tirsdag den 13. februar 2018

Pavillionbedet, del 2

Ja ja der var da et forsøg på en solopgang, men ellers så vi nu ikke meget til solen, kun få glimt gennem skyerne, det ser ud til at fynboerne har været mere heldige?
 Helleborus
og krokus (jo en smule forårstegn fandt jeg på min runde med kameraet.
Pavillionbedet:
 Hemerocallis
Dagliljer er der en del af i bedet
 til højre står den brogede kornel, en testplante fra Anne Marie
The lark Ascending var i bedet i forvejen
ligeledes The little Mermaid
I den smalle del ved terrassen, der hvor Hamamelis står, var der allerede flere roser:
Louise Bugnét
 Big Purple
 Jacqueline du Pré
og Morten Korch, den fik jeg foræret af sønderjyske bloggere i 2013, den er fantastisk i både udseende og duft.

i det bed er der også pæoner Jan van Leeuwen er den hvide
Nå men det var de roser, der var i bedet i forvejen, men der skulle flere roser til, gerne historiske for dem kan jeg købe her til en billig penge, jeg har blandet remonterende og sommerblomsterne.
 Hermosa og Tuscany
 Baronesse  Rothschild
 Dame de Chenonceau
 Giscard d´staing
 Glamish Castle
 Golden Buddha
 Hansestadt Rostock som har blomstret overdådigt langt hen på efteråret, disse to gule står sammen lidt væk fra alle de andre.
Hermosa (kinesisk rose)
 Indigo
 Lady of Salisbury
 Martine Guillot som nu er flyttet ud af bedet over ved et birketræ ikke langt fra pavillionbedet
Radiotimes
Der er også en del stauder i bedet:
 her er det en langsporet akeleje, som jeg har fået foræret af Mr. M. og Ulla
den står lige bagved geranien Summerskyes
 om foråret er der allium
og tulipaner i bedet
Til slut et billede fra 30.5., busken i baggrunden t.h. er en kornel (Testplante fra Anne Marie
Vi ses igen på torsdag, i morgen skal der rives mere tapet af, suk.
God aften til jer.

21 kommentarer:

  1. Det er et rigtig sommerbed med en masse dejlige farver 😀
    Kornellen er det en controversa, synes den kunne ligne i opbygningen. Den hvide pæon er så fin, den har jeg ønsket mig i flere år og fik den så i efteråret, håber den vil trives her.
    Vi så Hansestadt Rostoc da vi besøgte Tantau, de havde en hel hæk af den. Den så rigtig fin ud på trods af al regnen, så vi har snakket om at den vist også skal bo her hos os.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja det er blevet til et tæt sommerbed nu.
      Jeg kan ikke huske navnet på kornellen, det er en af dem, jeg ikke er så god til. Mon ikke Jan van Leeuwen vil trives hos dig, det vil jeg tro.
      God idé med Hansestadt Rostock, det vil du ikke fortryde, den er sund og meget velblomstrende.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Flott soloppgang, men det var jo synd at dere ikke fikk se mer til den. Her var det sol i hele dag, men jeg lot være å gå ut. Hele -15,5 grader her i dag tidlig. Deilige bilder av alle dine flotte roser.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak - ja den var rigtig fin, men vi ser ikke så meget til solen for tiden. Den varmer nok ikke så meget hos jer med de lave grader.
      Tak ja det er dejligt at se rosenbilleder nu.
      Klem

      Slet
  3. Lene kalder det et sommerbed; men det er vel kun om vinteren, at det holder pause. Det er vel også det, der kaldes et blandet bed. Sådan er de fleste af vores bede efterhånden også, dog med betydeligt færre roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er ikke kun et sommerbed, men mon ikke hun har bidt mærke i et bestemt af billederne. Faktisk er det et ret frodigt bed og var også inden roserne.

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Både Jacqueline og Giscard i samme bed - super! De ligner jo hinanden en del - Jacqueline har måske nok lidt flottere øjenvipper men ellers - hvilken foretrækker du?
    Alletiders at få det der tapet overstået, men imorgen lover de da sol?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja desværre står de to lidt langt fra hinanden, jeg foretrækker ikke den ene frem for den anden, de er smukke hver for sig.
      Ja det skal jo overståes med det tapet, det er heller ikke rigtig til at lave noget derude for tiden. I dag havde de også lovet solskin, men det så vi ikke meget til. Vi får se.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Sikke en overdådighed af frodighed du præsenterer for os i dag - og den ene smukke rose efter den anden. Krokus har jeg ikke set her endnu, men mon ikke de snart dukker op. Jeg har været i haven i flere timer i dag, så kinderne fik kulør - det kommer der nok mere om på bloggen i morgen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er et dejligt frodigt bed, roser mangles der ikke. Der er kun disse krokus, der viser farve, men der er mange på vej op rundt omkring. Dejligt med en tur i haven, det blev ikke til så meget her.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Imorgen har lige en fridag (havde lige en enkelt feriedag der skulle bruges) så må jeg ud og kigge haven igennem og se hvor langt det forskellige er nået her. De lover jo fint vejr :-) ja det har vi også haft idag men vinden har været kold.
    Det er imponerende alt det pavilionbedet indeholder. Jeg husker at jeg var ret imponeret over Louise Bugnét så da jeg gik igang med mit roseneventyr var det jo en af dem jeg måtte eje. Jacquline de Pré og Morten Korch var også nogle af de første jeg købte. Også fine stauder. Vi har da vidst gravet en enkelt eller to stykker Daglilje op som jeg fik med hjem ved et af mine besøg :-)
    God fornøjelse med projekt tapetnedrivning i morgen
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Heldigt at solen skinner på din fridag, så du kan komme ud og kigge efter forårstegn. Jeg synes ikke, det har været varmt i dag, det er begrænset hvor meget solen varmer endnu, selvom I har været heldige at have besøg af den.
      Ja der er meget i det bed, og mere er kommet til, næste år er roserne nok vokset mere til. Du har fået flere roser af dem jeg har, det er også nogle gode. En daglilje fik du vist også ja.
      Jo tak for det.
      God aften til dig med.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Kær eLisbeth
    Flot solglimt du fangede på morgenhimlen. Ellers har det da været et kedeligt vejr.
    Hermosa og Tuscany er vel nok fine sammen.
    Jacqueline du Pré - er det den hvide med de smukke støvdragere? Meget smuk blomst.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Ja det var sørgeligt lidt vi så til solen, men jeg fik da set solopgangen.
      De to roser er lige så fine sammen, som jeg havde forventet.
      Der er to hvide med smukke støvdragere, men det er den på det første billede, de er kønne begge to.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Det var den første jeg tænkte på. Meget smuk i al sin enkelhed.

      Slet
  8. Så utrolig mange fine farger, fin struktur og så mange roser :) Ikke rart om du gleder deg fremover nå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - ja det er et fint bed, og jeg glæder mig til foråret.

      Slet
  9. Oj så mange flotte roser du har!
    Hemerocallis var nydelige - er det en slags lilje?
    Ved å se alle de fine bildene dine, ble jeg minnet på at jeg satte ned en hel del tulipaner i høst og noen flere allium. Blir spennende å se om de kommer opp eller om de er spist av noen.
    Ha fortsatt fin uke Lisbeth.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Turid
      Ja der er mange roser, det bliver godt, når de blomstrer igen.
      Hemerocallis er en daglilje, som kun blomstrer en dag.
      Ja det bliver skønt, når tulipanerne blomstrer.
      Tak i lige måde Turid

      Slet
  10. Jeg beundre at du får delt så mange smukke billeder med os. Dine Roser er bare så skønne. Din have virker uendelig, glæder mig til at se den i virkeligheden. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila
      Det glæder mig, at du nyder mine billeder. Du skal være så velkommen til at komme og se min have, jeg vil meget gerne vise dig den.
      hygge til dig

      Slet