onsdag den 11. oktober 2017

Mandagsbilleder

Gråt, gråt gråt og regnfuldt har det været næsten hele dagen, så billederne fra i dag er lidt mørke, dem ser vi på i morgen. Det er godt jeg har solskinsbilleder fra i mandags. De kommer her:


Disse skønne billeder af den blå oktoberstormhat (Aconitum) med bi er ikke til at stå for.
mere blåt, Ensian/Gentiana i solskin
og så til de gyldne farver:
 Calycanthus raulstonii Hartlage Wine får flotte høstfarver, godt jeg nu har to af dem.
 her er det en chrysanthemum og Hamamelis/Troldnød
 Cladrastis lutea købt i efteråret her, netop på grund af høstfarverne
 Efterårshjørnet
 også her
 Miscanthus Red Wine
 Nordens oliven og Acer palmatum Bloodgood
 Papegøjebusken
 også her


 Pavillionbedet
 Hjortetakstræ i efterårshjørnet
 Kobberbirk
Orangegrenet lind
Roserne:
 Bent
 Big Purple
 Blackberry Nip
 Café Latte
 Clair Austin
 Elaine Page
 Giscard d´Estaing
 Golden Celebration
 Grace
Mendoza
Ingen sol op og nedgang, men skønne solskinsbilleder. Jeg har haft hyggeligt havebesøg af Hanne fra Bornholm og Lene fra Samsø. Det var fint, vi brugte to timer på det. Der blev sagt wow mange gange.
God aften til jer
Nå der var da lige en solnedgang fra i mandags :)


19 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Flotte blå farver, dejligt nu!
    Og så ser jeg lige at du har rundet 900000 besøg, det er da imponerende!
    Jeg tror ikke andre aktive danske haveblogs er deroppe i besøgstal!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja den blå farve er så flot nu.
      Nej det er godt nok vildt så mange besøgende, jeg har. Det har ellers stagneret lidt de sidste par dage, men i dag kom jeg igen over 1000, jeg tror også, det har noget at gøre med vejret og nok også de mange billeder, de bliver nydt derude, hvor man ikke skal forholde sig til at kommentere dem, for det er ikke nemt, må jeg indrømme :)
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Wow, hvor er de blå farver flotte. Man skulle ikke tro, det er en efterårsplante. De andre dejlige farver er lidt mere i årstidens stil :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er de, lidt underligt i oktober, men det hedder en oktoberstormhat. Ja på denne tid er det mest gyldne farver.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. PS er det normalt at ensian blomstrer midt i oktober?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det tror jeg ikke, men den er nykøbt, det er nok derfor.

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Flotte blå blomster hos deg! Det er en spesiell fargei høsthagen, for resten av hagen erjo nå mer gylden. Mendoza hadde veldig fin farge!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja de er ret flotte, men det er mere normalt med høstfarverne.
      Ja Mendoza er flot.
      Klem

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Dejligt at du disker op med nogle fine solskinsbilleder på sådan en grå og kedelig dag. Byger har også præget dagen her.
    Ja efterårshjørnet er da det helt rette navn og kønt er det :-) det ser ud til at haven bliver mere og mere efterårsklædt.
    Stadig flotte roser hvor Mendoza stadig er en rigtig smuksak :-)
    Wow siger jeg da også med besøg helt fra Bornholm.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja jeg tænkte, at det var lige, hvad vi trængte til på en kedelig grå dag.
      Ja det passer godt til det hjørne.
      Ja heldigvis holder roserne længere nu, og de forandrer sig lidt, så jeg kan vise den samme rose hver dag :)
      Ja det var et wow besøg fra Bornholm.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Blåt og gyldent - hvor er det dejligt. Og hvor man savner solen når den bliver væk et par dage. Du har vist rigtig mange efterårshjørner i haven!

    Hav det skønt!
    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er smukke farver nu. Solen gør altid underværker, men når det er efterår får den farverne til at stråle.
      Ja men dette hjørne er helt specielt i efteråret.
      Tak i lige måde
      Lisbeth

      Slet
  7. De blå färgerna är riktigt vackra så här års bland alla gula, röda och orange toner hos deras grannar. Mina papegojbuskar har inte gett så mycket höstfärg, åtminstone inte ännu.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja de farver er fine sammen. Mærkeligt med dine papegøjebuske, jeg synes min har haft farver hele sæsonen.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth!

    En av mina absoluta favoriter på hösten är de blåblommande Gentianorna. Tyvärr får vi nu så mycket regn så det ser ut som de flesta faktiskt ruttnar bort utan att slå ut. Ja, kontrasterna i vädret blir allt mer extrema.

    `Hartlage Wine´ ser ju jättefin ut i sin höstskrud hos dig, här är den fortfarande grön, likaså `Venus´ konstigt.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Gentiana er flot, men overvintrer aldrig hos mig. Den anden halvdel af min er blomsterne også ved at rådne bort.
      Sjovt at din Hartlage Wine er grøn endnu, min har været gul længe.
      Kram

      Slet
  9. Ind imellem tror jeg, at jeg bor på et andet planet. Hos dig er der stadig mange blomster. Hos os er der næsten ikke flere tilbage der blomstre. Her er det bare blæst og regn og så lidt sol ind imellem. I dag blæser det kraftig og bladene fald i massevis. Der er nogen der har glemt at lukke for vandhanen i den 7 himmel,for det står ned i stænger,men ud skal jeg altså, der skal hentes æbler til saft. Hygge herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila
      Ja der er stadig mange blomster hos mi, her er der nu også rigtig meget blæst i dag og med byger en gang i mellem. Det er mest til indendørs hygge, men vi vover os jo alligevel ud, men må skynde os ind igen.
      Du har nok ret, der er nogle, der har glemt at lukke for vandhanen :)
      Hygge

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet