søndag den 18. februar 2018

Forår på en lørdag

Sådan en skøn forårsagtig vinterdag kan man godt leve længe på, jeg måtte igen ud med kameraet. I dag kommer der kun billeder fra mit lille paradis.
 Vi var heldige at se solen nogle gange i løbet af dagen, det fristede til at gå i haven

 frisk og grønt ser det ud
 opstammet thuja
 vindspillet var helt stille, det er ikke noget, vi oplever ret tit.
 aksene skinner som sølv
Udsprungne helleborus


Abschacicus
 Hortensiaen er stadig smuk når solen skinner på de visne hoveder
 Crocus
 og vintergækker både enkelte
og dobbelte
Roser klarer vi også endnu:
 Aloha
 Aprikola
 Iceberg
 R. bureavii x R. rex
og R. rex, jeg har lært, at det er vigtigt, man kan se bagsiden :)
Den smukke udsigt sidst på eftermiddagen:




jeg synes, det var så flot, så I fik dem alle.
 samme motiv morgen
 og aften - tænk at have så smuk en natur lige uden for døren, jeg føler mig meget heldig.
Dejlig søndag til jer

31 kommentarer:

  1. Ja det var en fantastisk dag. Her var den oppe på 7 grader, så malerpenslerne fik lov at holde lidt fri og jeg gik ud og fik klippet lidt og revet en masse blade sammen.
    God søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja det lyder som om, du også havde en dejlig dag, jeg kan godt forstå, at du holdt pause med maleriet og i stedet gik i haven.
      God aften

      Slet
  2. Hei Lisbeth. Det var da virkelig vårlig hos deg, her er foreløpig bare de hvite i blomst. Når krokusen kommer er det definitivt vår. Men jeg kan ikke skjønne at du fremdeles har roser i blomst, du kan da umulig ha hatt frost? Ha en fin søndag. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne -Kristin
      Ja det er vårligt her eller var, jeg har ikke været hjemme i dag, så jeg ved ikke, hvordan det da har været. Vi skal have kulde igen, så det varer nok lidt, inden krokusen kommer længere.
      God aften
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Nå, det var hos jer solen viste sig - her blev det kun til nogen velkomne glimt indimellem, og idag er det da helt gråt!
    Flot du har roser endnu - vil de bare fortsætte ind i den næste sæson?

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja vi var heldige, jeg så godt, at I ikke havde meget sol hos jer i går. I dag kommer vi lige hjem fra Rungsted, der skinnede solen et øjeblik, men det var koldt.
      Jeg tror nu ikke, roserne fortsætter ind i næste sæson, de bliver jo klippet ned om ca. 1½ måned.
      Dejlig aften til dig.

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Så flott både med sol og dine påskeklokker! Jeg så lignende bilder med snøklokker på en blogg fra Bergen i går, og det er jo så deilig å se blomster nå. Her kan jeg bare fortelle om snø, for den laver ned akkurat nå, igjen... :(
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er dejligt, føler med dig, der bare kan se snø. Og du får bare mere, øv for det.
      Klem

      Slet
  5. Flot, flot sol og dejlige billeder fra paradiset. Vi havde bare sol en times tid om formiddagen, men det var skønt vejr og ja: Heeelt vindstille. Jeg var sågar i haven, men det skriver jeg nok en af dagene på bloggen :-)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var netop det med det vindstille, vi ikke kunne stå for, og du kom sågar i haven, det lyder godt, glæder mig til at læse om det :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Det var en helt vidunderlig dag i går. Sådan en dag føler man sig ung og glad😀. Du bor jo lige midt i paradiset. Det er skønne billeder, du viser fra naturen omkring dig. Da jeg havde arbejdet i haven i et par timer i går, gik jeg en tur ved fjorden. Sådan en stille dag med sol og blå himmel, var det ligesom for trangt at være i haven, naturen kaldte.
    Du må også have en god søndag!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Jeg tænkte på dig i går, da jeg så på DMI, at Vestjylland havde solskin Jeg kan godt forstå, at du følte trang til en lang tur, det er jeg desværre forhindret i for tiden, mine fødder vil ikke som jeg vil.
      God aften til dig
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Det er jeg da ked af at høre. Jeg håber, du snart får det bedre, jeg ved jo, at du holder meget af at gå lange ture.

