torsdag den 27. juli 2017

Linda bestemte

Jeg havde besluttet, at Linda skulle bestemme, hvor i haven billederne skulle tages, derfor er de første mange billeder fra steder Linda har bestemt.
Vi startede som altid ved lågen ved nordbedet
 derfor blev det første billede af nordbedet
 og liljen Bonbini
 her var det lige mig, der bestemte, at Linda skulle med på billedet
 Billedet er taget fra bænken
 Voksurt bliver beundret af alle besøgende, de er godt nok også blevet store og flotte, der er ikke mange, der kender planten.
Her er en af Lindas yndlinge den lyserøde hortensia, som altid blomstrer i uge 30, når familien er herovre på ferie.
 Elfe, en af mine nyere clematis faldt hun også for
 og R. Makiyak, det forstår jeg godt, den er nu flot.
 Parasoltræet skulle også med
 udsigten fra bænken vi sad på
 Dagliljen og papegøjetræet står fint til hinanden
 Little Mermaid bliver beundret
Her er den specielle solhat igen foreviget efter ønske fra Linda. Stænglen er helt almindelig.
 Farvel billeder taget fra gårdspladsen
 Linda var betaget af stokroserne
Bellis og Linda havde en vældig fest med en grankogle. Bellis har ikke mere en bold, det er den meget ked af, derfor finder den selv en grankogle. Gæsterne skal helst kaste noget til hende, hun lægger koglen foran dem, derefter skal de helst kaste eller sparke til den. Hun giver ikke op :)

Resten af billederne har jeg taget i aftes:
 nordbedet i aftensolen
 Monarda i stråleskær
 Pergolaen i aftensolen
 Bænken med dejligt duftende floks bagved
 Voksurt igen
 udsigten fra bænken
 når det er stille vejr som i aften er det skønt at sidde og nyde freden der på bænken.


Til slut
Skoven med liljer og clematis
Så er familien ankommet og der er dømt pause til mig. Jeg lavede indlægget i aftes, så jeg har nydt deres besøg. Jeg hentede dem ved færgen i Hou kl. 17.

I må have nogle gode dage til vi ses igen. I morgen har jeg igen havebesøg, det var bestemt, inden det blev besluttet at familien skulle komme.

20 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Skjønne bilder! Pergolaen er så fin. Den får dunok mange kommentarer om. R. Makiak kjøpte jeg også i år,og den har veldig vakre blader. God weekend.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak skal du have, ja vi får mange kommentarer til pergolaen. Jeg kan godt huske, at du købte R. makiyak, den bliver flot og stor.
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Så er jeg tilbage efter endnu et dejligt ø-hop :)
    Skønne billeder Linda valgte og jeg kan se på de billeder du har taget senere, at i nu er ret enige om en del af motiverne :).
    Jeg håber du får nogle dejlige dage med familien :)
    Skøn solhat forøvrigt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja du hopper da noget rundt på øerne :)
      Jeg havde ikke set billederne jeg tog med Linda, så jeg tog for en sikkerheds skyld nogle om aftenen også, jeg vidste, at der var lidt for meget højlys på nogle af dem.
      Det gør jeg helt sikkert.
      Knus

      Slet
  3. Hej Lisbeth. Det var nogle gode billeder. Jeg har jo fulgt lidt med på min oldnordiske telefon på ferien, men kunne desværre ikke lægge kommentarer. Men DET kan jeg nu! Det er sjovt med den voksurt, jeg har den også flere steder i krukker og den bliver altid beundret, når der kommer besøg. Mange vil have frø, så jeg tror, der er en del, der har den nu heroppe! Jeg ved ikke om du har prøvet at samle frø fra den? Det er ret sjovt, da frøene er meget store. Sikke meget besøg du har haft den sidste stykke tid, det er vel nok godt og dejligt at få anerkendelse for det store arbejde, du lægger i haven:) Håber, du hygger med familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have. Jeg har bemærket, at du har fulgt med på facebook, først tænkte jeg, ja men er hun da ikke på ferie :) Jo jeg samler også frø af voksurt, man bliver lidt forundret over størrelsen, frøene er ikke modne endnu, så de kunne ikke få nogle med sig.
      Ja der er mange besøgende for tiden, det er lige før, det kan blive for meget.
      Jo du kan tro vi hygger.

      Slet
  4. Den der Voksurt er flot. Skal den forspires, eller kan man blot drysse frø ud? Kan den mon stå tørt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja voksurten er meget flot, jeg har aldrig haft så meget succes med den som i år. Jeg forspirede nogle af dem, men jeg tror, at andre har selvsået sig. Det er store frø, de skal stikkes ned i jorden med en finger, så går det fint.

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Tænk, at være så heldig at få lov at bestemme så mange motiver til bloggen - det var så sjovt og også lidt svært, for der er jo så mange fantastiske ting at vælge imellem 😊 Jeg vidste så ikke, at jeg var med på billederne - godt, at Bellis også er med, for vi havde da en fest med den grankogle 😄 Det var bare sådan en dejlig eftermiddag, hvor hvert sekund nydes fuldt ud - som jeg også sagde til dig, er det svært at tage det hele ind, fordi man bliver overvældet af alle de skønne sanseindtryk - under alle omstændigheder og hver gang en kæmpeoplevelse 😊 Vokksurten er virkelig iøjnefaldende og har så fin en placering.
    Hav nu en rigtig hyggelig ferie med familien og stor tak for denne gang!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det var sjovt, desværre blev billederne noget overbelyst, det er et skidt tidspunkt at tage billeder på, når solen står så højt. Det blev gode billeder der hvor du var med, solen skinnede så fint på dit viltre hår :)
      Ja du og Bellis hyggede jer, det var bestemt en dejlig dag, som jeg også nød. Ja voksurten står så fint, jeg må redde en masse frø til næste års blomstring.
      Jo tak for det og i lige måde, kom godt hjem.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    smart at lave det hele dagen før!
    Flot højde på din Bonbini lilje.
    Din solhat ser mere normal ud nu, men da stadig ret speciel!
    og besøg igen imorgen - jeg skal da lige sige at der sker noget...

    Ha en dejlig ferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja tiden må udnyttes her, lige nu sover hele huset :)
      Ja Bonbini er fint høj og nem til at blive til mange.
      Ja solhatten ser mere normal ud nu, men den er det ikke :)
      Her sker meget
      Tak for det - god dag til dig.

      Slet
  7. Der er da virkelig gang i den på Samsø! Fine billeder med og uden Linda - voksurten har jeg også haft engang, det kunne være, den skulle komme her igen, for den er da fin! Ha' nogen dejlige dage med familien!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er der - i hvert fald i mine have. Voksurten er blevet et must i min have.
      Tak for det

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Det er da fornemt sådan at have en gæsteblogger med og det er da nogle gode motiver hun har valgt :-) og nogle gode favoritter hun har. Selvfølgelig måtte hun da også lige med på nogle billeder det skal da koste lidt at have medbestemmelse :-)
    Ja Voksurten er bestemt noget der bliver lagt mærke til. Du må ha frø af de to andre farver jeg har så der er flere farver at byde på næste år.
    Dejlige skov billeder.
    Heldigvis havde vi tørvejr fra middagstid i går så det blev til en fin dag i Yvonnes have :-)
    En rigtig god weekend til jer.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg troede, du havde glemt mig :) Ja det er gode motiver, men hun gik lidt i stå til sidst, og hun kunne ikke mærke, at jeg tog billederne.
      Ja de er jo nemme, så det vil være fint med andre farver.
      Vi havde kun regn et par timer, 4½ mm blev det til, godt der var tørvejr i Yvonnes have.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Det har helt sikkert været en skøn, skøn eftermiddag sammen med Linda, og billederne hun har valgt er bare dejlige, fint at du også lige lod Linda komme med.
    Jeg er med på alle kommentarerne om voksurten :)
    Kan se at der er god vækst omkring pergolaen, det ser dejligt ud og bænken kunne da ikke have en bedre placering.
    Nyd familien 😊
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var det bestemt, selvfølgelig skulle Linda også med på et par billeder.
      Ja voksurten er fin, desværre vælter den lidt, men den er køn alligevel.
      Bænken står perfekt, når det ikke blæser, i stille vejr, kan man rigtigt nyde det, sådan er det ikke i dag.
      Jo tak - glæderne varer kun kort.
      Knus

      Slet
  10. Hej Lisbeth.
    Skønne motiver Linda har valgt :o) hun er bare god. Det var nu godt at du lige fik snuppet et par billeder af hende også :o) Bellis er uimodståelig og meget insisterende på at man skal kaste til hende så hun har sikkert nyt festen med Linda :o)
    Kan du nu have nogle hyggelige dage med familien.
    Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det var Linda god til :) De to hyggede sig vældigt ja :)
      Jo tak - det er overstået for denne gang.
      Knus

      Slet