onsdag den 14. februar 2018

I dagens anledning (bonusindlæg :)

kommer der et ekstra indlæg i dag. Med sådan et solskinsvejr er man nødt til at tage billeder, de er nu sjovest at se og vise samme dag, som de er taget.
Vi havde en smuk solopgang og det smukkeste rim over hele haven. Her kommer billeder:

Endelig var det umagen værd at gå ud og tage billeder af solopgangen.













 R. bureavii
 R. Lemon Cloud
 R. Snowfire


Hamamelis
solen sørgede for, at rimen forsvandt i løbet af formiddagen, det blæser en del, men der var varmt i pavillionen i forhold til udenfor, 8 grader.
Nogle af jer har set på fb, at der var endnu en anledning til et indlæg.
I går blev lille Edith født, mit 4. barnebarn, hvor er jeg heldig. Vi skal snart over og se hende,  jeg glæder mig.

Solen skinnede så meget, at de små erantis lukkede sig helt op i dag.
Rigtig god aften til jer.

24 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Tillykke med ditt nye barnebarn! Er det to jenter og to gutter du har? Jeg har to jenter og det er helt fint.
    Deilige rimfrostbilder, og fantastisk soloppgang!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit
      Ja først kom der to gutter, de er nu 4 og 2 år, bagefter kom der en jente i hver familie, så kan man ikke ønske sig mere. Så heldig har jeg ikke selv været, jeg fik 3 af samme slags (alle gutter)
      Tak for det.
      Klem

      Slet
  2. Dejlige solskinsbilleder - med lidt rim.
    Her var det også bragende sol fra en strålende blå himmel. Forårsagtigt, var det. Det kan vi vist glemme de næste dage. Men for hver dag rykker det dog tættere på.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Tak Lisbeth
    Ja vi var heldige med vejret i dag, vi må nyde de få forårsagtige dage vi får, snart bliver det forhåbentlig rigtigt forår.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med endnu en dejlig lille guldklump, hvor er hun kær. Kan godt forstå at i glæder jer til at komme over og se og holde hende i armene.
    Her har vi også haft smukt vejr, men uh hvor har det været koldt.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Anette
      Ja de er lidt længere væk fra os end dine børnebørn er, så det er med at nyde øjeblikket, når det kommer.
      Ja enig smukt vejr, men hundekoldt.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Tænkte nohk du ikke kunne blive inde hele dagen i dette vildt flotte vejr!
    Tillykke med den lille:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Nej når der er gode billeder at tage, kan jeg ikke bare stå og rive tapet af.
      Tak for det :)

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Selvfølgelig måtte du ud med kameraet på sådan en smuk dag. Det var fantastisk smukt i morges hvor det hele var rimet til og solen stod op. Jeg startede dagen med at køre på kaffe slabberas og det var en smuk køretur til Bogense. Hjemme igen over middag og så en tur rundt i haven og i drivhuset. Derinde var det dejligt lunt omkring 20 grader vil jeg tro.
    Ja lille Edith måtte du da også fortælle om her på bloggen selvom nogle af os jo havde set nyheden tidligere på dagen. Endnu engang tillykke. Hendes fødselsdag vil jeg kunne huske. Min svigermor ville have fyldt 84 igår hvis hun havde levet.
    Fortsat god aften og tak for et bonus indlæg.
    Knus Anne

    SvarSlet
  7. Hej Anne
    Ja jeg kunne ikke lade være, for selvom det var koldt, var det smukt med alt det rim og ikke mindst solen. Det har sikkert været en fin tur til Bogense. Så varmt bliv det ikke i pavillionen, men der var læ og godt.
    Ja jeg var da nødt til at nævne Edith, tak for det, jeg glæder mig til at se hende. Der var flere, jeg har fået at vide havde fødselsdag den dag. Så var der jo så også en, der fik fred samme dag, det vil vi også kunne huske.
    Tak i lige måde og selv tak :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  8. Tillykke med barnebarnet:) Her var det også den smukkeste morgen i går med rim og blikstille, så jeg var også ude med kameraet. Her til morgen blæser det desværre:(,kan jeg høre, for jeg har ikke været ude endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Susanne
      Ja i går var det en smuk morgen, men i dag er det slemt, nøj hvor det blæser og er koldt.

      Slet
  9. Dejlige sol og frost billeder.
    Hjertelig tillykke med barnebarnet :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  10. Tillykke med lille Edith. Her til morgen suser blæsten koldt i træerne - perfekt tapet vejr😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marie
      Ja det er rarest indendøre i dag, så jeg må fortsætte med tapetet :)

      Slet
  11. Hold op Lisbeth, hvor er det smukt. Jeg kan tænke mig det har være endnu mere fantastisk i virkeligheden. Jeg var på job, så solen var næsten gået ned da jeg havde fri, sådan en dag ville jeg have nydt i haven.
    Så kom hun den lille Edith, hun er altså kær og hvor ser hun mild ud (ligesom farmor) det ser fuldstændig ud som om hun smiler.
    Endnu engang tillykke med hende :o)
    Knus til jer begge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak skal du have, ja det var rigtig fint til forskel for i dag, hvor vi er ved at blæse væk, hvis vi går ud. Det var også koldt derude i går, men det gør en forskel, at solen skinner.
      Ja endelig kom lille Edith ud, ja hun er kær, så må vi se, om hun også er mild som farmor :)
      Tak for det.
      Knus fra os.
      og så må jeg lige en tur i Casa Rosen, kan jeg se.

      Slet
  12. Hej Lisbeth.
    Tillykke med endnu et skønt barnebarn
    Knus Heike

    SvarSlet
  13. Hej Lisbeth!

    Det gjorde du alldeles rätt i, fram med kameran så snart den sällsynta solen visar sig !

    Och ett stort grattis till barnbarnet, det är en omvälvande händelse i livet.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja rim og solskin er skønne billeder, ligesom dine vandbilleder.
      Tak skal du have, ja det er det.
      Kram

      Slet
  14. Tillykke med barnebarnet. Hvor er hun dejlig. Mon du har en rose, der hedder Edith?

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Tak for det, ja hun er skøn, jeg glæder mig til at lære hende at kende.
      Nej jeg har ikke en rose, der hedder Edith, men hendes mellemnavn er Martine, og sådan en har jeg :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet