mandag den 16. oktober 2017

Så I solen?

Vi havde den her sporadisk, men klokken 15.30 kom den helt igennem skyerne,  lidt så vi da til den, men ikke meget. Dagen var ellers stille og mild, det var lige før, vi fik for varmt, jeg måtte lægge jakken til sidst, så det har været en fin dag. Vi fik flyttet to roser ved pergolaen, og jeg fik luget et stort stykke i bedet bag ved.
De næste dage bliver bloggen spammet med billeder af de kønneste af mine træer




Sorbus Dodong på alle billeder ovenfor, mon ikke I husker, hvor vild jeg er med den.


 Tulipantræet / Liriodendron er også smukt nu, jeg tager billeder igen og igen
 Tupelo nyssa sylvatica er en drøm af et træ, den fanger mit blik mange gange om dagen
Tyrkisk Løn/ Acer cappadocicum
 Bærmispel/Amelanchier har også kønne farver nu
Her kommer billeder fra forskellige steder i haven
 i forgrunden rosen Fighting Temeraire


 den gule vandgran
 Tupelo igen
 Aronia og Sorbus Dodong


Klatrehortensia
 R. Hansel´s smukke indument
 R. Norfolk Candy blomstrer lidt nu
Roserne:
 A Whiter Shade of Pale
 Aprikola
 Aquarell
 Grace
 Lady of Salisbury
 Little Mermaid med Tupelo i baggrunden
Pegasus

Til slut Broget sølvvin/Apelopsis brevipedunculata Elegans, den er blevet ret flot. Jeg har fået den af Anne Marie fra Lønbæk. Den skulle være ret invasiv, men ikke i Danmark, den har i hvert fald været nogle år om at nå så langt, så det varer nok lidt.
Jeg håber, du er til smukke træer med høstfarver, for det er det, jeg kan og vil vise nu :)
God mandag aften.

15 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Jeg hadde sol helt frem til du fikk den hos deg, men så ble det skyet her. Så vi byttet vel bare på den da? :)
    Nydelige trær med flotte farger!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Nå ja så havde du sol noget længere, vi måtte nøjes med 1½ time.
      Tak skal du have.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Solen nådede frem til os ½ time før den gik ned, Men imorgen lover de jo masser sol, men nok også en del vind.

    Flot løv på dine træer, det er et godt tema!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det var så endnu senere end her, vi må se, om vi får solskin i morgen, desværre med vind, det kan vi nu godt undvære.
      Tak skal du have.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Jeg er med på den :)
    Elsker virkelig dine fine efterårsfarver, de er så skønne allesammen, uanset om de er mest i de røde/orange farver eller de gule.
    Bare læs os til med billeder.

    Jeg har tænkt over det du skrev i en kommentar for mange dage siden, med et efterårsbesøg - det tror jeg at jeg må se på til næste år - så kan jeg både få roser og efterårsfarver... :) Nå, men ingen løfter, kun overvejelser.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det ved jeg, du elsker også efterårsfarverne, det er dejligt. Jeg har allerede en masse klar til i morgen.
      Det var en god overvejelse, I skal være så velkomne :)
      Knus

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Det er da bare alletiders med billeder af træer og buske i efterårspragt - især da når man har så meget smukt at fremvise, som du har 😊 Vi fik sol lidt før jer, og det blev i den grad nydt 😊 Jeg fik fjernet to læs linaria, renset min regnbuecirkel i bund og flyttet og plantet nyt - det rykker lidt hver dag, men der er stadig meget at tage fat på, så det er om at benytte dagen i morgen, inden regnen kommer. Du kan bare blive ved med roser - her er det ved at tage af, men det har egentlig været en lang sæson, når man tænker efter 😊
    Glæder mig til flere skønne efterårsfarver i morgen 😊
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det er der vist mange, der gerne vil se.
      Heldige jer med sol så tidligt, men det var dejligt vejr.
      Godt du fik lavet en masse, så må vi se, hvor meget det bliver til i morgen, jeg har også været flittig.
      Det kan du roligt gøre, jeg har taget en masse skønne billeder i dag i det stille vejr.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Jeps vi så solen. Den kom frem ved middagstid og var her nogle timer. Det var jo nærmest lige så godt vejr som det de har kaldt sommer i år.
    Ja men du spammer da bare løs, det vil jeg da nyde :-) at du er vild med Sorbus Dodong er det ikke noget at sige til for den er da bare smuk med sit røde løv. Det gule løv er nu også kønt men der er nu noget særligt over det røde, syntes jeg.
    Apricola er så fin og stadig så blomsterrig det er fantastisk :-)
    Lige pludselig så er der ikke blade tilbage på træerne så det er med at vise dem frem nu. Så det er da helt fint med sådan et efterårs tema.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja I var også mere heldige end os, ja det var næsten sommeragtigt, der hvor der var sol, lunt var det nu også her.
      Du kan tro jeg spammer løs, jeg kan slet ikke lade være. Det hele er så smukt nu.
      Der kommer et fantastisk billede af Aprikola i morgen :)
      Det er jo nemlig det, så jeg tager bare billeder i den grad.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Skønne efterårs farver der er på vej frem i din have. Her så vi solen i et par timer hen på eftermiddagen. Det var helt vindstille og perfekt vejr- Rigtig have vejr.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike
      Tak skal du have, jeg håber også, der er skønne efterårsfarver i din nye have, ellers må du have plantet nogle træer, der har det.
      Heldige jer med solskin så længe, men du har ret, det var perfekt havevejr også her, selvom solen ikke skinnede.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Spam endelig videre - inden vi ser os om, ligger alle de smukke blade på jorden. I dag blæser det allerede lystigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Det er svært at lade være, jeg har allerede taget en masse billeder igen, de bliver så uden sol, men med masser af vind, for ja det blæser igen igen.

      Slet