      Hilsen Elna

      Slet
    3. Ja jeg håber også, det snart bliver bedre, jeg har lige været til fys. i dag, måske hjælper det. Jeg savner mine lange ture, men har ikke gået en lang tur i over en måned nu.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Vilken underbar och solig vinterdag du visar. Och massor av små hoppingivande vårtecken :) Solen sken underbart här också fat jag har ett litet snölager som täcker alla växter.

    Ha en fin söndag! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det var en dejlig dag i går, og de fine vårtegn var det dejligt at se. Godt du også fik lidt solskin.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Sol og vindstille en dag i februar - det er bare superskønt! Så kan man ikke holde sig væk fra haven - dejlige billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det var en dejlig februardag, som mange af os nød i haven.

      Slet
  9. I går var jeg også ude i haven !!! Ja, det var en helt vidunderlig og forårsagtig dag, da tænkte jeg, at nu må det godt fortsætte med at blive forår.

    Dine roser giver ikke sådan op... de kører hele året rundt :)

    Jeg har slet ikke helleborus i blomst endnu og heller ikke krokus, endnu et tegn på hvor langt fremme I altså er med planterne.

    God søndag :)

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Godt den fine forårsdag kom på en lørdag, så du også kunne komme ud og nyde det i haven.
      Ja de er noget ivrige de roser )
      Der er mange helleborus tæt på udspring, men ikke mange i blomst, og kun den ene klynge krokus endnu.
      God aften :) vi har været på farten
      Knus

      Slet
  10. Ja, lørdag var fin. Vi var til fødselsdag og gik en dejlig tur i det lune, lyse vejr. Dine roser holder godt ud. Her faldt den sidste knop af forleden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Godt det også var fint hos jer. Ja roserne er standhaftige, nu må det snart været slut med dem, tænker jeg.

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Ja det var en rigtig fin og mild dag i går, det er sådanne dage vi går og sukker efter men der er bare for få af dem. Idag har vi haft solskin i eftermiddag men det har været køligere men jeg har da lige været ude og kigge lidt på bedriften :-) har bla. Gravet en af mine påskeklokkebørn op som er blevet voksen. Den eneste af holdet jeg sået for nogle år siden af frø fra en dobbelt der ikke bare er en eller anden rød nuance. Skal alligevel flyttes så den er sat i drivhuset så den kan springe hurtigere ud så jeg kan få spændingen udløst. Ser udmiddelbart ud til at være lys/hvid og dobbelt hvis jeg er heldig :-)
    Det hele ser bare så skønt ud i solens stråler og ja der er mange ting der stråler hos dig. Græsserne er en af tingene og ja selvfølgelig roserne som der stadig er gang i. Her er krokus ikke så langt fremme men jeg har set Allium og vibeæg der er på vej.
    Det sidste motiv er bare smukt om det så er morgen eller aften.
    Fortsat god søndag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja og så endda på en lørdag, så I andre også kunne nyde dagen.
      Spændende med dine påskeklokker, jeg har jo også nogle spirer fra dig, men der er ikke blomster/knopper i i år heller.
      Græsserne er fantastiske ja, der er også løgplanter på vej hos mig.
      Ja men stadig smukkest i solskin.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Oj, så vackert Lisbeth, jag förstår att du kallar det ditt paradis.

    Är det ingen vinter alls hos er? Allt ser så grönt och fräscht ut och inte alls vissnat och brunt och nu kommer krokus och snödroppar med full fart. Ingen vinter, endast höst och så blir det vår igen, just nu är jag faktiskt lite avundsjuk här i kyliga och frostiga Sverige där det ännu är långt till vår.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja når solen skinner om vinteren er det et paradis.
      Vi har ikke haft meget vinter endnu, så bliver det jo også tidligt vår, men de lover vinter i næste uge.
      Kram

      Slet
  13. Dejlige billeder.
    Dine krokus er godt nok tidlige...mine er så småt begyndt at stikke hovederne op, men der er kun knop i en enkelt af dem...men de skal jo nok komme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther
      Ja den klynger krokus er tidlig, de andre er først ved at komme op, men som du siger, skal de nok komme.

      Slet
  14. Din have ser smukog spændende ud hele året Lisbeth.
    Det er noget helt andet her. Ingen fine buske - kun nøgne træer og tomme bede - der venter ...

    kh. Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Tak for de pæne ord. Men din have er beregnet til noget helt andet, der skal være tomme bede til sommerblomsterne :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  15. Your site is very useful for me,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet