fredag den 14. september 2018

Blogtræf på Samsø

Ja du læste rigtigt, lørdag d. 29.9. har Ulla og Mr. M og Linda meldt deres ankomst. De vil gerne se vores efterårshave, mon ikke farverne er mere gyldne om 14 dage, det tænker jeg. Jeg er sikker på, at Linda har plads til et par stykker på bagsædet, også Malcolm og Ulla har plads til et par stykker, så skulle I have tid og lyst til at se haven på denne tid af året, er I velkomne. Har du lyst til selv at tage bilen med og samtidig se lidt af øen, er det også en mulighed. Færgebilletterne er billige uden for sæsonen.
Rødbirken har måske smidt løvet om 14 dage, men lige nu står den smukt med det røde løv.












Jeg tror bestemt, at der stadig er meget at kigge på, og at flere roser er i blomst, der er mange knopper på vej.
 tænk at skovbunden stadig står frisk og grøn her midt i september
 Skæbnetræet er stadig flot
med de sjove bær
den eksotiske sumphibiscus står stadig med en del blomster
Der er fin nyvækst på de rhodoer, som var ved at gå ud på grund af tørken.
Dråbebedet har fået ordnet kanterne, det pynter.
Lige nu er der gang i mange gule roser:
The Lady Gardener er nu ved at være mere gul-abrikos end lyserød, så jeg slipper for at flytte den.
 Carl Nielsen
 Golden Celebration
 Graham Thomas
Molineux  - de er alle mere mættede i farverne om efteråret
men de andre farver kan også være med:
 James Galway
 Morten Korch
 Scepter d´isle
St. Cecilie
Vi bliver i de gyldne farver med gårsdagens solnedgang.
God weekend - måske ses vi d. 29. så laver jeg en ekstra lagkage :)

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Så hyggelig med bloggtreff hos deg igjen :)
    Nydelige roser du gar i de gyldne fargene, og de passer godt til solnedgangen, ja.
    Klem

    SvarSlet
  2. Hej Marit
    Ja det er hyggeligt, men første gang i år, her har de ikke været i år.
    Ja de gyldne roser er så fine i her i september.
    Klem

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Så blev jeg da lige misundelig, det blir da skønt for dem at se haven live i efterårsdragt. Jeg er på weekendophold i den weekend ellers ville jeg gerne snige mig med på den tur.
    En skøn rundtur du nyder på idag, fantastisk så grønt og frodigt det ser ud. Skæbnetræet er så fint med de meget dekorative bær. Sumpcypressen er stadig fantastisk, den må jeg se engang.
    Ja nytrimmede kanter er bare flot, tænker at det er Bents værk :-)
    Nå men i aften er du vel hjemme og klar til dans. Jeg er klar med lidt godter og et krus kaffe :-)
    Fortsat god aften og god weekend
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det må du prøve en gang, selvfølgelig kunne du have sneget dig med på den tur.
      Så opdagede jeg lige, at jeg havde skrevet fejl, det er selvfølgelig sumphibiscussen, den er svær at få lov at se, måske er de heldige i år. Det har været godt for den med den varme sommer, ofte blomstrer den så sent, at den bliver ødelagt af regn og rusk.
      Selvfølgelig er det Bents værk :)
      Ja i aften sidder jeg klar til at se dansen. Vi gemmer kaffen til pausen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Øv altså, Lisbeth. Trænger til at se jeres smukke have igen. Men lige den lørdag holder vi fætter kusine fest.
    Håber i får en skøn dag.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heike
      Det er en skam, du ikke kan komme med den weekend, men du er altid velkommen, hvis du vil tage turen selv.
      Tak for det og i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Ja det er en stor stor forskel på rigtig mange roser på blomstringen, i modsætning til den vi så under ekstremvarmen!
    Vejrudsigten tegner lovende for de næste uger - godt for dit blogtræf!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er der, nogle remonterer slet ikke, mens andre står med store knopper. Ja under ekstremvarmen holdt de kun højst en dag.
      Ja det er heldigt, hvis det bliver godt vejr til blogtræffet. Du vil som sædvanlig ikke med? Jeg er sikker på, du kan få en plads i Lindas bil.
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Mit første tanke,, f..... osse, der er vi til 50 års fødlsdag. Ellers kunne jeg måske ha` lusket mig med, selvom jeg ikke er blogger. hihi.. spøg til side, jeg håber i får en god dag med flot havevejr.
    Den rodbirk er rigtig flot,, jeg kendte den ikke , kun de med ekstra hvid bark.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Så trofast som du er til at kommentere, kunne du nemt have lusket dig med. Måske til foråret eller sommer har du lyst til at komme en tur, du skal være velkommen.
      Nej rødbirken er lidt speciel, den er der ikke mange, der kender.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hei Lisbeth.
    Takk for en ny runde i hagen deres. De som kommer 29.09 har virkelig noe å glede seg til:-)
    Skikkelig frodig og vakkert. Håper at skjebnetreet overlever hos oss, det er bare vakkert.
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Eirin
      Ja jeg håber, de glæder sig til at gense haven.
      Ja skæbnetræet er vakkert, lad os håbe det klarer det.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth, jeg vil gerne komme og se din have igen. Jeg tager lige kontakt til Ulla og hører om jeg kan kommer med dem fra Hou.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Det lyder da rigtig godt, du skal være så velkommen. Du kan sikkert komme med Ulla fra Hou, for tiden er de på ferie, men jeg tror snart, de er hjemme igen.

      Slet
  9. Øvvvvv hvor kunne det være hyggeligt. Men vi er til sølvbryllup hele weekenden.
    Vores venner har stor fest med overnatning.
    Det kunne være så hyggeligt. Jeg vil så gerne møde jer alle.
    Men min kalender er ofte fyldt god tid i forvejen.
    Er sikker på i får det hyggeligt.

    Klem og skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja det kunne det, jeg håber, det en gang lykkes, for vi vil altså også meget gerne hilse på dig, men man kan jo kun være et sted.
      Ja det gør vi bestemt, og det gør du nok også.
      Klem og i lige måde
      Lisbeth

      Slet
  10. Rigtig god fornøjelse. Det er skønt at have dedikerede havegæster, og der er sandelig meget at se i din have stadigvæk.
    Hvor godt, at rodoerne er ved at komme sig. Forhåbentlig kan skuddene nå at hærde inden vinteren.

    SvarSlet
  11. Tak Lisbeth
    Ja det er skønt, synd I ikke kan komme med, denne gang er der mere tid.
    Ja det er godt med rhodoerne, mon ikke skuddene klarer vinteren, det håber jeg.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth
    Din have ser vel nok frodig ud. Jeg har hørt om din have fra naboerne, som besøgte dig for ikke så længe siden. Roserne ser fine ud, jeg vil prøve med nogen af de orange, jeg har et par huller.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emmy
      Tak skal du have, ja her er meget frodigt nu. Det var spændende folk at have besøg af, du må hilse dem.
      Det dur ikke med huller, du må have puttet noget i dem :)

      Slet
  13. Ups så nåede det at blive en vidunderlig søndag, og jeg som ville hoppe ind til dig i går;-)))
    Som jeg sagde hos Ulla, så tror jeg ikke jeg kommer til blogtræffet hos dig. Men det er så fedt at i har fundet en dato, jeg håber flere kobler sig på, er sikker på det bliver HYGGELIGT, i jeres smukke og frodige Høneballe rammer.
    Stort-solskinds-knus-og-smil Anette

    SvarSlet
  14. Hej Anette
    Ja men jeg har da også kigget forgæves efter din kommentar.
    Desværre har du ikke tid, jeg havde håbet, at det betød, at du ville med. Det må blive en anden gang (forhåbentlig) Jeg tænker ikke der kommer flere, men det havde jeg nu heller ikke forventet.
    Solskinsknus og smil tilbage igen
    Lisbeth

    SvarSlet