttet 2 blomstring og mon ikke der kommer en omgang til?
    Louise B er bare lækker!
    På tur - det lyder spændende!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja den var længe om at komme i gang med 2. blomstring og der er ikke så mange blomster endnu. Ja måske når din en gang mere.
      Ja hun er virkelig lækker.
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Ja det så ud til at det var en rigtig dejlig morgen, så tidligt var jeg ikke oppe (var til 40 års fødselsdag lørdag) men solen skinnende da fint da jeg fik øjne :-)
    Flot stamme på den Acer og når den nu ikke kan være vise smukke blade som de andre ja så har den fundet på noget andet.
    Solbruden er stadig rigtig fin hos dig, her har den takket af for længe siden.
    Ja roserne holde længere nu, og det kan jeg da glæde mig over med den sparsomme blomstring mine kan præstere, lige bortset fra Silver Cloud som har en fest lige nu :-)
    Spændende hvor du nu har være henne. Nu blir man jo lidt nysgerrig, men mon ikke det handler en lille smule om planter :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var en dejlig morgen, godt jeg tog billeder til dig, når du nu ikke selv havde fået øjne.
      Ja jeg har to acere med flotte stammer.
      Jeg har delt solbruden, men den yngste er også færdig for længst.
      Ja det er dejligt, at roserne holder så længe. Til gengæld har min Silver Cloud slet ikke holdt fest i år, men den har da et par knopper.
      Ja det er spændende, hvor jeg har været, men så spændende er det heller ikke :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet