søndag den 30. september 2018

Efterårs- og rosenbilleder

Efterår på øen
og i haven:







Farverne træder tydeligt frem både de grønne og de gyldne, heldigvis skinnede solen så flot ind i mellem i dag
jeg holder meget af dette bed, bemærk de forskellige farver.
 denne fine kurv som jeg fik i lørdags pynter nu ved indgangsdøren
En camelia fik jeg også, jeg har planer med den, det hører I om i morgen. Linda syntes ikke, det var noget for hende, skønt hun selv havde købt den i dyre domme, den var ved at gå ud for hende i vinter. Ikke desto mindre havde den nu fine knopper, nu skal jeg så finde en plads i haven til den, det har jeg så gjort.
 Acer davidii med den flotte stamme og klippede krone
 sol i græsserne giver rigtigt efterårsfarver
 De løvfældende rhododendron har også flotte farver nu. R. Arpege
 R. Jack A. Sand
R. Whitethroat
Roserne har mange knopper og heldigvis også blomster:
 Audrey Wilcox
 er yndlingen lige nu
 Cariad
 Chopin
 Compassion
 Englands Rose
 Janet Inada
 Lady Emma Hamilton
 Mendoza Castle
 Souvener de St. Anne
 St. Cecilie
Tamora

Solnedgangsskyer
God søndag aften og start på ny uge

16 kommentarer:

  1. Det er de smukke solnedganges tid i øjeblikket. Dejlige sensommer-efterårsbilleder. Det er utroligt som dine roser kan endnu.
    Godt at høre I osse havde et dejligt træf med godt vejr.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er det. Tak for det, ja der er mange roser i blomst nu, og der kommer flere.
      Ja det var godt vejr til vores træf i går.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Sikke mange efterårsfarver du allerede har. Her er det kun begyndt en smule...udover alt det, der visnede under tørken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja efterårsfarverne er godt i gang, det er så flot.

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Så er jeg hjemme igen og har tid til at fordybe mig lidt mete i dagens indlæg.
    Efterår ja men når bare vi ser noget til solen så er det en dejlig og smuk årstid. Vi nød både solen og træer og buskes begyndende farveskift på hjemvejen i eftermiddags.
    Dejlige plante gaver frisk lyng er en af efterårets glæder og det pynter så smukt at få lidt i bla. krukkerne. Også skønt med en fin Kamelia, hvilken farve mon den her.
    Stadig smukke roser hos dig, som jeg dagligt glædes over.
    Og lige noget helt andet :-) et sæt af vennerne vi lige har været på tur med, der flytter konen til Samsø imorgen og fremover er hun bosat på øen 5 dage om ugen, hun har nemlig fået job i kompetance centret på Samsø Skole hvor hun skal være lærer for børn med særlige behov/udfordringer. Noget af et spring når man er på min alder og har både mand, børn og børnebørn der dagligt stadig er i Odense. Også meget modigt var vi alke enige om.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Godt du er hjemme igen, mon ikke du er træt, når du ikke har sovet i din egen seng.
      Det er skønt, når solen skinner, det er så dejligt med en lang tur, når efterårsfarverne starter.
      Ja det var skønt med frisk lyng. Kameliaen er lyserød, sagde Linda.
      Ja der er mange skønne roser, og flere kommer forhåbentlig til.
      Hold da op, ja det må jeg sige, når hun er på din alder, er det et frisk initiativ. Jeg så godt, at de søgte, men tænkte på en anden til jobbet. Min genbo har været leder der før, mener jeg, hun er pensioneret nu.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Ja, jeg må give mig: Det virker noget efterårsagtigt. jeg har dog ikke opgivet vor 'indian summer' - den ser vi da fremn til!
    Flot Acer davidii!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er efterårsagtigt, men jeg har jo også mange planter, der skal vise farver nu. Så må vi se, om vi får den indian summer, gerne for mig i hvert fald :)
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbet

    Det begynner å ligne på høst ja, og fargene kommer nok snart hos deg også. Rosene dine er stadig like flotte :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det kan vi ikke komme uden om, farverne er der nu, og der kommer flere. Tak :) der er mange nye på vej, jeg håber, de når det.
      Klem

      Slet
  6. Billedet med sølvlysen kan jeg rigtig godt lide - Blomsterstandene gør noget virkelig godt for motivet:-)
    Og den dejlige solnedgang... Den ser jeg kun her, hvis jeg går ned til vandet - og det gør jeg desværre ikke. Jeg nyder dine i stedet :-))
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Det kan jeg også, derfor kommer jeg til at tage billeder af det bed jævnligt for tiden, der er så mange forskellige farver der.
      Du må gerne nyde mine solnedgange, når du nu ikke går ned til vandet, jeg kan finde på at cykle hen for at se en solnedgang :) lige nu er det ved at være opgange, jeg ser i stedet.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Enkelte solstrejf fik vi da også, ellers var det mest gråt i gråt. Tænk, at du lige fik foræret en Camelia. Hvor heldig kan man være😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Godt I også fik lidt solstrejf. Ja jeg var meget heldig, sådan er Linda, hvis ikke det opfører sig, som hun vil have det, så er det ud, denne gang blev det heldigvis til mig den kom.

      Slet
  8. Lækre efterårsbilleder, de gør sig altid godt med lidt solstrejf på. Ja, cameliaen var godt nok flot og stor, du skal nok få held med den. Audrey Wilcox tog jeg også mange billeder af, en rigtig showstopper. Og din Lady Emma Hamilton ser fantastisk ud, jeg håber min vil live lidt op når den kommer ud i bedet.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak skal du have, ja solen gør underværker, men det varer nok lidt, inden vi ser den i dag. Jeg så godt du stod henne ved Audrey Wilcox flere gange og tog billeder, så jeg var forundret over, at der ikke var et billede i dit indlæg her fra. Ja Lady Emma Hamilton er rigtig flot nu, heldigvis kommer der flere, for jeg har jo mindst tre af den. Jeg fik dem foræret af en, som ikke kunne have roser.
      Knus

      Slet